Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ryckig gång på sierra 2,0i- 88

Gå ner 
FörfattareMeddelande
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Ryckig gång på sierra 2,0i- 88 Empty
InläggRubrik: Ryckig gång på sierra 2,0i- 88   Ryckig gång på sierra 2,0i- 88 Icon_minitimetis 21 feb 2012, 19:12

Tja!
Jag har fått ett irriterande fel på min sierra.
Syntom: När bilen är uppe i normaltemp så känns det som den misständer mellan 1/2 och 3/4 gaspådrag från 2000rpm och uppåt. Bilen känns också lite orkeslös då, men om man ger mer gas så är det som om den går in i ett annat effektläge och går bra och missar inte.
Bilen kan även vara lite trögstartad när den är kall, och tomgången är ojämn ibland.

Jag har bytt tomgångsmotor, dock till begagnad men väl rengjord och den kändes okej. Jag har även bytt tändstift idag utan resultat. Jag mätte kompet då med (mest för att få prova den nya mätaren ) det var lite sämre på 2:a cyl men inte farligt. Jag har även kopplat ur Lambdasonden och låtit bilen stå på tomgång för att "Vänja sig" och sen provkört, inget bra resultat där heller. Jag har letat vacumläcka med startgas och märkte inte något där heller.

Jag har kopplat ur avgasreningen på den pga pågående turbobygge men jag tycker inte att en så gammal bil skulle reagera på det. Dock så hänger kontaktstyckena bara i luften nu.

Någon som har något förslag på ett eventuellt fel?

//Sierraboss
Till överst på sidan Gå ner
 
Ryckig gång på sierra 2,0i- 88
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» problem: Ryckig gång Golf -96
» Kia Sorent Diesel dör under gång
» F. ett gäng svettiga bilar
» kass gång varm start
» ABS på sierra?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: