HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Knackande pinto!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy

Antal inlägg : 585
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Knackande pinto! Empty
InläggRubrik: Knackande pinto!   Knackande pinto! Icon_minitimesön 21 mar 2010, 18:23

Hej hej!

Har haft ett knackljud från motorn på sistone som blivit värre, den knackar till strax innan den gått ner på tomgångsvarv efter man släpper av samt precis i ögonblicket när man gasar på. då framträder alltså typ 3-4 knack varje gång som har som sagt blivit lite värre.
Beslöt mig för att riva motorn så nu står jag här med alltihop isärplockat men kan inte hitta nånting som glappar förutom att veven glappar i sidled typ 1mm. Ska det vara så eller? jag renoverade ju motorn i höstas och stoppade i cossie kolvar o stakar och bytte alla ramlager och vevlager, men dock bytte jag aldrig sidspelslagren eller kolvbultslagren. Jag trodde stenhårt att det var nån kolv som glappade innan jag rev ner motorn då knackljudet var väldigt ljust typ som att delen som glappar är väldigt liten o nätt så att säga.

Vänligen ha synpunker för jag blir dum i skallen på sånt här!
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Knackande pinto! Empty
InläggRubrik: Sv: Knackande pinto!   Knackande pinto! Icon_minitimesön 21 mar 2010, 18:55

Det du skulle gjort innan du rev isär var att frikoppla och lyssna om ljudet försvann. Om det var så är axiallagrena dåliga.

Axiallager tar fort slut om man åker med värre koppling och trampar ur varenda gång man gör en uppstart.

Kan vara så att kolvbultspelet är för stort

Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy

Antal inlägg : 585
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Knackande pinto! Empty
InläggRubrik: Sv: Knackande pinto!   Knackande pinto! Icon_minitimesön 21 mar 2010, 19:04

hmm jo jäkla synd att man inte provade det.. Razz
Men men vi har spekulerat lite här så vi tänkte väl byta dessa lager och sen smacka ihop allt igen o hoppas på att det blir bättre. tyckte inte att det skulle knacka så väldigt om just sidspelet men du kanske har rätt. men kan ju som sagt inte känna alls att de skulle vara något fel vid kolvbultarna, det borde väl känns om det skulle va något galet va?
Men man får tacka för infon! alltid bra med tips från andra håll Smile
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Knackande pinto! Empty
InläggRubrik: Sv: Knackande pinto!   Knackande pinto! Icon_minitimesön 21 mar 2010, 19:19

Kan vara så att kolvarna glappar för mycket också, blir konstiga fenomen då

Knackande pinto!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: