Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Svagström härva

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
WTB
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 39
Namn : Tobias
Från : Torsby
Kör : Allt möligt
Registration date : 10-01-19

Svagström härva Empty
InläggRubrik: Svagström härva   Svagström härva Icon_minitimetor 22 sep 2011, 15:50

Idag stötte jag på ett problem då jag fixade med MS härvan,Kan dra hur de ser ut nu,

Tagit en 8 kvadratskabel rakt in till en huvudswitch,Efter den sitter tre stycken 4 kvadrat som

både drar reläerna samt ger + signal till reläerna (3 stycken) Ett relä har direkt styrjord i chassiet så de

slår på sprutet och lamdan direkt,Dom andra två styrs av - bränsleutgången på MS..

Nu till problemet,Jag klippte tvärt av ALLA tre styr + från huvudswitchen och satte ihop dom med

en + matning som går på vanlig tändningsnyckel inför besiktningen..När jag slår på huvudswitchen

klickar de i relät som har Chassiejord trots ingen + styrning på andra sidan samt de ligger svagström

på 0,16 volt på alla..Beror detta på att jag har för grov ledning ?? Eller kan de va så ja har lagt plus

och minus på fel sida 85/86 anslutningarna på reläerna Svagström härva Kopfkrat Egentligen kanske de inte gör så

mycke då de bryter strömmen helt om Switchen är av men kul att veta var boven är Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Svagström härva Empty
InläggRubrik: Sv: Svagström härva   Svagström härva Icon_minitimetor 22 sep 2011, 19:48

Du kan inte ha för grov kabel, spelar inte heller någon roll om du blandar ihop 85/86

Du ska inte ha någon smygström så du får kolla igenom härvan en extra gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
 
Svagström härva
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Skarva lambda i bmw härva

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: