HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela | 

_Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa
FörfattareMeddelande
_Glenne_
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 582
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tis 16 jul 2013, 17:33

Det är inte det att jag inte vill göra rätt för mig, utan snarare så här: Jag köpte en box som skulle funka, blev "lurad/blåst" som du själv kallar det, jag sålde det vidare utan att själv har använt boxen, alltså trodde givetvis jag att boxen funkade som den skulle, men som tydligen gjorde den väll inte det då så jag "lurade/blåste" dig.

Och så här skulle jag lösa problemet: Grey betalar mig, jag tar dessa pengar och betalar dig, du tar pengarna från mig och betalar hen som du sålde boxen till så har alla gjort "rätt" för sig.. Men utav inläggen innan så kommer nog inte detta att hända har jag en känsla av.

Och sen känns det väldigt moget av dig med personliga påhopp, väx upp.

Och varken du eller jag har provkört motorn heller än, så vad är det som säger att ingenting skulle kunna vara fel på den isåfall? Plus att LMM saknades trots att det skulle vara ett helt komplett motorpaket förutom svänghjul och koppling samt att fästena till spakstället på lådan var trasiga, och det nämde du inget om... Så innan vi diskuterar vidare så kan vi ju dra bort 500kr som jag fick köpa en LMM för på skroten isåfall.

Så isåfall har du "blåst" mig lika mycket.

Senast ändrad av _Glenne_ den tis 16 jul 2013, 17:37, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Andy_B
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1237
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tis 16 jul 2013, 17:36

saknades lmm?    hmm
tror inte jag sätt nån extra här hemma
men du kunde hört av dej med det så hade jag fått fixat fram en åt dej???

edit.   såg att du lagt till saker nu

här är en bild på lådan i precis det skicket du fick den i och här är fästen för spakstället helt så vitt ja kan se
och skulle det mot förmodan vara trasigt så har jag missat det men det är mindre troligt då jag kollade den rätt mycket när jag köpte den själv

Senast ändrad av Andy_B den tis 16 jul 2013, 17:50, ändrad totalt 2 gånger
Användarens profil
Andy_B
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1237
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tis 16 jul 2013, 17:44

och sen som jag skrev till dej innan du vägrade svara igen att jag skiter i vem du köpte boxen av
DU garanterade mej att den funkade
nu gjorde den inte detta och då tyckte jag att du skulle stå ditt kast
men det var du inte villig till utan skrev att det kunde va jag eller nya ägaren som gjort det
även fast jag kunde visa bilder samt kvitto från vems
sen när jag frågade om du skulle göra rätt för dej så vägrar du svara mer

jaja nu har jag gjort vad jag kunnat för att hjälpa killen som har haft sin bil ståendes halva sommaren och var tvungen att skicka boxen på lagning efter x antal timmar felsökning

det är inte mitt samvete utan ditt

/Andy
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tis 16 jul 2013, 17:55

67€ blir 584.38skr och eftersom jag fick köpa en LMM för 500kr så tycker jag att jag har ryggen ganska fri!

Edit: Såg bilden, kan väll ha hänt att den gick av när den låg i bilen även om jag inte hittade biten konstigt nog, men jag är inte bitter över det oavsett hur det ligger till, har en kompis som svetsar alu så.
Användarens profil
aeriksson
Skogenracing Small

Antal inlägg : 25
Namn : Alexander Eriksson
Från : Gävle
Kör : BMW & MERCEDES
Registration date : 13-02-07

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   lör 20 jul 2013, 15:03

Den här bilen är så sjukt fräsig i denna kulör! Kmr bli fräckt med v8an!
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 22 dec 2013, 00:45

Har ju stått still länge, tänkte dessutom inte fortsätta med projekttråden då jag tycker det är jobbigt att uppdatera :Pmen men, här kommer iallafall några färska bilder.

Har införskaffat garage med två av mina närmare polare, vilket är ett stort motivationslyft för bilbyggandet.. Ganska tomt vid fototillfälle dock då vi bara hade fått in bilarna där... Inte jättestort men det duger för 3 bilar och endå ha mekplats runt alla.

När vi lastade för att flytta in i garaget.. Gick fint att dra med en 4x4 sierra i vinterväglaget =)

Tyckte även det kunde va kul med lite nya verktyg, så några tusen fattigare så kände jag mig nöjd på verktygshandlingen för denna månad.

Nåväl, när vi väll hade flyttat in så ville man ju börja greja lite, så här har han nu fått blivit pallbocksräser =)

Rivit framvagnen för blivande chassie uppdateringar samt för att få bort framvagnsbalken.

Framvagnsbalken borta... Kommer kapa bort dom tidigare tillverkade motorfästena till v8an på balken och bygga nya på motorn istället som passar på originalhålen i balken... Tog bort balken för att underlätta att bygga fästen för kuggstången som ska ersätta styrsnäckan för att göra plats för grenrör på vänster sida.

Sen fortsatte jag med lättning, hoppas på att kunna väga in på 1200kg eller strax under sen, men lär väll bli besviken som vanligt Razz

Bakdörrarna urplockade och urkapade.. Ska bygga låsningar för rutorna sen ska jag skala av lite mer plåt upptill... Kommer även klä in dörrarna, "ryggstödet" och hatthyllan i tunn aluminium.. Här ser man även farbror holset titta fram på 535an i bakgrunden =)

Innertaket med tillhörande dämpning rök också... Kommer snart måla om han invändigt igen, iomed att jag bara målade golvet sist och att jag nu mer även har rivit innertaket.

Var väll allt för denna gång... Ska bara fylla gas i svetsen så ska jag sätta igång och bygga igen, kuggstång, motorfästen och fäste för bromsservo.
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 639
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 22 dec 2013, 22:06

Ser fint ut, fan va mkt snö ni hade då, här i sthlm är de inget alls Smile
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   mån 23 dec 2013, 23:05

Mjao fast det mesta snön har ju dessvärre tinat bort :/

Var iväg och byggde ihop en arbetsbänk idag iallafall, ska dit ett skruvstycke inom dom närmsta dagarna.. Blev helt klart bra, smidig och bra, tar inte massvis med plats men räcker till att skruva och greja på =)

Och kan väll slänga in nån sneakbild på garagepolarnas bilar också..

Helrenoverad Ca18det med smidda kolvar, smidda stakar, acl racelager, cometic (eller vad dom nu heter) toppackning, arp bultar i stort sett överallt, dubbla avgaskammar(?), justerbara kamdrev, portad, megasquirt, stor oljekylare med mera, blir nog en ettrig liten fyra =)

535i e34 med M30b35 med hx55, tilton koppling, megasquirt och ska gå på sprit, blir nog också en rolig sak, dessvärre vinner han nog inget pris för välputsat motorutrymme =)

Senast ändrad av _Glenne_ den ons 25 dec 2013, 23:02, ändrad totalt 1 gång
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   ons 25 dec 2013, 19:53

Var iväg till garaget en sväng idag igen och tänkte "bara" montera ett skruvstycke på den nya arbetsbänken... Men kunde inte hålla mig från att fortsätta riva E28an lite..

Tänkte att jag skulle plocka bort framskärmarna och skrapa underredsmassa i hjulhusen/innerskärmarna då dessa ska lackas vita tänkte jag... Men fick mig väll en liten otrevlig överraskning kan man väll säga..

Älskar att riva i gamla bilar som man trodde var relativt rostfri...

Klipp till några mallar.

Och som han står just nu med åtminstonde hyffsat renskrapade hjulhus.

Imorgon tänkte jag åka och köpa lite karosseriplåt och lite annat nödvändigt och börja svetsa rosten.

Som tur är så har jag redan svetsat dom två hål som fanns i golvet, så det är iallafall OK, bara hoppas skuffen/hjulhusen bak är i bättre skick än fram när man väll kommer dit och ska fräscha till =)
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   ons 25 dec 2013, 21:24

man får nästan förvänta sig lite rost på gamla bilar, men din är ju i jävligt bra skick förövrigt verkar de som =)

jag har haft en e28 m535 en gång i tiden, och den va jävligt kul o köra kan jag lova Very Happy
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   ons 25 dec 2013, 23:11

Ja det är väll lite sant, men så tråkigt att hålla på med rost, men det är ju trots allt en -82 så... Är väll i ok skick, men har dessvärre kommit lite i skärmkanter bak samt lite på skuffluckan nu när den stått ett par år, men är ju lätt fixat, tanken är ju endå att han ska få sig en hellack, lutar åt antingen grafitgrå med matt klarlack eller alpina vit då jag är svag för just alpina vit Smile

Därför man har en alpinavit E34 som sommarglidare, kunde inte hålla mig från att köpa den när den dök upp på blocket, alpinavit och detta skick, dock var den då original och gubbig Smile

Dock funderar jag på att sälja den nu för att finansiera E28an =)
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   ons 25 dec 2013, 23:36

Aah skönhet
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tor 26 dec 2013, 02:50

Oja, den faller iallafall mig i smaken Smile

När jag endå håller på så kan jag väll lika gärna slänga in en sneakbild på vinterhinken också Smile

525TDS Touring med ovanlig halvskinn inredning i sportutförande, 3-ekrade airbag ratten, telefon, stora färddatorn, elhissar, panorama tak med mera Smile

Helt klart trivsam invändigt

Dock lite lätt "dieselsliten" utvändigt, men är ju en vinterhink Smile

Mina vänner har av nån anledning fått för sig att jag gillar bmw  Razz
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   tor 26 dec 2013, 10:21

Konstigt, den inredningen och ratten har jag bara sett i 3 serien förut Smile
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   lör 28 dec 2013, 00:59

Ajjemen =)

Har ikväll börjat med rosten iallafall, fick lite gjort faktiskt.

Lite ny plåt här då.

Drog på ett runt lager underredsmassa på fogarna, vill gärna tro att det kan förebygga rost i framtiden, hur vida jag har rätt eller inte vet jag inte.... Lite grundfärg och finspackling på det där så blir det nog bra Smile

Blev ju helt okej på utsidan med.. Smetade även på allt "nybyggt" här på utsidan med underredsmassa efteråt också.

Har 3 små hål kvar i höger hjulhus.. Räknar med att hinna fixa dom samt skrapa, tvätta rent och måla upp hjulhusen i helgen Smile
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   lör 28 dec 2013, 20:51

Använd hellre "body" på svetsfogar , som man gör på serietillverkade bilar, är som en silikontub med en massa som man sätter på fogarna , och det går o lacka över sen Smile, annars tycker ja de ser jävligt bra , keep up the good work
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 29 dec 2013, 01:24

bosse skrev:
Använd hellre "body" på svetsfogar , som man gör på serietillverkade bilar, är som en silikontub med en massa som man sätter på fogarna , och det går o lacka över sen Smile, annars tycker ja de ser jävligt bra , keep up the good work

Aight, får kollas upp tills nästa gång... Tanken är dock att finspackla och sedan lacka, så tror endå inte jag får några problem med lackningen Smile

Gjorde ett ryck idag/kväll igen iallafall Smile

Kom inte riktigt överrens med svetsen idag, tror slangpaketet börjar bli dåligt då tråden tjärvade så han gick lite ojämnt, men det fyller sin funktion, och efter slipning av svetsarna och lite underrendsmassa så vart det bra endå Smile

Här var det bättre =)

Underredsmassa på dom lagade ställena..

Lite renslipning osv innan man sprutade på body..

Och så där ja, rostlagat och rostskyddat... Imorgon ska jag göra rent själva hjulhuset och måla det vitt... Sen är det bara börja på andra sidan..

Var ju bra till slut även om det kändes lite jobbigt och hitta så pass med rost på en bil som såg fräsch ut för sin ålder samt som man trodde var hyffsat rostfri... Men men, nu blir den ju ännu fräschare än det var tänkt från början Smile
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 29 dec 2013, 11:31

Förlåt, det heter karosserikitt och inte body, my mistake!
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 29 dec 2013, 21:25

Målade upp hjulhuset idag..

Rengjort från smuts, lösa bodykanter osv samt slipat... Tvättades sedan av med thinner efter fotofillfälle..

Slut resultatet... Skulle ju ljuga om jag sa att det INTE såg fräscht ut... Detta blir riktigt trevligt när man gjort iordning alla hjulhus Smile
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 29 dec 2013, 21:53

Ser fint ut!
Användarens profil
633csi
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 339
Namn : Jan Åsberg
Från : Gävle
Kör : M535i
Registration date : 10-12-30

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 29 dec 2013, 23:12

Snyggt, kul när det blir riktigt gjort !
Är nog få gamla bilar som inte döljer nån form av rost tror jag, kommer man bara igång så går det bra.

Mvh

Janne
Användarens profil http://www.bmw633.blogspot.com/
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   mån 30 dec 2013, 18:00

Tackar =)

Nä, det är väll sant, dem flesta gammelbilar, speciellt tidigt -80 tal och äldre döljer nog rost om man börjar riva i dom Smile

Fixade förresten en kompressor till garaget igår, inte jättestor men klarar det väsentliga så som pumpa däck, lite luftverktyg till viss del, blåsmunstycke, lättare lackjobb osv =)
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   ons 01 jan 2014, 01:24

Jag och garagepolaren spenderade nyårsafton kvällen i garaget Smile

Kände att jag inte orkade fortsätta med rosten ikväll, så tog och modifierade och kortade ett par M5 E34 sidokjolar till E28an istället då den inte hade några sidokjolar tidigare, endast front och bak Smile

Satt ju som en käftsmäll när jag var klar om ni frågar mig, vart riktigt nöjd, stilrent och snyggt Smile

Och så man inte glömmer bort det Wink hehe

Sen hjälpte jag polaren att göra iordning hans hjulhus på 200an, han skrapade underredsmassa och gjorde rent och jag lackade/målade Smile

Han var inte missnöjd över att jag övertalade han att göra iordning dom och fräscha till då jag tyckte det skulle passa bättre ihop med hans dyr coilovers osv Razz
Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   sön 05 jan 2014, 02:18

Började rostlaga vänster sida idag Smile

Lite rost bortkapat här då..

bockat till en plåt och svetsat dit..

Satt ju så klart nå nummer instansat i plåten precis där jag kapade, så fick kapa bort den från gamla biten och lappa i den i den nya plåten... Så här ser man "numret" lite svagt (dålig bild för att se numret men) samt att jag har slipat ner svetsarna, vart rätt nöjd med resultatet..

Och så klart tog det slut gas i svetsen, så i brist på svets så kapade jag iallafall ur den andra rostskadan på vänster sida.

Och här måste jag göra en ny ände på balken när jag fyllt gas i svetsen..

Så, det var väll vad jag har fått gjort idag..

Sen funderar jag på om jag ska bygga om till kuggstång eller behålla snäckan och envisas med att det SKA GÅ att få till ett grenrör, lutar fortfarande åt kuggstång dock Smile

Användarens profil
_Glenne_
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.   mån 06 jan 2014, 01:45

Var och lånade med oss en gastub från polarens jobb så jag kunde svetsa klart rosten ikväll Smile

Svetsat och slipat.

"balken" färdig =)

Och gjorde rent och sprayade på ny body.

Så nu är jag äntligen klar med rostlagningen! Eller ja, för stunden iallafall... Har inte gått igenom hjulhus bak samt skuffen ännu, men framänden och golvet är upplagat nu iallafall... Och bakänden tar jag senare nån gång när jag fått hem coilovers och bussningar så man tar det i samma veva som bakvagnen ryker ner.

Så nu är det väll snart dags för lite roligare byggnationer Smile
Användarens profil

_Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 6 av 14Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa
 Liknande ämnen
-
» _Glenne_ - Bmw 540i E28 Busbil.
» _Glenne_ - 325i AC Schnitzer Turbo // Uppdate 25/9 //

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-