Gotte91 Skogenracing Small
Antal inlägg : 26 Age : 33 Namn : Alexander Från : Finspång Kör : Sierra Dohc Registration date : 11-10-31
| Rubrik: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. mån 16 jul 2012, 20:17 | |
| Hej skulle starta upp gamla sierran dohc har aldrig strulat förr... Men nu så strular de som fan
Först fick ja knappt igång den stog bara o tugga. Sen hoppa den igång men sjunker ner till noll varv o räddar den ibland annars så sten dör den. Ja kan smyga upp den med extremt lite gas trycker ja bara lte för mkt så sten dör den
nån som har nån aning om vad de kan vara``?
*Update*
Har bytt spjällgivare mapsensor bränsle filter delat avgas röret vid katten
och inget har gjort någon skillnad börjar tröttna.. Nån som behöver reservdelsbil??
Senast ändrad av Gotte91 den tis 24 jul 2012, 12:52, ändrad totalt 1 gång | |
|
Schimpy Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
| Rubrik: Sv: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. mån 16 jul 2012, 22:00 | |
| Har hänt mig och en polare ca 3 gånger tror ja att tps givaren lägger av på Sierran, brukar bli liknande symptomer då. Testa o koppla ur givaren o prova utan, våra har iaf gått bra mycket bättre då | |
|
Antal inlägg : 26 Age : 33 Namn : Alexander Från : Finspång Kör : Sierra Dohc Registration date : 11-10-31
| |
Fordpappa Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 358 Age : 40 Namn : Michael Från : Åland Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab Registration date : 09-12-02
| Rubrik: Sv: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. mån 16 jul 2012, 22:49 | |
| ny tps till 2.9a kostar runt 450kr till pinto eller dohc vet ja ej men bord va nå liknande | |
|
| Rubrik: Sv: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. tis 17 jul 2012, 17:24 | |
| Hm testade att dra ut tps givarendå starta inte bilen alls sen testa ja att dra ut map sensor o då gick bilen precis likadant Så antar att de är map sensorn som gett upp? | |
|
| Rubrik: Sv: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. mån 23 jul 2012, 14:41 | |
| Har snart gått igenom hela bilen men den går inte ändå vad fan kan de vara hörs ett vinade ljud på tomgången som jag tror kommer från oljefiltret. Kan ett igen satt oljefilter göra att motorn knappt går? Har Byt Tps givaren map sensorn kollat att bensin kommer fram osv.
Kan tillägga att jag kan varva den om jag sprutar start gas i insuget.
hoppas nån klurig jävel kan hjälpa mig annars blire snart skroten.. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Ford sierra startar men dör direkt av gas o av sig själv. | |
| |
|