HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
MrRhames
Skogenracing Small

Antal inlägg : 7
Namn : Benjamin
Från : Gävle
Kör : BMW 2002tii -75
Registration date : 09-01-06

Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a? Empty
InläggRubrik: Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a?   Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a? Icon_minitimefre 12 aug 2011, 12:44

Hallå

Har en BMW 2002tii från -75 som har funkat kano. Men nu vägrar den att starta.
Det började i slutet av förra säsongen, att motorn bara lade av när jag tex stod vid ett rödlyse. Detta skedde inte ofta. Men då var det bara att starta den igen. Pockade fram bilen i början av juli i år och det var inga problem med bilen. Den senaste tiden har den betätt sig som i slutet av förra säsongen.

Nu i veckan åkte jag till pizzerian och bilen startade som den skulle. Men när jag skulle åka därifrån så var den riktigt svårstartad, tillslut startade den och jag tog mig hem. Dagen efter vägrar den att starta.

Är det någon som har tips vart jag ska börja i min felsökning, eller är det någon som kan hjälpa mig?

Mvh Benjamim
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Ekkin BoltOn
skogencrew
Ekkin BoltOn

Antal inlägg : 433
Namn : Niclas
Från : Gävle
Kör : BMW 1602 TURBO -72
Registration date : 07-11-29

Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a?   Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a? Icon_minitimefre 12 aug 2011, 16:33

Se över tändsystemet till att börja med. Rotor, fördelare, brytarspetsar, stift, tänkablar etc.

Användarens profil http://www.skogenracing.com

Är det någon som kan hjälpa mig, med min 02:a?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: