Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda

Gå ner 
+4
Almgren
Lindskog
Crille
AHL
8 posters
FörfattareMeddelande
AHL
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 351
Age : 40
Namn : Rickard Ahl
Från : Gävle
Kör : Volvo 745
Registration date : 10-01-29

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimesön 29 aug 2010, 22:04

startar en resultat och eftersnacks tråd.

vilket startfält det va. och det va vädligt få som körde bort sig ordentligt. få snurrningar osv. grymt rolig bana.

va riktigt roligt och gick riktigt bra. va mycket diskutioner kring resultaten på tävlingen. jag tycker iaf att mina repor har blivit bra bedömda.
det konstiga va bara att vissa förare gick vidare som enligt många inte borde. men det är något man får ta när det är en bedömingssport.

låg 5:a efter första elimenringsrundan. och poängmässigt bra till. kunde ha räckt till topp 4:a
jag sumpade starten andra rundan. och sedan fick jag inte något riktigt flyt i övrigt heller. så jag förväntade mig att åka ut. men blev dock besviken/förbannad när jag gjorde det... Razz
men jag är glad i efterhand för jag känner att det är viktigare att kunna se att jag kunde leverera poiängmässigt än vilken placering det faktiskt blev. slutade 10:a

och här är alla resultat.
E1-B1=elemenringsrunda 1 - Bedömningspunkt 1 (dvs dommare 1)
Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Img4c7ab6f0d4b7e

sen lottades det ut 3 perosner som fick åka med. jag körde 2 av dessa och klas 1.
det va lite roligt det med. en mindre kille på kanske 10? år ingenaning. höll igen lite. hoppas han inte blev allt för rädd bara. han sa att det va kul. men han kanske inte våga säga något annat heller. Razz
sen en lite äldre kille. 30-40? han hade åkt mycket bil, tävlat osv. som jag förstod det som. (svår imponerad tänkte jag) men han påstod att det va den värsta åktur han hade fått. så det kändes riktigt bra Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimesön 29 aug 2010, 22:13

Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile
Till överst på sidan Gå ner
AHL
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 351
Age : 40
Namn : Rickard Ahl
Från : Gävle
Kör : Volvo 745
Registration date : 10-01-29

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimesön 29 aug 2010, 22:23

Crille skrev:
Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile

jag är en dålig förlorare så jag måste ändå påstå att det är en tillfällighet... Razz haha.

edit: jag menar alltså att jag borde ha kört bättre än jag gjorde. inte att han är dålig och hade tur. för så är det inte.

ska jag vara helt ärlig så missade jag dommarmötet eftersom jag va upptagen med att köra publik då och fattade inte vart bedömningen startade. och trodde det va innan kurvan. man tydligen bedömde dem rakan innan också. sladda på rakan hela dagen. man valde att ta det lugnt där för att få en finare ingång i kurvan just denna repa. men då fick jag ju bara 50poäng för den första bedömningen. det va jävligt trökigt. men jag har mig själv att skylla som inte kollade upp det själv. men det är iaf en brortförklaring som heter duga Very Happy haha


Senast ändrad av AHL den mån 30 aug 2010, 00:04, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
AHL
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 351
Age : 40
Namn : Rickard Ahl
Från : Gävle
Kör : Volvo 745
Registration date : 10-01-29

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimesön 29 aug 2010, 22:26

http://www.garaget.org/video/nid3in2a6jyz min avslutning vid 2.35 är inte dålig Razz detta är dock den enda repa jag sett hittills på mig. misstänker att det finns ännu mera effektfulla avslutningar på mig. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimesön 29 aug 2010, 22:51

Riktigt roligt där! men blev inte kvar på slutet då jag blev övertalad att köra fyllebil på crusingen!

kom efter träningen precis när det började. Vad hände med den svarta 245:an som såg ut att legat på tak!

Tycker ni körde riktigt bra allihop!

Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 14:54

Jovars, kom dit och trodde jag skulle skämma ut mig totalt efter de första träningsvarven. Men gick bara bättre och bättre för varje gång tyckte jag, Trots att jag varken har modifierat chassi eller handbroms. Så det var sjukt kul att komma så pass bra till ändå Smile Lite nöjd är man allt med tanke på vilken bil man har och första tävlingen nånsin, haft körkort i 3-4mån..

I långkurvan fick jag trippeltrampa kopplingen sen fick jag ut den på trean & då jäklar gick de brett och fort!

Rolig dag helt enkelt!
Till överst på sidan Gå ner
AspeliN
Skogenracing Medium
AspeliN


Antal inlägg : 64
Age : 35
Namn : Jakob
Från : Valbo
Kör : Volvo 240 Turbo
Registration date : 09-12-07

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 16:00

Jag tyckte det va skit kul jag med trots att det va första tävlingen och första riktiga sommaren med bilen Very Happy Och jag måste säga att jag är helt klart nöjd med min 13e plats med tanke på start fältet trots att man kunde ha gjort vissa saker bättre.
MER DRIFTING ÅT FOLKET!!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/AspeliN
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 16:02

Crille skrev:
Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile

Rätt bil, lite ungomdomligt ovett. Klart det blir bra liksom What a Face
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 17:17

Mikael skrev:
Crille skrev:
Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile

Rätt bil, lite ungomdomligt ovett. Klart det blir bra liksom What a Face

Rätt bil? na. Är som crille säger! Tar över snart! ni ligger helt enkelt efter i generationen Wink cheers
Till överst på sidan Gå ner
AHL
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 351
Age : 40
Namn : Rickard Ahl
Från : Gävle
Kör : Volvo 745
Registration date : 10-01-29

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 17:18

Almgren skrev:
Mikael skrev:
Crille skrev:
Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile

Rätt bil, lite ungomdomligt ovett. Klart det blir bra liksom What a Face

Rätt bil? na. Är som crille säger! Tar över snart! ni ligger helt enkelt efter i generationen Wink cheers

vi får slåss om saken i framtida tävlingar Very Happy

nordiska nästa år kanske?
Till överst på sidan Gå ner
AHL
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 351
Age : 40
Namn : Rickard Ahl
Från : Gävle
Kör : Volvo 745
Registration date : 10-01-29

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 17:31

Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 17:34

Almgren skrev:
Mikael skrev:
Crille skrev:
Ser att almgren kört bättre än gubbarna ( Generationsbyte ) Smile

Rätt bil, lite ungomdomligt ovett. Klart det blir bra liksom What a Face

Rätt bil? na. Är som crille säger! Tar över snart! ni ligger helt enkelt efter i generationen Wink cheers

Både femserien och sjuserien är riktigt bra när det gäller att åka på ställ. Stora bilar som rör sig långsamt med långt mellan hjulen. Hade dom inte varit så tunga så hade jag köpt en för länge sen. Som Bäckis sa en gång i tiden "500hk i en E34 är söööömnigt." Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 19:36

Mikael:¨ De ja, men med tanke på att fjädringen är bland det värsta jag varit med om, dåligt med kräm i motorn, var precis så jag fick ut den på trean i långkurvan. Inge handbroms m.m

Ahl: Ja vi får väl se vad ekonomin min säger om att uppgradera lite under vintern, har ju mycket att ta igen innan de jämnar ut sig Wink

Men helt klart kul är det, kanske värt att satsa lite på också, synd att det är lite tungt när man har så pass risig ekonomi att fara och resa långa vägar osv. Sen har jag ingen lust att satsa helt och hållet då jag även vill kunna åka rakt fram! De ska bli en bra kombination.

Tråkigt att jag inte kommit med på någon film än, massa snurrningar verkar vara intressantare Wink Men kan inte tänka mig att det såg så porrigt ut när jag gled runt banan med de där gunget. Men låter de vara osagt än så länge, domarna gav ju poängen av nån anledning iallafall, undra vad dom gillade speciellt i körningen. Kanske var så brett som de gick och utan misstag? va vet jag hyffsat gick det ialla fall för mig.
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Empty
InläggRubrik: Sv: Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda   Resultat/Eftersnack: drifting 28/8 Lunda Icon_minitimemån 30 aug 2010, 20:00

Hitta en film där man var med nån sek, dock bara sista biten som inte bedömdes så de blev lite bränna för publiken..