HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Drivlinefråga ang turbokonvertering.

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 355
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Drivlinefråga ang turbokonvertering. Empty
InläggRubrik: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimelör 28 apr 2007, 09:45

Håller på att konvertera min sierra till turbo.
Nu undra jag bara vad drivlinan säger om den saken?
Har läst till mig att en sinterlamell är att föredra, men vad tycker växellådan, kardanen och bakaxeln om saken?

Skulle även vilja vet om det finns nån originaldiff man kan stoppa i som passar bolt on som låser upp vid hjulspinn, orkar inte bara slita på höger bakhjul när man leker Very Happy

Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimelör 28 apr 2007, 11:26

Drivlinan håller förvänansvärt bra på sierra. Har hittils inte rasat nån kardan eller bakaxel. Lådan har gått åt två stycken men dom var svårt misshandlade.

Du kan plocka diff från fyrhjulsdrivna sierrorna. Sitter en viscodiff i dom som funkar någorlunda. Enda som du måste göra är att byta hela klumpen med drivaxlarna men är ju bara skruvjobb så rätt lungt

Jimmy
Skogenracing Extreme

InläggRubrik: Sv: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimelör 28 apr 2007, 13:00

Ok, antar att det funkar med både 4x4 och xr4i klump+axlar?
Detta passar alltså bolt-on med fästen osv?
Orkar inte tokmodda en bil som kostade mig 2000 spänn. Ska bara köras sönder.

Tack för hjälpen

// Jimmy
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimelör 28 apr 2007, 17:55

Ja det ska vara bolton. XR4i i hade nästan aldrig diff så det är xr4x4 du ska kolla efter

Jimmy
Skogenracing Extreme

InläggRubrik: Sv: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimelör 28 apr 2007, 22:24

Ok, så det enda jag behöver är klump+axlar?
Trummor osv passar. Vill inte ha massa strul om jag hittar en axel så när jag får den passar inte allt.
men det ska alltså bara vara att flytta över allt så är det lugnt?

En sista fråga, såg i tråden om han från ungern som nån översatte guiden för turbo konvertering till engelska. I den tråden finns en bild på kopplingsdosan som matar dom fyra extraspridarna. Vart är den köpt? Vill också ha en sån. Har just nu ett rör med lite nipplar som är hembyggt, ser för jävla fult ut.

Tackar och bugar för all hjälp!

// Jimmy
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Drivlinefråga ang turbokonvertering.   Drivlinefråga ang turbokonvertering. Icon_minitimesön 29 apr 2007, 00:21

Ja så ska det vara, har inte gjort det själv men ska göra det så småningom (har en axel ligger)

Fördelningsblocket köptes på Octopussy här i gävle men borde finnas på nån hydral eller tryck & pysfirma i närheten av dig

Drivlinefråga ang turbokonvertering.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: