Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Megatune problem

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
MasterRickard
Skogenracing Small
MasterRickard


Antal inlägg : 3
Age : 34
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : Nissan Silvia s14, VW Polo, YZ426F
Registration date : 09-01-14

Megatune problem Empty
InläggRubrik: Megatune problem   Megatune problem Icon_minitimetor 30 jun 2011, 20:43

Tjena

Jag har lite problem med megasquirt på en bmw 323 e 30 turbo, Bilen startar och går men efter ett par sekunder så låser sig hela datorn, så vi provade med en annan dator och då låser sig megatune men man kan fortsätta använda datorn. Kabeln från VR givaren är avskärmad för utom vid skarven och där har vi provat att skärma av med folie men utan resultat. Megatune funkar bra så länge motorn är avstängd. Det är MS1.3 med extra koden. MS:et har använts förut på en 318 turbo och då funkade allt prima.

Någon som har några ideer vad som kan spöka?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megatune problem Empty
InläggRubrik: Sv: Megatune problem   Megatune problem Icon_minitimetor 30 jun 2011, 21:05

Felet ligger troligtvis i din USB adapter som jag antar att du har? Jag har själv haft många problem med att megatune hänger sig när jag haft dåliga adaptrar. Köpte en på tricom av märket ATEN och efter det så har det funkar mycket bra
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
MasterRickard
Skogenracing Small
MasterRickard


Antal inlägg : 3
Age : 34
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : Nissan Silvia s14, VW Polo, YZ426F
Registration date : 09-01-14

Megatune problem Empty
InläggRubrik: Sv: Megatune problem   Megatune problem Icon_minitimetor 30 jun 2011, 23:14

Okej tack, då ska jag prova med det. Jag hade en annan adapter förut när jag hade 318:en men den har tyvärr gått sönder och den vi har nu är en billig från media markt så det kan kanske vara problemet.
Till överst på sidan Gå ner
MasterRickard
Skogenracing Small
MasterRickard


Antal inlägg : 3
Age : 34
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : Nissan Silvia s14, VW Polo, YZ426F
Registration date : 09-01-14

Megatune problem Empty
InläggRubrik: Sv: Megatune problem   Megatune problem Icon_minitimesön 10 jul 2011, 18:14

Nu har vi skaffat en ny kabel som funkar bra och vi får inga störningar i programmet längre. Nu till nästa problem, tydligen går den bara 1an och 6ans cylinder. Vi kör med enkel spole och fördelare, jag har ställt in trigger positionerna a, b och c som det borde vara (tror jag). VR givaren sitter på tand 15 så pos a är 5, b 25 och c 45, och trigger angeln är 60. Konstanterna är inställda på 6 cyl. Om man tar ur alla stift och lägger dom så man ser så ser det ut att vara gnista på alla. Tändkablarna sitter på fördelaren så tändföljden är rätt.

Någon som har några ideer?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Megatune problem Empty
InläggRubrik: Sv: Megatune problem   Megatune problem Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Megatune problem
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» megatune download
» VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)
» Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
» Bmw 525 24v problem
» ms1 v3.0 problem !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: