HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

världsrekord...

Gå ner 
FörfattareMeddelande
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

världsrekord... Empty
InläggRubrik: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimemån 26 mar 2007, 14:04

kolla milen... va... på en sierra...otroligt...

http://www.blocket.se/vi/11319809.htm?ca=10_s
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimemån 26 mar 2007, 14:25

skapligt! nästan volvo kvalité.. men bara nästan..

Dude
Skogenracing Small

Antal inlägg : 45
Namn : tfrhug
Från : k
Kör : bil
Registration date : 07-02-04

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimemån 26 mar 2007, 15:01

men det är väl ändå inte med 100% säkerhet eftersom det fattas en siffra i de flesta fordar... Men visst ger det en liten fingervisning vilka bra bilar ford är om folk bara skulle ta lika bra hand om dem som andra tyska bilar... knappast att gammelmercorna skulle vara så kända för sin uthållighet om folk skulle ta lika dålig hand om dem som fordarna!
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimemån 26 mar 2007, 22:13

Ja köper man en Ford verkar dom flesta tro att man kan köra 10år på samma olja, serva bilen vad är det?

Sen när det går sönder skyller dom på dålig kvalite. som du säger, skulle vilja sen den merca, bmw, opel eller audi som mår bra av att ägaren bara kör utan att bry sig

Ågren
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 2435
Namn : l
Kör : u

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 00:38

På ett sett är det ju bra att folk tycker det är dåliga bilar och dålig kvalite. Då blir det ju bara bättre priser när vi ska köpa dem cheers

Ford ska det va!! Och det med kvaliten, det är nog som Mikal skriver.
Grisar bakom ratten Very Happy
niklas_
Skogenracing Small

Antal inlägg : 44
Namn : BRATjävel
Från : Järvsta
Kör : Sevenforty

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 00:54

är väl klassen o priserna som dagsläget är nu många bilar äldre bilar inte tycker det är värt o lägga pengar på servicar und so weiter på dom..
men är klart.. ägnar man kärlek o pengar åt vilka bilar som hälst så håller dom därefter.. dock inte gamla volvos som går orörda i motor sen dom va ny
Mikael
Skogencrew
Mikael

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 08:48

Volvomotorn är nog mest överskattat. Richard har dragit två orginalmotorer bara på att åka runt och leka lite på sjön och i skogen Smile

Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 10:39

Motorer håller ju som sagt efter hur de sköts.

Diesel transiter har ju om något stryktåliga motorer vad gäller att köra långt. Vet några som gåt över 500.000km och en som gått över miljonen.

Skulle alla bilar skötas pedantiskt skulle det vara omöjligt att få tag i billiga isbilar...
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 11:50

ST200 skrev:
På ett sett är det ju bra att folk tycker det är dåliga bilar och dålig kvalite. Då blir det ju bara bättre priser när vi ska köpa dem cheers

cheers
niklas_
Skogenracing Small

Antal inlägg : 44
Namn : BRATjävel
Från : Järvsta
Kör : Sevenforty

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 14:01

Mikael skrev:
Volvomotorn är nog mest överskattat. Richard har dragit två orginalmotorer bara på att åka runt och leka lite på sjön och i skogen Smile

japps... har en polare som stod o gjorde s.k. "avgasknallar" me sin 240 o efter ett tag vart det hör o häpna ... hål i blocket...
så visst fabrikationsfel finns på alla märken o motorer världsrekord... Rita
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 15:54

Mikael skrev:
Nu snackar du skit det vet både du o jag..

m5micke
Skogencrew
m5micke

Antal inlägg : 3132
Namn : Micke
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 16:34

ST200 skrev:

Där slog du huvudet på spiken. Ni som gillar Fård ska se de som positivt. Just för prisernas skull.
Mikael
Skogencrew
Mikael

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 16:36

xcOOb skrev:

Nä det vet du att jag inte gör. Du är trots allt min praktikant så du ska lyssna och lära Very Happy

Har varit med om ras på ett par volvosnurror, det är en dålig myt att volvo är så jäkla bra. Ska du ha nått hållbart som man kan smiska rejält. Köp japs

richard s
Skogencrew
richard s

Antal inlägg : 931
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 16:37

hmm inte vet jag , men jag tycker alla fordon faller i bitar när man stressar dom lite.Sen om det är på sjön eller i skogen mm spelar ingen roll.

Mikael
Skogencrew
Mikael

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 16:48

richard s skrev:
hmm inte vet jag , men jag tycker alla fordon faller i bitar när man stressar dom lite.Sen om det är på sjön eller i skogen mm spelar ingen roll.

Just det jag vill åt. Volvo osv är inga extrema saker som tål mer än något annat, det rasar lika lätt.

hantoft
Skogenracing Large
hantoft

Antal inlägg : 113
Namn : johan
Från : Landskrona
Kör : volvo s40 Autotech, Volvo 740 GLT 1988B
Registration date : 07-02-11

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 17:32

en gammal vän till mig körde en gammal volvo 850 diesel 96:a... o detta va för 2 år sedan men efter vi kört snitt 180Km/h från stockholm till skåne o sen runt runt där nere o sen fram o tillbaka 2 gånger till inom 2 veckor, då paserade den 95000 mil! var en gammal taxi bil! den pajjade ett par månader efter det men... fan vad den gick in i det sista gjorde 202 KM/H med den i nerförsbacka med solen i ryggen o medvind
http://www.garaget.org/teamems
hantoft
Skogenracing Large
hantoft

Antal inlägg : 113
Namn : johan
Från : Landskrona
Kör : volvo s40 Autotech, Volvo 740 GLT 1988B
Registration date : 07-02-11

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 17:37

Mikael skrev:
xcOOb skrev:

Nä det vet du att jag inte gör. Du är trots allt min praktikant så du ska lyssna och lära Very Happy

Har varit med om ras på ett par volvosnurror, det är en dålig myt att volvo är så jäkla bra. Ska du ha nått hållbart som man kan smiska rejält. Köp japs

ja Vtec:arna sägs ju att dem aldrig pajjat... men jag såg på www.streetfire.net en för ett tag sen en video på när en kille varvar en civic konstant i ett par timmer.. o sen fyller på med vatten i motorn o... ja vet inte vad han gör men den går ett par timmer till o startar o kör... men tillslut..... ska hitta den videonm!
http://www.garaget.org/teamems
Dude
Skogenracing Small

Antal inlägg : 45
Namn : tfrhug
Kör : bil
Registration date : 07-02-04

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 18:19

Mikael skrev:
xcOOb skrev:

njaa.. jag känner en kille som har en 85:ans sunny som var körd 70 tusen km(!) som en ventil gick av efter någon dag i... Bilen var gubbkörd sedan ny så den var väl inte van vid varv över 3000... Och min pinto klarade sig utan olja mycket bättre än en 91:ans mazda 626 som skar några sekunder efter att oljelampan börjat lysa...
Men transitar är faktiskt grymt hållbara, jag har också hört om bilar som gått över miljonen. Och i princip alla modeller före den nyaste körs på toppvarv hela tiden...
Galad
Skogenracing Small

Antal inlägg : 11
Namn : Jonathan Söderberg
Från : Skellefteå
Kör : Ford sierra Xr4i
Registration date : 07-03-27

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitimetis 27 mar 2007, 19:50

Haha, coolt
då e ja ju nästan ikapp ;D
min har gått 39 000 Razz
Sponsored content

världsrekord... Empty
InläggRubrik: Sv: världsrekord...   världsrekord... Icon_minitime

världsrekord...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet