Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 BILTEMA LACK allt du behöver veta

Gå ner 
+80
Abdullah
nygge92
Alex_S
Streetlover
Nystedt
Mange
christofferbm
Nepsn
Rune
JapsJonas
omlin
Kontoristen
Arvidsson
drzero
XeroZ
Robino
Boellster
Jockeponken
fractal101
Bussen
seb
_jonas
Idioten200sx
kalasgasarn
kenny87
BlackLight
Peebek
Zäta
Rotwang
bosse
loke
cyberfalcon
Joel
werd
erik
Fluke
Wike
Fordpappa
Kanto
Hackev8
Albinberg
scaniapetsson
johan740_89
Chuckan
andris86
Schimpy
redheat
granadadr
_Glenne_
vw-andreas
YuKE
NIKKELICIOUS
Blöjan
Fotis
sportarn
heedlund
J.Andersson
kms
zarl
Mäki
stoffe
///markus
hclande
JElfgren
Nicklas-92
JonnyJ
Roni
Fiechen
mod
brojna
cheeva
vladan
Sköld
Pearly
blomgren
Eriksson
Andy_B
combatkit
Forsberg
Golden Boy
84 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Nästa
FörfattareMeddelande
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimefre 07 mar 2014, 11:46

Kul att den håller sig skaplig. Den var rätt fin i karossen pga import (rostfri) när jag lackade den. Är felet med läckande pump fixat nu då? Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Nepsn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 28
Namn : Espen
Från : Vesterålen, Norge
Kör : Nissan Sunny N14
Registration date : 14-02-11

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetor 13 mar 2014, 01:03

Rune skrev:
Hvordan syns du lakken var å jobbe med nepsn? fikk du my renninger osv? skal til å lakke banebilen min snart med samme lakk/sprøyte

Faktisk en meget god lakk å arbeide med, har fått noen renninger men dette skyldes meg. Når jeg lakket Sunnyen så var det en meter klaring på hver side av bilen. Her kom jeg for nært noen ganger, dermed så ble det renning. Men det er som med annen lakk, når det blir skikkelig speilblankt når du legger på lakken så er det like før det renner. Hvis man har riktig avstand fra flaten som lakkes og helt greit justert sprøyte så skal ikke det kunne forekomme renninger.

Og til banebil så anbefales lakken på det sterkeste, dette er på grunn av sjansen for steinsprang og at lakken er billig. Lakken er veldig slagfast i forhold til billakk når det kommer til steinsprang og lignende. Dette er da min mening  Smile
Till överst på sidan Gå ner
Rune
Skogenracing Small
Rune


Antal inlägg : 4
Age : 36
Namn : Rune
Från : Kongsberg (norge)
Kör : Opel manta b,c20let
Registration date : 14-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetor 13 mar 2014, 15:35

takker for svar, brukte du dysa som satte på sprøyta? 1.4? går det ann og polere denne lakken? lest litt forskjellig flere steder,noen mener den kan poleres og andre mener det ikke går. eller blir den så blank som det ser ut som på bildene?
Till överst på sidan Gå ner
Nepsn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 28
Namn : Espen
Från : Vesterålen, Norge
Kör : Nissan Sunny N14
Registration date : 14-02-11

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimelör 15 mar 2014, 03:36

Rune skrev:
takker for svar, brukte du dysa som satte på sprøyta? 1.4? går det ann og polere denne lakken? lest litt forskjellig flere steder,noen mener den kan poleres og andre mener det ikke går. eller blir den så blank som det ser ut som på bildene?

Brukte 1.4 dyse, har prøvd å polere en små flate og det gikk fint. Hvis man har rett temperatur og påfører lakken i passe tykke strøk slik at den ikke blir kornete. Da skal den bli ganske så blank. Hvis man går for fort fram under lakkering og har for lite mengde så blir lakken akuratt som støv på flaten. Den blir da veldig ru, dette merker man veldig fort. Og det er ikke verre enn at man legger på et nytt strøk der det blir slik.

Ett lite tips er at hvis du skal lakke noe hvitt, altså vil ha det snøhvitt så er det offwhite som er den mest hvite fargen.
Till överst på sidan Gå ner
sportarn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 44
Namn : Mikael Johansson
Från : Borås
Kör : Bmw E46
Registration date : 11-08-03

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 02:14

Viktig fråga, när ni skriver att ni blandar 30-40-50 % förtunning, hur menar ni då?
Alltså jag lackade i helgen igen och använde 3 dl biltema lack, 0,6 dl härdare och 3 dl förtunning, alltså knappt 50 %...eller hur??

Flöt ut bra, men lätt att få rinningar märkte jag.

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 2r2yst3

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 211j7p

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 2e1vr7b
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 09:47

40% av totala mängden.  men jag tycker det verkar för mycket. risken är att när färgen torkar så blir den lite matt om man har för mycket hinner i. sen gäller det att vänta mellan lagren annars får man blåsor i lacken när undre lagret ångar ur sig thinnern.

om jag får tid någon gång ska jag göra ett vetenskapligt test och lacka med olika mängd thinner för att avgöra vad som passar bäst till biltemas lack. men som jag tror så är ca 25-30% lämpligt.

det är sällan man ska behöva ha så mycket thinner i vanlig lack. ofta är det 5-20%
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 10:24

kan lägga upp några bilder på min gammla vinterbil som fick biltema lack. vart ganska lyckad.

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 23rlhz6

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 28spytw

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Zxjfxx

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Ej8mh

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 152ncys

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 K9x936

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Sne0s6
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 10:48

biltema offwhite
BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Y1oh1

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Hunn9z

biltemas röda nerslippad och lagt riktig klarlack över. vart fin nyans
BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 2sahzkw

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Anhcav
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
sportarn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 44
Namn : Mikael Johansson
Från : Borås
Kör : Bmw E46
Registration date : 11-08-03

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 11:21

Otroligt bra jobbat!! Jävligt fint. Kommer förmodligen också dra på klarlack till sommaren efter en våtslipning tack vare några rinningar. Om jag glömde nämna det innan så var min Bmw grönmetallic från början vilket jag inte uppskattade Wink Köpte den enbart för ett bra pris. Och Biltemalacken kostade inte mer än 500 kr och då har jag ändå 5 dl kvar.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 12:00

Jonny; Vad för klarlack la du på 745an nu igen? Tror du skrivit det redan men men...

Men jag får inte grepp riktigt på varför biltema båtlacken är "omöjlig" att polera.
Tyckte mig läsa på något annat forum att lacken är för hård? Hur nu den kan va det.
Det är inte så att den är lite som vissa koreanska/asiatiska lacker, "sticky" som bilvårdsnissar kallar det?
För mycket förtunning ger mikroskopiska porer som gör att det får en dimmig yta, dvs att det inte blir riktigt blankt?
Så en ordentlig 2-3000 våtslipning och några fina polermedel fungerar inte riktigt för att få en "showroom" liknande finish?

Jag bara amatörspekulerar lite! Smile

Bilder gör ju aldrig verkligheten rätt, men jag tycker ändå att lackeringarna ser riktigt bra, och det blir ju värt pengarna när det är så billigt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
sportarn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 44
Namn : Mikael Johansson
Från : Borås
Kör : Bmw E46
Registration date : 11-08-03

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 12:12

Jag är ingen expert på området men på nån sida jag var inne på
som sålde lackpaket stod det att just Polyurethane inte är polerbar,
isåfall får man klarlacka. Däremot acrylpaketet var polerbart.

Biltemas Polyurethane är väl egentligen lastbilslack, eller?

Dessutom har jag aldrig lyckats polera denna lack.
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 13:45

Nej den är inte polerbar. Solida lacker är väl inte polerbara som maskinfärg, lastbilsfärg, och båtfärg som denna.

Sen kan jag inte rekommendera denna till någon då den inte är speciellt billig längre. Tror den kostade 199 kr från början och nu 249 +99 frör thinnern. Sen är den giftig som fan och ett vanligt gasfilter räcker inte då giftet är dessutom luktfritt. Det är härdaren som innehåller Isocyanider = nervgift.
Ska man sputa denna säkert så är det friskluftsmask som gäller och den billigaste jag kan hitta änsålänge ligger på 8000 kr, och nu blev det inte så billigt längre att hålla på med denna. Gäller alla epoxy färger också. Giftiga som fan.

Jag kommer köpa Akrylfärg till bilar från www.billackering.eu i fortsättningen iaf. Jag har redan problem med luftvägarna så känns jävligt dumt att hålla på med denna skiten. Gäller inte enbart biltemas fäger såklart.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 14:11

EDIT: nevermind Razz Läste helt knasigt. Felpost
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
sportarn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 44
Namn : Mikael Johansson
Från : Borås
Kör : Bmw E46
Registration date : 11-08-03

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 22:11

Va fan har du lurat in oss i Jonny?? ;)Nämen seriöst, det där låter skrämmande med tanke
på att mitt enkla filter varit halvmasken från Biltema.

Joel: Har du källa på detta eller är det allmänt känt fast jag helt varit ovetandes?


Senast ändrad av sportarn den ons 19 mar 2014, 12:02, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimetis 18 mar 2014, 22:30

Håller med om att färgen börjar bli för dyr och tycker även kvalitén verkar ha blivit sämmre. Har sagt det förut och säger det igen. Duger på skitbilar men inget man kan ha om man vill ha perfekt resultat. Låter inge vidare om den är så giftig :/
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimeons 19 mar 2014, 00:21

Även om man har halvmask och kroppsdräckt och handskar på sig så kommer det in genom huden som inte är täckt och framförallt ögonen. Gäller många färger såklart. Men är en klar fördel med att gå över till vattenbaserade för oss amatörer pga hälsorisken.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimeons 19 mar 2014, 11:53

Men vänta lite nu.
Den ringa utbildningen jag minns från skolan(bilplåtslagare) var att alla härdare innehåller isocyanater. Vattenbaserad tas upp av kroppen likadant som thinnerbaserade(Om inte lite mer då thinner dunstar fortare).
Vattenbaserad låter ju fint men den är lika dålig för kroppen.

Säger inte att jag har rätt eller någonting, menar bara att det inte är lugna gatan för att det blir vattenbaserat.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
sportarn
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 44
Namn : Mikael Johansson
Från : Borås
Kör : Bmw E46
Registration date : 11-08-03

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimeons 19 mar 2014, 12:12

Kommer lägga på klarlacken utomhus i sommar, och lägga ner Biltemas lack. Inte värt det längre.

Flickvännen läste upp lite skrämmande fakta om detta ämne igårkväll...
Efter allt lackande med denna skitlack blir det nog mycket enklare med riktig lack eftersom denna är lite svårare att få till bra. Riktig lack kan du polera ifall du fått rinning.

Men håller mig nog utomhus då jag är hobbyamatör och inte har rätt utrustning.
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimeons 19 mar 2014, 13:08

Känner lika jag med nuförtiden. Köper relativt billig lack av gubben på kryddstigen så om det inte är någon riktigt skitbil så får det blir kvalitets lack hädanefter. 195kr litern var nästan gratis men nu är den både dyr giftig och dålig kvalite. Men det är väl så när dom säljer massa av den så höjer dom priserna. Lacka en båt eller en skitbil duger den till men inte mera Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Rune
Skogenracing Small
Rune


Antal inlägg : 4
Age : 36
Namn : Rune
Från : Kongsberg (norge)
Kör : Opel manta b,c20let
Registration date : 14-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimesön 30 mar 2014, 19:49

Hva er og anbefale når bilen kun skal mattes ned? våtsliping eller tørrsliping?
Till överst på sidan Gå ner
Mange
Skogenracing Sponsor
Mange


Antal inlägg : 544
Age : 49
Namn : Mange
Från : Furuvik
Kör : Fabia rs1
Registration date : 09-02-13

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimefre 11 jul 2014, 18:14

Biltemas vit båtfärg.25% förtunning, 27 grader i garaget,flång nya fälgar!
Resultatet blev mycket bra utom 3 droppar på baksidan pga kass färgspruta. (Underliggande kopp ala biltema)
Återkommer med bilder.
Till överst på sidan Gå ner
Nystedt
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 35
Namn : Alex
Från : Värmland
Kör : Ford Mondeo ST220/Granada 2,8i
Registration date : 15-06-14

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimesön 14 jun 2015, 11:30

Har några funderingar över 2k lacken

Jag testade att rolla färgen igår, Men jag han liksom inte rolla ut färgen innan den härdade?
Hur mycket härdare ska man ha i?

Sen står det på burken om man inte övermålar efter 8 timmar så måste ytan mattas ner med någon thinner? För idag när jag kom och skulle titta på färgen så var den helmatt.. går det att polera upp ytan?
Det är Offwhite jag andvänder mig av, Ge mig tips vad man ska använda för polermedel m.m

/Alex
Till överst på sidan Gå ner
Streetlover
Skogenracing Sponsor
Streetlover


Antal inlägg : 590
Age : 35
Namn : Robin
Från : Karlsborg
Kör : Opel Ascona C -87 & Ford Taunus 20m -65
Registration date : 08-05-25

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimelör 25 jul 2015, 15:24

Tjenare gott folk, blåste framskärmarna te min röda Audi 100 med biltemas 2k lack men nyansen på skärmarna blev nästan oranga jämnfört me original kulören :/ men fråga e och ja ska blanda i lite svart för att få en bättre matchning eller om det är någon annan färg ja måste blanda den röda färgen med på att de ska bli samma nyans? lägger upp en bild så ni kan se skillnaden. BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 2rw58na
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Streetlover
Alex_S
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 96
Age : 29
Namn : Alexander Sjögren
Från : Helsingborg
Kör : E36 Turbo
Registration date : 12-09-05

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimelör 25 jul 2015, 16:12

Det där kommer aldrig bli rätt, köp rätt färg istället. 2k lack är inte speciellt dyr, och du slipper krångla.
Har du ingen färgfirma nära dig så finns t.ex billackering.eu
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitimelör 25 jul 2015, 19:47

Alex_S skrev:
Det där kommer aldrig bli rätt, köp rätt färg istället. 2k lack är inte speciellt dyr, och du slipper krångla.
Har du ingen färgfirma nära dig så finns t.ex billackering.eu


instämmer helt.

Ett billigt tips är att använda Biltemas spray färg på burk (1k), går att klarlacka med 2K lack. Har inte testat alla men det har funkat 3 gånger för mig på tex fälgar osv.

Så ett billigt sätt att få rätt nyans är väl att köpa original kulör om det finns på biltema och klarlacka på med riktig 2k lack. kommer inte bli helt perfekt men möjligtvis i närheten. Men självklart är det bäst med riktig lack.

Annars är det tyvärr så att lacka om hela bilen skulle bli bäst så du får samma nyans överallt Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Sponsored content





BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: BILTEMA LACK allt du behöver veta   BILTEMA LACK allt du behöver veta - Sida 15 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
BILTEMA LACK allt du behöver veta
Till överst på sidan 
Sida 15 av 16Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Bra att veta om lambdasonder
» Vill veta allt sierra!!!
» sänkningskit på biltema.
» HJÄLP: Lack till Taunusen
» Var köpa Rust-oleum combicolor lack? (i Gävle)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: