Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vart ska jag börja?!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Micke Adolfsson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 32
Namn : Micke
Från : Hälsingland
Kör : Sierra 2.0is .88
Registration date : 13-02-27

Vart ska jag börja?! Empty
InläggRubrik: Vart ska jag börja?!   Vart ska jag börja?! Icon_minitimeons 27 feb 2013, 23:30

Hallå! jag har nyligen köpt en sierra pinto 88 och har den som bruksbil just nu, jag letar under tiden en billig pintomotor eller donatorbil för att turbokonvertera och skrämma upp motorkraften en aning medan jag brukar sierran för att sen knöla ner min trimmade motor i bruksbilen när det är klart och nu till frågan..

Jag får en ford scorpio 2.0L 1990 doch? med 11000mil på nacken för 1000 kr, jag får
även en till scorpio fast v6a vet ingen årmodell men motorn är i bra skick, lådan rasad, 800 kr
och sen får jag en fin nyrenoverad gammal transit pinto 2.0L med förgasare för 3500kr
Jag kan inte besluta mig hur jag ska göra, sierran jag har nu ska jag åka i ett tag till sen ska den trimmas, helst skulle jag vilja ha en exakt lika dan pinto som jag har att trimma i garaget men jag är inte så kunnig och vet inge för ch nackdelar och vad som passar från de olika modellerna, har jag någon användning av de där andra tre bilarna? tex blocket från transiten? eller 2.0l scorpio doch motorn? passar vissa motor delar på varann? kan ju vara bra med reservdelar. Det är en pinto jag vill trimma, ladda runt 1.0bar extrasprut, renovera motorn med starkare saker. Vad säger ni? MVH
Till överst på sidan Gå ner
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

Vart ska jag börja?! Empty
InläggRubrik: Sv: Vart ska jag börja?!   Vart ska jag börja?! Icon_minitimeons 27 feb 2013, 23:39

Står 2st pinto motorer ifrån sierra och scorpio 88a och en typ 9 låda här i Jönköping väldigt billigt om det inte är för långt att åka? Smile
Till överst på sidan Gå ner
 
Vart ska jag börja?!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» F:Jag ska börja bygga ljud=P
» Billigaste siliconslangar vart?
» Vart kan man köpa racesoppa?
» Blästring vart?.
» Motstånd 10k ohm vart köpa?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: