Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Undran om avgasvärden och lambdasond

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 35
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Undran om avgasvärden och lambdasond Empty
InläggRubrik: Undran om avgasvärden och lambdasond   Undran om avgasvärden och lambdasond Icon_minitimeons 02 mar 2011, 22:34

Går i funderingarna på att köpa mig Extraktor till bmwn. Då kommer det gå två rör från extraktorn som sen ska gå ihop med avgaset.. Där tänkte jag följande:

Kör med dubbla rör Hela vägen bak,för mest flöde (vet inte om jag kan tänka så här,eller om jag måste ha något motstånd i avgaserna) och sen slutar med ljuddämpare på vardera rör på slutet.

Tänkte köra sportkatalysatorer emellan också,och kom då inte på riktigt hur det kan fungera med lambdasonden..

Hur jag tänker? antagligen fel,men here goes; Kommer lambdasonden ge felmeddelanden och göra så motorn uppträder konstigt om den inte får avgaserna från alla 6cylindrar,som den får nu? Den kommer som jag ser på bilden av extraktorn, få avgaserna från 3 cylindrar bara. Som sagt..jag vet inte hur detta påverkar något alls..

Tacksam för svar! Smile
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 35
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Undran om avgasvärden och lambdasond Empty
InläggRubrik: Sv: Undran om avgasvärden och lambdasond   Undran om avgasvärden och lambdasond Icon_minitimeons 02 mar 2011, 22:42

Kanske lite ogenomtänkt att bygga dubbla rör hela vägen.. Fungerar kanske lika bra med 2½" hela vägen med EN sportkatt? Blir ju billigare och lättare att bygga om inte annat.
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Undran om avgasvärden och lambdasond Empty
InläggRubrik: Sv: Undran om avgasvärden och lambdasond   Undran om avgasvärden och lambdasond Icon_minitimeons 02 mar 2011, 22:55

Spelar ingen roll med lambdan för det är fortfarande den mängd den ska mäta så det är inga problem. Ja lättare är det att bygga ett rakt rör tycker jag Smile Fränare också. Annars kan du sätta sensorn efter grenröret.
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 35
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Undran om avgasvärden och lambdasond Empty
InläggRubrik: Sv: Undran om avgasvärden och lambdasond   Undran om avgasvärden och lambdasond Icon_minitimeons 02 mar 2011, 23:11

Ah men dåså Smile

haha jag kör nog på ett rör istället Razz Blir lättare och billigare att bygga så Smile

Tack för hjälpen!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Undran om avgasvärden och lambdasond Empty
InläggRubrik: Sv: Undran om avgasvärden och lambdasond   Undran om avgasvärden och lambdasond Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Undran om avgasvärden och lambdasond
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad säger ni om denna lambdasond då?
» Höga avgasvärden
» Avgasvärden för höga: Sierra 2.9 -89

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: