HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Sierra går taskigt

Gå ner 
FörfattareMeddelande
simonlars
Skogenracing Small

Antal inlägg : 37
Namn : Simon
Från : Gotland
Kör : Ford Sierra 2,0 Turbo
Registration date : 11-07-12

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 30 okt 2011, 16:31

Tjena. Behöver lite hjälp med min sierra. När jag köpte den i somras så var den orginal, och när jag prov körde den gick den lite halv dåligt på lågt varv. så fick jag ett "turbopaket" med, så jag kastade på det och fick den att gå men den behövde lite mer soppa så jag tänkte att jag gör den orginal och besiktar den så jag kan köra nu under vintern och fixar så den går bra med turbon i vår/sommar. Men nu till problemet, jag har fått på allt så att den är orginal, men det är två slagar som jag är lite funderas över. Den ena går från värmepaketet sen hänger den bara. Och den andra sitter på motorblocket under insprutet och ligger igen pluggad med en bult uppe på vevhuskåpan. (verkar vara en vakum/tryck, men jag vet inte) Och nu till det som är viktigast att jag får veta. Det sitter en BTR på så jag har ställt in den så den går jämt och fint på tomgång och så gasar jag till och då stannar den i uppe i varav och kan smälla lite i luftburken. Vad är felet? Jag kan inte alls mycket om motorer... Är tacksam om jag får lite hjälp iaf!
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Antal inlägg : 221
Namn : Mathias Dahlström
Från : Karlstad
Kör : Ford Capri mk3-78, -81, Ford Granada-85
Registration date : 07-11-09

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 30 okt 2011, 16:49

Vilken motor? dohc, pinto?

Du har inget värmepaket inkopplat?

Låter som du får ta ett par kort om du inte vet vad slangarna är till.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 30 okt 2011, 16:59

De är en pinto. Jag kan fixa bilder nu i veckan.
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 30 okt 2011, 19:27

Tror du menar vevhusventilationen i blocket. Den övre vevhusventilationen(oljepåfyllningslocket) Kan du ha öppen men dold vid bes. Den som sitter i blocket, ska ha backventil och sen upp till en anslutning under insuget. Slangen från värmepaketet ska till vattenpumpen eller under insuget. Men med ett par bilder kan jag säga säkert.

Edit:
Ang ditt bränsletryck så kan de säkert vara ett problem med tjuvluft till insuget. kontrollera att det stämmer först tillsammans med en tändinställning om den varit ändrad. Men jag tycker du ska sätta tillbaka original BTR igen nu när du kör standard. så kan du utesluta att den går jättefett.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 30 okt 2011, 21:50

Jag har tyvärr ingen orginal BTR jag har kollat på skroten och där står ingen sierra heller. Men jag ska kolla de där med slangarna tack så mycket. Bilder ska jag fixa.
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimemån 31 okt 2011, 19:55

Du har ingen klocka heller på btr så det vet inte alls vad du har trycket på? beställ en original på skroten, be dom skicka den i ett vadderat kuvert?
Tyvärr har jag gett bort alla mina nu när jag sålde min senaste. Kanske finns någon annan här som kan ha en om du inte redan har en bra känsla av att de är någotsånär originaltryck.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimetis 01 nov 2011, 16:10

Det kanske finns någon här som vet vad det ska va för bränsletryck orginal. Isåfall kan jag köpa en klocka och ställa in det.
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimetis 01 nov 2011, 17:42

2,5bar.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimemån 07 nov 2011, 19:23

Bilder fixade! Klarade inte ut hur man la upp bilder här på skogen. Men länkar till ett fotoalbum på garaget ist. Den första och sista bilden är den övre slangen en kylarslang som går in som tidigare gick igenom turbon och kylade den. den undre slangen går längs med turpeväggen och hänger på andra sidan motor (på vänstra sätt från förarens håll) Och bilden i mitten är en slangen som gick upp och låg på ventilkåpan med en bult i sig.. (kan de va vakum?)

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=136318&album=25831
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimemån 07 nov 2011, 19:47

Börjar med bilden i mitten: Det är vevhus-ventilation. Den ska gå upp till en anslutning under insuget. Har du nått pluggat där?

Den första och sista bilden är till Värmepaket. Antar du inte har någon värme i bilen nu.
*Från den övre utgången på vattenpumpen -> till värmepaket.
*Från värmepaket till insuget. (den som går bakom motorn/vid torped.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimemån 07 nov 2011, 19:51

Okej, det är två rör som är vikta och ihop klämda på undersidan av insuget. över den slangen som är till vevhus-vetilationen är det en koppling som det spröt vatten ur när jag fyllde på med vatten så jag tryckte på slangen från värmepaketet. Efter jag gjorde de så har jag värme i bilen, men jag tycket bilen blir sjukt varm på tomgång, över mitten sträcket på mätaren.
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimemån 07 nov 2011, 20:51

ja iallafall så är det så det ska vara.. tycker du ska koppla tillbaka vevhusventilationen.

bilen kan ju inte ha blivit varmare av att du har en extra "kylare"
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimetis 08 nov 2011, 07:38

Extra kylare har jag ingen. Jag har en orginal kylare och så när jag har turbon på så har jag en kylare till tryckröret.
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimetis 08 nov 2011, 18:43

Jag mena såklart värmepaketet Rolling Eyes som är som en liten extra kylare när vi tillgodo ser oss den härliga värmen.
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimelör 19 nov 2011, 18:19

Bilen startade idag! Har ställt in så den går bra nu. Har en fundering angående bräslepumpen, den låter som motorn till vindrutetorkarna. Vad är felet. Den går hela tiden ska den göra de?
Användarens profil
Catling
Skogenracing Large
Catling

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 20 nov 2011, 02:48

går hela tiden med tändningen på - Nej
går hela tiden med motorn igång - ja
Användarens profil
simonlars
Skogenracing Small

Sierra går taskigt Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra går taskigt   Sierra går taskigt Icon_minitimesön 20 nov 2011, 11:28

Okej då är allt som de ska. Tack för all hjälp! Smile
Användarens profil

Sierra går taskigt
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: