| Ordning på Kolv/vevstakar | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Ordning på Kolv/vevstakar mån 28 jan 2013, 18:29 | |
| Jo, nu är det så att jag plockade ur kolvarna ur min pinto motor för ett bra tag och vad jag kom ihåg sen jag plockade ur kolvarna och vevstakarna så tyckte jag det stog en siffra och en pil, dvs att det på "1ans" kolv stog "2 ->" för att peka att 2:ans cylinderlopp, men när jag nu ca 3-4veckor senare kollar på kolvarna när dom redan är urtagna ser att det står "3 ->" på alla. Och vad jag kan anta så ska väll kolvarna sitta i samma cylinder som innan dom togs ur, eller är det någon personlig skrock jag dragit på mig?
Mvh | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar mån 28 jan 2013, 20:19 | |
| - Arvidsson skrev:
- Jo, nu är det så att jag plockade ur kolvarna ur min pinto motor för ett bra tag och vad jag kom ihåg sen jag plockade ur kolvarna och
vevstakarna så tyckte jag det stog en siffra och en pil, dvs att det på "1ans" kolv stog "2 ->" för att peka att 2:ans cylinderlopp, men när jag nu ca 3-4veckor senare kollar på kolvarna när dom redan är urtagna ser att det står "3 ->" på alla. Och vad jag kan anta så ska väll kolvarna sitta i samma cylinder som innan dom togs ur, eller är det någon personlig skrock jag dragit på mig?
Mvh Om vevstakarna fortfarande sitter kvar så står det en siffra längst ner på dom. 1 för cylinder 1. Hoppas det löser sig för det kan spela roll. | |
|
| |
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| |
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar tis 29 jan 2013, 06:22 | |
| | |
|
| |
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 01:46 | |
| Japp montera dem så pilen pekar fram på motorn. Stake och överfall har nummer instansade på sidan vilken cylinder de tillhör. Dessa nummer ska befinna sig på höger sida av staken/ Mot höger sida av motorn framifrån.
Kan du kolla om det står "Mahle" på insidan av dina kolvar, på kolvens vägg nånstans? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 06:30 | |
| - Fiechen skrev:
- Japp montera dem så pilen pekar fram på motorn. Stake och överfall har nummer instansade på sidan vilken cylinder de tillhör. Dessa nummer ska befinna sig på höger sida av staken/ Mot höger sida av motorn framifrån.
Kan du kolla om det står "Mahle" på insidan av dina kolvar, på kolvens vägg nånstans? Japp, det står mahle inuti dom. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 16:24 | |
| - Arvidsson skrev:
- Fiechen skrev:
- Japp montera dem så pilen pekar fram på motorn. Stake och överfall har nummer instansade på sidan vilken cylinder de tillhör. Dessa nummer ska befinna sig på höger sida av staken/ Mot höger sida av motorn framifrån.
Kan du kolla om det står "Mahle" på insidan av dina kolvar, på kolvens vägg nånstans? Japp, det står mahle inuti dom. Ni får ursäkta för dubbelpost, men ska det vara något speciellt med Mahle kolvarna? | |
|
| |
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 17:11 | |
| Undrade det samma faktiskt. Står Mahle på mina med så är väl inget märkvärdigt. Antagligen dem som tillverkat kolvarna eller nåt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 17:56 | |
| - Fiechen skrev:
- Undrade det samma faktiskt. Står Mahle på mina med så är väl inget märkvärdigt. Antagligen dem som tillverkat kolvarna eller nåt
Okej, kan ju passa på att fråga dig. Har du kompsänkt dina kolvar någonting för turbobygget? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 18:23 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 18:39 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 18:53 | |
| Ja det ska inte vara några som helst problem. Finns dem som plockat närmare 300hk och klarat sig bra | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar ons 30 jan 2013, 19:39 | |
| Jovisst, går ju att få ut en hel del ur dessa maskiner, men det kostar | |
|
| |
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Ordning på Kolv/vevstakar | |
| |
|
| |
| Ordning på Kolv/vevstakar | |
|