HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kensha
Skogenracing Small

Antal inlägg : 17
Namn : Gabriel Malmkvist
Från : Haninge
Kör : Ford Sierra 2.0 -88
Registration date : 10-09-03

Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Empty
InläggRubrik: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitimemån 25 okt 2010, 21:27

Hej! Jag har en bakblinkers som krånglar. Jag böt till lite mörkare orginaltonade baklyktor och stoppade på allt, det fungerade bra. Men nu har den vänstra bakblinkersen slutat blinka. Till följd av detta så blinkar främre vänsterblinkers dubbelt så fort för att indikera fel.

Det kan ha uppstått från då jag råkade ha sönder kabelskon på en jordkabel som sitter under lamphållaren, men detta är åtgärdat. Jag har prövat att spraya med lite oxideclean här och var, men utan resultat. Jag ser inget synlig oxidering och vet då inte vad jag ska rengöra.

Vad jag ska göra är att pröva å spraya lite oxideclean på dragkrokskontakten och försöka rengöra där så gott det går.

Några förslag på vad man skulle kunna göra? Skulle jättegärna vilja få igång kärran så att den blir godkänd i körbruk. Jag har prövat att byta blinkerslampa. Blev tidigare irriterad och slog på lyktglaset och till min förvåning så började den blinka normalt igen, bra tänkte jag och gick. Varpå den nu är likadan.

Any ideas? Smile

EDIT: Prövade nyligen att kolla ifall den fungerade som den skulle, vilket den gjorde. Jag förstår mig inte på den här bilen, imorgon är det säkerligen likadant igen.
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitimetis 26 okt 2010, 20:42

glappkontakt i själva lampkontakten..
http://www.skogenracing.com
Kensha
Skogenracing Small

Antal inlägg : 17
Namn : Gabriel Malmkvist
Från : Haninge
Kör : Ford Sierra 2.0 -88
Registration date : 10-09-03

InläggRubrik: Sv: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitimetis 26 okt 2010, 21:52

Henka_ skrev:
glappkontakt i själva lampkontakten..

Jag har prövat med två olika kontakter som sitter i självaste lamphållaren, om det är det andra kontaktstycket som sätts i lamphållarkontakten vet jag inte, men det kanske kan vara den?
Pir4t
Skogenracing Medium
Pir4t

Antal inlägg : 86
Namn : Fredrik
Från : Valbo
Kör : BMW e46 323i
Registration date : 10-08-19

InläggRubrik: Sv: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitimetor 28 okt 2010, 21:50

Fram med multimetern och kolla om du har GND respektive +12v signal.

Förmodligen så har du det och det är bara lamphållaren som glappar...
740_klasson
Skogenracing Large

Antal inlägg : 112
Namn : Joakim Klasson
Från : Tidaholm
Kör : fortare än dig :P
Registration date : 10-01-13

InläggRubrik: Sv: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitimefre 29 okt 2010, 09:49

Kolla så det inte är "chipet" eller kortet som sitter på baklampan som är slitet. vet att det var så på min 740 fick byta hela kortet så funka det fint sen Wink
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.   Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke. Icon_minitime

Blinkersfel, vänstra bak blinkar icke.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: