Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka

Gå ner 
+5
XeroZ
Rob83
houk
Öbbe
cappen
9 posters
FörfattareMeddelande
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimemån 28 maj 2012, 22:31

Behöver släcka min lampa och undrar om nån vet vart man kan göra det i eller runt Gävle.
Kanske nån som har CarSoft för Bmw å vill hjälpa för en peng.

Gäller en e39 -97 (runda kontakten under huven) J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka 18_crazy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimemån 28 maj 2012, 22:55

antar att du lagat airbagen för annars blir de svårt..
testa med e-tech här på forumet, han kanske kan..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 07:31

Brukar inte det vara tryckgivaren i sätet som bråkar på dom där, tror det va det chefen fick byta på sin för en bunte år sen.
Tror inte det va så dyrt.
Till överst på sidan Gå ner
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 11:46

Såhär är de: Lämna in bilen på BMW för att få en felsökning på lampan. Som 9 fall av 10 va de mattan i passagerarsätet. Beställde hem en ny och även ett verktyg för att kunna nolla airbag, serviceintervaller och oljebyte.

Har bytt mattan men vet inte nu om de är nått mer trasigt eller om de är mitt verktyg som inte funkar sm de ska. :/

Har besiktningstid i morgon här (rättvik) så får leva med att den inte går igenom. Flyttar på torsdag (skutskär) så därför letar jag någon/verktad som kan kolla problemet. Kostade ca 1000 spänn på BMW Falun att felsöka koder så hoppades på att komma billigare undan.

De va den långa historien. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
Rob83
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 74
Registration date : 06-10-16

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 13:48

Nu är ja kanske dum men är väl inte 2a på att airbagen inte funkar? för är den urkopplad pga barnstol osv så kommer ju airbaglampan lysa iaf...
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 15:48

ABS lampor har lyst i mina bilar när jag besiktigat och aldrig fått en anmärkning på det, så tror faktiskt inte vara något problem för dig tycker jag Smile



///J
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 16:05

XeroZ skrev:
ABS lampor har lyst i mina bilar när jag besiktigat och aldrig fått en anmärkning på det, så tror faktiskt inte vara något problem för dig tycker jag Smile



///J

Tyvärr är det nya regler nu så dom får inte lysa längre. J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Doh
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
patte
Skogenracing Small
patte


Antal inlägg : 38
Age : 32
Namn : Patrik E
Från : Aspliden
Kör : BMW E46 328 kompressor -99
Registration date : 11-10-09

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 17:27

prata med någon bmw mekaniker om nå tips, på vissa vag bilar så går det koda bort airbag funktioner eller skarva ihop airbag kontakten (tjuvkoppla) för att lura att den fungerar.
Kanske fungerar på bmw också om du bara vill att den ska slockna och inte bryr dig om funktionen förstås Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 18:43

Precis,nya regler från februari....På våran A6a så är framstolarna bytt och kontakterna passar inte mot bilens kontakter så airbaglampan lös. Men jag brydde mig inte om det när jag köpte den för då fick lampan lysa ,fick smått panik till besiktningen. Efter detektivarbete på nätet fick jag tips att sätta dit motstånd så bilens dator tror att airbagarna sitter där och det funkade!
Till överst på sidan Gå ner
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 19:08

Har sökt i både svenska och utländska forum men verkar inte finnas nått "tjuvknep" på e39an. Får väl bita i de sura äpplet å ringa BMW. Laughing

Har provat tipset med att sätta motstånd i airbagkontakten under me funkade tyvärr inte. Eller så funkar inte mitt verktyg som de ska. Satans instruktioner va ju på tyska. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
combatkit
Skogenracing Large



Antal inlägg : 105
Age : 41
Namn : Daniell Toft
Från : Norge
Kör : Bmw E38 with S62B50 engine
Registration date : 08-06-24

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 21:57

Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimetis 29 maj 2012, 23:30

cappen skrev:
Har sökt i både svenska och utländska forum men verkar inte finnas nått "tjuvknep" på e39an. Får väl bita i de sura äpplet å ringa BMW. Laughing

Har provat tipset med att sätta motstånd i airbagkontakten under me funkade tyvärr inte. Eller så funkar inte mitt verktyg som de ska. Satans instruktioner va ju på tyska. Smile

Hur stort motstånd runt 5ohm eller?

Man måste iofs göra en felkodsläsning så man vet vilken airbag den larmar på.
Till överst på sidan Gå ner
Rob83
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 74
Registration date : 06-10-16

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 09:26

Men om man kopplar ut airbagen pga att man sätter in en barnstol i fram så lyser ju Airbag lampan så det kan ju inte bli en två då ... eller är det 2a på felkoden ni menar?

Sen så läser dom väl bara felkoder på bilar från -06 och uppåt ? för dom har inte läst av nå koder på varse sig min A6 -05 som airbag lampan lös på pga barnstolen och de läste inte heller a nå felkoder på Kian från 05
Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 10:06

Om du kopplar ur airbagen så ska det sättas dit ett motstånd så lampan håller sig släckt,har du den på nyckel så kan man väl vrida tillbaka nyckeln så den slocknar?

Det är nya regler från Februari och jag pratade med besiktningsmannen om detta och lampan får inte lysa....Det går heller inte att ta bort den för dom kollar så den tänds och sedan slocknar efter ett tag....
Till överst på sidan Gå ner
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 11:40

Sten skrev:
cappen skrev:
Har sökt i både svenska och utländska forum men verkar inte finnas nått "tjuvknep" på e39an. Får väl bita i de sura äpplet å ringa BMW. Laughing

Har provat tipset med att sätta motstånd i airbagkontakten under me funkade tyvärr inte. Eller så funkar inte mitt verktyg som de ska. Satans instruktioner va ju på tyska. Smile

Hur stort motstånd runt 5ohm eller?

Man måste iofs göra en felkodsläsning så man vet vilken airbag den larmar på.

Här har du länken från Autopower:
http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=172
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 11:42

Sten skrev:
Om du kopplar ur airbagen så ska det sättas dit ett motstånd så lampan håller sig släckt,har du den på nyckel så kan man väl vrida tillbaka nyckeln så den slocknar?

Det är nya regler från Februari och jag pratade med besiktningsmannen om detta och lampan får inte lysa....Det går heller inte att ta bort den för dom kollar så den tänds och sedan slocknar efter ett tag....

Hänger inte riktigt med på va du menar men stoppade i motståndet när bilen va av och sen provade att slå på tändningen utan resultat.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 13:27

Jo,på A6an så satte jag dit motstånden på kablarna som går till stolen men jag måste ändå nollställa felkoderna med diagnosinstrumentet för att lampan skulle slockna.
Till överst på sidan Gå ner
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimeons 30 maj 2012, 21:02

Idag va det dax för besiktning. Tänkte dra en fuling och försöka med att airbagen va urkopplad pga bilbarnstol. Polaren åkte upp och körde visan. Du ljuger sa besiktningsgubben. De ser jag för att lampan (den för airbag) visar att felet sitter på förarsidan och mena på att lampan för (sätt på dig bältet) visar fall de är fel på passagerarsidan???

HUR DUM I HUVET får man va? Har aldrig hört talas om nån annan bil som har 2 airbag lampor. Kanske finns bilar med 4 st abs lampor oxå? cheers

Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
cyberfalcon
Skogenracing Large
cyberfalcon


Antal inlägg : 260
Age : 36
Namn : Ante
Från : Gävle
Kör : Ford & Bmw
Registration date : 08-07-17

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimelör 09 jun 2012, 13:25

Standardfelet är Sensormattan i passagerarstolen, tex att någon tyngre människa sätter knäet rätt ner i stolen . Då är det ny matta ELLER
1) Köpa ett motstånd på Eba för 120kr ink (?) nåt sånt
2) Löd ihop 2 dioder och ett motstånd. Finns "How To" guider på Youtube

Men ett lika vanligt fel är kablaget/sensorn till Bältes spännaren...
På FÖRAR sidan...

Kablaget är för hårt stripsat så när stolen skjuts fram och tillbaka kan man lyckas skada kablaget och då löser Airbaglampan ut .

Det kablaget finns också som Rep.sats hos BMW då det var ett vanligt fel.

Till överst på sidan Gå ner
http://www.garage67.com
cappen
Skogenracing Medium
cappen


Antal inlägg : 65
Age : 43
Namn : Marcus
Från : Dalarna
Kör : S38B38/M52B28
Registration date : 12-01-03

J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitimesön 10 jun 2012, 01:09

Tack för tipsen men nu är de redan bokat tid på verkstad för att laga allt. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Cappen
Sponsored content





J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Empty
InläggRubrik: Sv: J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka   J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
J**la Airbag lampa.. Hjälp med att släcka
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» ABS, Airbag problem!
» Urkoppling av airbag Mondeo -06
» Carsoft 6.5 interface - Airbag!
» Hjälp - Turbokonvertering av DOHC 2.0
» Hjälp mig trimma!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: