| Isåkning Älgsjön | |
|
+13Pirre Holmqvistarn Krubbas rcy Divad Golden Boy Eriksson Andy_B CarCass Magnus666 mrfuzer Öbbe Håcke 17 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Pirre Skogenracing Small
Antal inlägg : 43 Age : 32 Namn : Pier Eriksson Från : Hållnäs/tierp Kör : Bmw o Ford! Registration date : 12-04-11
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön ons 23 jan 2013, 17:07 | |
| isen är för alla så de är väl bara å köra! | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön ons 23 jan 2013, 17:23 | |
| - Pirre skrev:
- isen är för alla så de är väl bara å köra!
Nej. Du bör fortfarande respektera andra. Vi med bil får fixa en egen bana helt enkelt. Jag har isåka-abstinens så jag är redo med snöspaden om det är så. Men då måste fler hjälpa till | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön ons 23 jan 2013, 17:36 | |
| ja nog ska vi respektera deras bana. säger dom att det är ok att vi kör där är en annan sak...
det är ingen som har ett plogblad eller material till att bygga ett?
| |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön ons 23 jan 2013, 18:54 | |
| i hofors kör dom men det är väll för långt att åka för er storstads killar? | |
|
| |
Magnus666 Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Age : 56 Namn : Magnus Från : Gävle Kör : Subaru Impreza Wrx Sti-02 Mitsubishi Evo 3 Citroen Berlingo Registration date : 11-02-03
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön ons 23 jan 2013, 20:43 | |
| I helgen blir det isåka premiär för mej! Dock inte på Älgsjön.. | |
|
| |
rcy Skogenracing Medium
Antal inlägg : 86 Age : 47 Namn : rcy Från : Gävle Kör : Saab, BMW, Audi Registration date : 11-01-24
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön tor 24 jan 2013, 12:03 | |
| Är det någon som har något lämpligt att ploga med?
Jag kan eventuellt låna en fyrhjuling med plog, men hur långt kommer man med det? Tar väl en jävla tid att ploga upp en bana med det? Om jag får loss fyrhjuling och plog, är det någon som kan tänkas ställa upp och hjälpa till att köra och eventuellt pynta en slang för bränsle/maskinhyra?
Går det att lägga en bana så att vi inte inkräktar på hojåkarna? Som någon sa, även om isen är fri tycker jag att vi måste respektera deras bana. | |
|
| |
Magnus666 Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Age : 56 Namn : Magnus Från : Gävle Kör : Subaru Impreza Wrx Sti-02 Mitsubishi Evo 3 Citroen Berlingo Registration date : 11-02-03
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön fre 25 jan 2013, 14:39 | |
| - rcy skrev:
- Är det någon som har något lämpligt att ploga med?
Jag kan eventuellt låna en fyrhjuling med plog, men hur långt kommer man med det? Tar väl en jävla tid att ploga upp en bana med det? Om jag får loss fyrhjuling och plog, är det någon som kan tänkas ställa upp och hjälpa till att köra och eventuellt pynta en slang för bränsle/maskinhyra?
Går det att lägga en bana så att vi inte inkräktar på hojåkarna? Som någon sa, även om isen är fri tycker jag att vi måste respektera deras bana. Får du loss en fyrhjuling så ställer jag givetvis upp hjälper till att ploga.. | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön fre 25 jan 2013, 17:36 | |
| jag pratade med Lönevik som hade plogat banan på Älgsjön i kväll. Han sa att dom troligtvis inte kommer köra så mycket där med crossar för det var för hårda vallar och för smal bana så det lät som det var ok att köra med bil där | |
|
| |
Curious1 Skogenracing Small
Antal inlägg : 23 Age : 33 Namn : Filip Från : Östergötland Kör : Moped Registration date : 11-08-12
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön sön 27 jan 2013, 12:31 | |
| Kanske inte rätt tråd, Men hur funkar det att åka på isen med isdäck och odiffat? | |
|
| |
Virtual49 Skogenracing Small
Antal inlägg : 16 Age : 41 Namn : Jocke Från : Gävle Kör : EVO X , BMW 328 E36 Registration date : 09-07-12
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön tis 29 jan 2013, 11:23 | |
| Det funkar alldeles utmärkt. Här är en film från förra året på älgsjön. Bilen jag använde var en odiffad Bmw 328 med isdäck. https://www.youtube.com/watch?v=f89ReF9hZtQ - Curious1 skrev:
- Kanske inte rätt tråd, Men hur funkar det att åka på isen med isdäck och odiffat?
| |
|
| |
wahlman_026 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 97 Age : 32 Namn : Mathias Från : Gävle Kör : Passat Turbo Diesel ! Registration date : 12-05-04
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön fre 08 feb 2013, 12:55 | |
| Är de någon som har någon koll om älgsjön längre ? tycker denna tråd borde bli lite mer aktiv ! Hur blir de tex med ploga bana? och blir de nå träffar ute på isen? | |
|
| |
Divad Skogenracing Small
Antal inlägg : 44 Age : 43 Namn : David Från : Uppsala Kör : M535 -85 Registration date : 11-02-07
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön mån 18 mar 2013, 19:19 | |
| Iskörning helt över för denna vinter? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön mån 18 mar 2013, 20:16 | |
| - Divad skrev:
- Iskörning helt över för denna vinter?
vi körde någon sväng ute hos Boogh i Rörberg men det kom vatten in på den banan så tror inte man kan köra där längre. älgsjön vet jag inte om så många har kört på. så tyvärr ser det nog mörkt ut. men verkar bli kallt ett tag till. | |
|
| |
Divad Skogenracing Small
Antal inlägg : 44 Age : 43 Namn : David Från : Uppsala Kör : M535 -85 Registration date : 11-02-07
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön tis 19 mar 2013, 00:26 | |
| - Golden Boy skrev:
- Divad skrev:
- Iskörning helt över för denna vinter?
vi körde någon sväng ute hos Boogh i Rörberg men det kom vatten in på den banan så tror inte man kan köra där längre.
älgsjön vet jag inte om så många har kört på. så tyvärr ser det nog mörkt ut. men verkar bli kallt ett tag till. Ja de är ju just de.. När de väl är kallt tycker jag vi borde passa på Men finns de inga banor så gör de inte :/ | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön tis 19 mar 2013, 15:19 | |
| Det farliga nu är att solen värmer att och det bildas smältvatten som letar sig ner genom isen. Isen kan då snabbt bli dålig trots att den fortfarande är tjock. Finns fortfarande bra isar. Jag var ut och gasade i helgen, men vallarna kunde lika gärna ha varit av betong och då är det inte kul | |
|
| |
Svintoleffe Skogenracing Large
Antal inlägg : 231 Age : 42 Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön tis 19 mar 2013, 19:18 | |
| Är ju bara åka ut o borra. det behvös inte så tjock is för o bära en bil. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Isåkning Älgsjön | |
| |
|