Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Köpråd Honda CRX.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Köpråd Honda CRX. Empty
InläggRubrik: Köpråd Honda CRX.   Köpråd Honda CRX. Icon_minitimemån 24 maj 2010, 15:02

går i funderingar på att sälja mondeon jag förmodligen har hemma snart,och köpa mig en jäkligt billig CRX från en jag känner.

Nyligen besiktad med 4st tvåor,och det var bara hjullager fram på någon sida som var allvarlig. sen var det bara vass huvkant och något mer skitfix.

Bilen har nybytta bromsledningar och är rostlagad så är ingen fara med det(inget besiktning sa något om,ens på bra att veta)

går bra i motorn i sig,men är lite fundersam på växellådan samt kopplingen.
Han är duktig på att växla ganska Hårt och bara smälla i växlarna ibland,men har körts så ett tag nu utan att låta konstigt i lådan osv,så är kanske ingen fara? Får ny koppling med ändå så.

Det bästa med bilen är väl egentligen att jag får emd ett turbokitt han själv haft monterat i bilen,tills det var dags för besiktning. Den gick som de flesta turbokonverterade bilar,men hade ingen höjdartomgång.

Det jag har funderingar på egentligen är VAD ska jag kolla egentligen utöver det som känns när man provkör den?
Är som sagt rädd för just växellådan,men den känner man ju oftast i vilket skick den är i när man växlar.

Finns det något Typiskt fel på en CRX man lär kolla?
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Köpråd Honda CRX. Empty
InläggRubrik: Sv: Köpråd Honda CRX.   Köpråd Honda CRX. Icon_minitimemån 24 maj 2010, 16:50

jag har ägt en crx och mitt ex har en v-tech det enda fel som varigt är att synkringarna på 5ans växel kan låta lite om man växlar för fort men det funkar som det ska. en kommpis fick byta hela fördelaren på sin crx för den slutade gå, tror dom glappar upp med tiden om man åker och varvar som ett svin i 10 000mil Smile

kolla om den ryker när du gasar oxå då kan ventil tätningarna vara dåliga men det är ju ingen fara att köra så heller.

motorerna verkar grymt bra och hållbar vad jag fattar så det är nog minsta problemet. rost är nog största, skärmkanter bak och dörrarna rostar mycket!

det är grymt roliga bilar helt klart och det äv väl därför dom står sig ganska bra i pris fortfarande, iaf V-tech...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Köpråd Honda CRX. Empty
InläggRubrik: Sv: Köpråd Honda CRX.   Köpråd Honda CRX. Icon_minitimemån 24 maj 2010, 21:22

hehe okay Smile Får kika växellådan isåfall och se hur den beter sig.

Ryker vet jag att den inte gör vid gaspådrag,så verkar vara lugnt på den fronten. Rosten ska vara fixad på bilen. vet själv att den var ganska risig förr när han visade den,men nu var hålen i golven borta,och skärmarna.

Den enda rosten som finns nu är på takluckan,vilket känns som en mindre deal då det inte är igenomrostat,utan bara lite bubbligt.

Detta är ingen vtec tyvärr men behövs inte speciellt mycket power för att den ska röra sig. All inredning är utrensad och asfaltsmatta bortskrapad(får med allt utom asfaltsmattan vid köp) så den är väldigt lätt med och på sina 123hästkrafter rör det sig Smile

Får hela bilen för 5000kr inkl turbokitt som ligger vid sidan om,en kartong olika delar,en extra koppling etc.. Känns som en sjujävla bra deal.

Sitter för övrigt 2½" hela vägen,konisar runtom(säger han iaf,även om han skrev GE enginering eller liknande på sin garagetsida)

Lät som en jäkla bra pris för min del då han tidigare begärt 15tusen för den och då var den inte i samma skick heller Smile
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

Köpråd Honda CRX. Empty
InläggRubrik: Sv: Köpråd Honda CRX.   Köpråd Honda CRX. Icon_minitimetis 08 jun 2010, 23:14

Drar iväg och kikar på bilen imorgon med ett ganska stort förtroende på att den blir köpt Smile Så eventuellt CRX ägare imorgon. ska kika över de där tipsen också så man vet. Är ju som sagt ingen V-tec men lär ändå se om det ryker när man gasar.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Köpråd Honda CRX. Empty
InläggRubrik: Sv: Köpråd Honda CRX.   Köpråd Honda CRX. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Köpråd Honda CRX.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: