Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dålig värme Ford Sierra 2.9

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Sampyla
Skogenracing Small

Antal inlägg : 15
Namn : Sami
Från : Hallstahammar
Kör : Ford sierra 2.9 V6
Registration date : 12-08-09

Dålig värme Ford Sierra 2.9 Empty
InläggRubrik: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 10:08

Hej!

Jag får fisljummen värme när jag står på tomgång, men så fort jag är ute och kör så ändras det till kalluft.

Jag har spolat värmepaketet flera gånger och det verkar vara ett bra flöde. Även slangarna sitter på rätt plats. Motortempen ligger normalt.

Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Smile

MVH, Sami
Till överst på sidan Gå ner
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto

Antal inlägg : 968
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

InläggRubrik: Sv: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 12:49

Konstant öppen termostat? Sätt en pappskiva framför kylarn och pröva om det hjälper eller plocka ur termostaten.
Sampyla
Skogenracing Small

Antal inlägg : 15
Namn : Sami
Från : Hallstahammar
Kör : Ford sierra 2.9 V6
Registration date : 12-08-09

InläggRubrik: Sv: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 23:29

Kanto skrev:
Konstant öppen termostat? Sätt en pappskiva framför kylarn och pröva om det hjälper eller plocka ur termostaten.

Men om den skulle vara öppen hela tiden så borde väl inte motor tempen ligga normalt?

Men de klart jag ska kolla om det fungerar ändå, kan ju vara temp mätaren som är trasig eller nå. Smile
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto

Antal inlägg : 968
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

InläggRubrik: Sv: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitimesön 27 jan 2013, 23:41

Sampyla skrev:
Kanto skrev:

Men om den skulle vara öppen hela tiden så borde väl inte motor tempen ligga normalt?

Men de klart jag ska kolla om det fungerar ändå, kan ju vara temp mätaren som är trasig eller nå. Smile

Tänkte om givaren eller mätarn var dålig/trasig Smile
elcid
Skogenracing Small

Antal inlägg : 7
Namn : Werner
Från : Skellefteå
Kör : 17M
Registration date : 13-02-01

InläggRubrik: Sv: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitimemån 04 feb 2013, 00:52

Värmpaketet....

Går på scorpio siden det blir fullt av "gegga" som täter det igjen eftersom tiden går.

Scorpio/sierra har samma paket menar jag.

Inte gå för paket som inte är originalt (gir pissgummen temp i kupeen). Få tak i et originalt. Hos Ford kostar det över 2000,-. Du kan hitta originala andra ställen til et mycket betre pris hvis du letar. Har et ekstra hvis du är interesserad..

Problemet är å komma til paketet och montera ihop faenskapet utan å få delar till övers (tredje gången jag har gjort det och hver enda gang har det blivit prylar til övers). Beräkna 2 dagars skruvning.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Dålig värme Ford Sierra 2.9   Dålig värme Ford Sierra 2.9 Icon_minitime

Dålig värme Ford Sierra 2.9
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dålig värme, Sierra 2,9
» Ford Sierra -89, dålig handbroms vänster bak?
» Ingen riktig värme i kupén sierra 2,0
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» Ford Sierra Vs Ford Fiesta

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: