| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|
+60loop Svintoleffe Daniel.. Henka_ Stenmark Mange-83 Aceto Martin_pinto sm00rph Liljan Almgren Eriksson Prozac nicke blom Tobbe H Crille Robin740tic Haggen palten Off3r wolfzap Fiskargubbe Jeppo richard s Golden Boy Mese_Jonas werd LillePär joppa Catling nygge zorbit Bagge_Turbo Lindskog psychocat_racing Blöjan Veteranhenke Combatbenke bihl murre200 knuts Adde m5micke kryckan Öbbe Theo Jonas O _-gniraz-_ golf666 nordiN Toffe TICSierra JohanJ matsin Ågren Henrik One Eye Open JBlom ToTTe Mikael 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:23 | |
| Ser bra ut, matte i tierp?? Efternamn? Mvh | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:24 | |
| Blir kalas med en redig koppling. Extraktor, värsta trimmet. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:33 | |
| Minns inte vad han heter i efternamn just nu. Körde en vit Capri med V6:a och turbo för några år sen | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:35 | |
| - Mikael skrev:
- Minns inte vad han heter i efternamn just nu. Körde en vit Capri med V6:a och turbo för några år sen
Tror jag vet vem de är, bor han i utkanten av Tierp? Han har sysslat mycke med Capri och jobbar på bilprovningen i Tierp.. Om det är samma jag tänker på.. | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:39 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 20:49 | |
| Gamla "grannen" då alltså, härligt.. Hur ligger de till mikal? Bara kopplingen kvar och sen hinka i motorn? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 21:06 | |
| Här bräns de pengar trevligt... Ska kopplingen passa på orginalsvänghjulet.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 26 mar 2008, 21:40 | |
| Ja så kan man säga "bara" kopplingen kvar Dock så passar ingenting så klart så måste börja med att låta nån filur passa in kopplingen på mitt svänghjul, eventuellt ska det till en platta då den bara är 184mm om jag inte minns fell så den kan hamna för långt in på svänghjulet | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 20:51 | |
| Medans crille skruvar sönder sin bil mer och mer så passar jag på att montera ihop min istället Jag har monterat i motorn igen, dock utan koppling, kommer ta ner lådan när den ska monteras. Lackade insuget idag För övrigt så är i princip allt monterat, måste bygga om ena tryckröret och slå i kylvätska och olja sen är den klar för uppstart förutom kopplingen då Hittade även ett litet fel. När jag plockade bort min dumpventil så skramla det om den. Visade sig att var några brickor som ramlat bort så fjäderspänningen på dumpen var minimal. Kan aldrig tänka mig att den varit helt tät. | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 20:55 | |
| Va nice!! Vad kör du med för dump förresten och hur stor!!!?? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:01 | |
| Blev snyggt insuget. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:18 | |
| Ångrade lite att jag inte slipade svetsarna släta, men vill minimera risken för sprickor.
Kör med en Rosencrantz dump som är 50mm stor, ska leta efter en bild | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:22 | |
| Jahhaa...ganska stor..prövade sätta en orginal audi 1,8t dump idag...ca 25mm kanske...men verkade dock funka!!! | |
|
| |
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:22 | |
| Vet du inte att man ska polera spjällhuset också... ser bra ut annars.. kommer du starta och köra något innan du fixat nya kopplingen.. Inte nyfiken eller så bara undrade... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:37 | |
| Hehe för lat för att gnida. Har ingen koppling alls idag och det är totalt meningslöst att sätta ihop med nån gammal orginalkoppling endå När jag gick igenom arkivet efter bilder på dumpen så hittade jag lite andra roliga bilder. Här är en capris sju olika steg. Fan va tid man lagt ner på massa onödiga saker 1. Bytte till en sexa och åkte så en sommar innan jag tröttnade 2. Fick för mig att turbokonvertera den, men tröttnade av nån anledning 3. Byggde en Pinto med Turboförgasare istället, men funkade inte så bra, förbannade förgasare säger jag 4. Började bygga om till sprut men stannade ungefär här, tröttnade väl som vanligt 5. Fick för mig igen att bygga sexa, fast nu med enkelturbo, lite ballare och enklare så klart, dock rasa turbon direkt innan jag ens han provköra så la ner 6. Slog ihop en snikpinto, men det ran ut i sanden efter massa strul med Megasquirt, märks att jag tröttnar fort va 7. Nuvarande motorsetup, byggt nytt insug men det kommer inte bli stor skillnad på motorrum motför denna bild | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:41 | |
| Ja vad ska man säga. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:48 | |
| Håller me blom.. vart me sen nummer nr 3 ja.. | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:52 | |
| Ser ganska trevligt ut att skruva med den?
Och effekt går ju att plocka mera om man lessnar=) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 21:59 | |
| Ja det är ju rätt redigt motorum, en smula kort bara. Synd igentligen för en raksexa hade varit riktigt trevligt | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 22:02 | |
| Du har väl vinkelslip, handslägga och svets i garaget?? | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 22:06 | |
| - Mikael skrev:
- Ja det är ju rätt redigt motorum, en smula kort bara. Synd igentligen för en raksexa hade varit riktigt trevligt
Såg precis framför mig nåt brett och smaskigt,lite som en Falcon Bayerskt kanske | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 22:10 | |
| Problemet är att jag har kupefläkten bakom bulan i torpeden, är mycket jobb att bygga om så jag får en fungerande ventilation | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 22:14 | |
| - Mikael skrev:
- Problemet är att jag har kupefläkten bakom bulan i torpeden, är mycket jobb att bygga om så jag får en fungerande ventilation
Jag tror den får plats ändå jag,hehe | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tis 01 apr 2008, 22:26 | |
| Fick i alla fall inte bygga för Jonas | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 02 apr 2008, 20:03 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|