HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.

Gå ner 
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
iROG
Skogenracing Medium
iROG

Antal inlägg : 64
Namn : Andreas J
Från : Östervåla
Kör : Audi S2 Avant -93 samt Audi 80 GTE -85
Registration date : 07-10-28

Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Empty
InläggRubrik: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 16:45

Som rubrik vem har glykol hemma ikväll/helgen som man kan köpa, helst 2 liter går bra med 1 liter. Möller uppsala hade ju stängt tidigt dom fanskapen.

Eller någon som vet någon mack i Uppsala/Gävle som säljer just Audis G12 plus plus glykol?

Om någon vänlig en som kan tänkas sälja sina flaskor till mig ring mig på 00 000 00 (löste sig) eller maila expandium@hotmail.com.

Hjälp en audiholic vän nu.

Mvh
Andreas

Senast ändrad av iROG den fre 18 dec 2009, 19:47, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 17:16

mekonomen meca micro?

jol
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 59
Namn : Peter Strandberg
Från : Mellansel/Luleå
Kör : Alfa!
Registration date : 09-10-30

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 17:21

iROG
Skogenracing Medium
iROG

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 17:38

xcOOb skrev:
mekonomen meca micro?

Säljer dem Audi glykol då?
iROG
Skogenracing Medium
iROG

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 17:38

jol skrev:
kolla om denna kan funka
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=742&iItemId=78121

Inge biltema i min S2a här inte!
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel

Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 18:05

haha plz, varför inte?
Tankar du Audi bensin också?
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki

Antal inlägg : 1100
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 18:06

Röd glykol ska gå, spelar ingen större roll faktiskt.
Tror jag har lite hemma, men det är nog bara utspädda skvättar tyvärr. Sad Imorgon har väl bilmetro öppet en vända ändå? I sandviken i alla fall.
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 18:32

biltema har longlife glykol som är rosa ja.. och sen alla bildels firmor har ja..

Andy_B
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1237
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 19:19

Mantel skrev:
haha plz, varför inte?
fniss Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Av-26
iROG
Skogenracing Medium
iROG

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 19:43

Tack för visat intresse det löste sig.
iROG
Skogenracing Medium
iROG

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 19:46

Mantel skrev:
haha plz, varför inte?

Varför skulle jag använda biltemas glykol för eller resten av deras grejer? Jag bestämmer väl själv vad jag har till min bil och jag sökte Audis egna glykol, har du inget och komma med behöver du inte kommentera.
Andy_B
Skogenracing Elite

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 21:13

vad är det som gör Audis glykol bättre en biltemas longlife glykol ?
sätter en tia på ett det är samma sak
lillen_rille
Skogenracing Large
lillen_rille

Antal inlägg : 215
Namn : Rickard
Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS
Registration date : 08-05-20

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 21:29

jag tror audis glykol lär gå igenom fler kvalitetstester mot biltemas
http://www.garaget.org/Lillen_rille
NIKKELICIOUS
Skogenracing Supreme
NIKKELICIOUS

Antal inlägg : 607
Namn : Niklas
Från : Kiruna
Kör : med hjulspinn
Registration date : 09-06-24

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 21:39

Sånt jävla prat om biltema, Låt killen ha vad han vill i bilen sin, Det lär kyla med vilken glykol han än har. Smile
werd
Skogenracing Supreme
werd

Antal inlägg : 708
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 23:05

NU är jag inte hundra på det här men en kompis kompis(seriöst..) kör tankbil, och han menade på att många oljor tappas av från samma kran "rätt ner i flaskorna"... Likaså med glykol sade han.
Mindre troligt med glykol då det inte fraktas jättelånga vägar väl??
http://www.freewebs.com/engelo/
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 23:18

iROG skrev:
Mantel skrev:
haha plz, varför inte?

Varför skulle jag använda biltemas glykol för eller resten av deras grejer? Jag bestämmer väl själv vad jag har till min bil och jag sökte Audis egna glykol, har du inget och komma med behöver du inte kommentera.

hihi...
Det var två frågor som jag var nyfiken att höra svar på.
Du använder vad du vill, men jag vill gärna höra motivering. Kan vara intreseant för oss andra att veta varför man inte ska köra biltema.
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_

Antal inlägg : 1976
Namn : Tobbe
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimefre 18 dec 2009, 23:30

Min fader har en audi a4 och han kör på biltemas., Funkar jätte bra, Det är inte så att biltemas glykol är dålig, funkar bra. Funkar för många.

Ska du ha just till din som du säger så kan du åka in på en verkstad så kan dem fylla på där. Men är nog ingen ide för dem har samma glykol till alla olika bilar.

Biltema säger jag.
tufårti
Skogenracing Extreme
tufårti

Antal inlägg : 432
Namn : Rikard B
Från : östervåla
Kör : e36 m3 ;) 244 t5 e46 m3 :):)
Registration date : 08-06-08

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 00:43

werd skrev:
NU är jag inte hundra på det här men en kompis kompis(seriöst..) kör tankbil, och han menade på att många oljor tappas av från samma kran "rätt ner i flaskorna"... Likaså med glykol sade han.
Mindre troligt med glykol då det inte fraktas jättelånga vägar väl??

med olja stämmer d för biltema ska ha lika olja som statoil bla,med glyckol låter ja vara osagt silent Very Happy
iROG
Skogenracing Medium
iROG

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 00:49

Mantel skrev:
iROG skrev:
Mantel skrev:
haha plz, varför inte?

hihi...
Du använder vad du vill, men jag vill gärna höra motivering. Kan vara intreseant för oss andra att veta varför man inte ska köra biltema.

Du har redan fått svar på frågan om glykolen, den andra behöver jag inte ens svara på.
Jag har inte sagt att biltema är dåligt eller så men du kanske har lässvårigheter vad vet jag så jag säger det igen, JAG sökte Audis egna glykol inget annat!
Sen att det dök upp ett tips om biltemas glykol kan inte jag rå för, har inte du råd med något annat än biltema så kör du då på deras grejer jag bryr mig inte.
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 00:58

Seriöst, nej. Jag har inte fått svar på varför du inte använder biltema? Du kan gärna citera det svaret om du är vänlig.
Är den för dålig? för bra? snälla ge mig ett skäl till att inte använda den?
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 01:02

Sluta bråka nu flickor.

Mantel: Skit i att han inte använder biltema, det kanske är en principsak?

iROG: Vad är det för speciellt med dendär glycolen, de låg sån i min gamla passat och ja funderade på vad de var för speciellt med den.
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7683
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 01:02

jag tycker det var en intressant fråga oxå om det är samma kvalite eller tillomed från samma tillverkare.

hittade lite info som jag kopierade:

Det finns väl fler än två olika sorter.

Först och främst så kan man skilja på etylen och propylenglykol.Propylenglykolen finns väl mest i amerikanska bilar tror jag.Etylenglykol är det vi har i sverige.

Den röda etylenglykolen togs väl fram för att skona aluminiumet lite bättre(alla som har plockat lite med audi-vwbilar med några år på nacken har säkert lagt märke till hur söndervittrat aluminiumet kan vara.Det är ingen trevlig syn.Har själv blivit tvungen att kasta topplock på grund av att stora stycken av vattenkanalerna har vittrat bort.

Sen finns det ju olika beteckningar på den röda glykolen också.774d eller g12 eller vad den nu heter är väl den man har i vagbilar.

Sen den vanliga gamla etylenglykolen som man slår i alla gamla bilar.Den kan vara blå eller grön eller grön/gul.Finns säkert i mer färgnyanser.

Edit: här kommer ett svar

11 Sep 2007, 21:30
Hej !

Skulle fylla på kylarvätska i bilen nyligen och hamnade då i en lite meckig historia (är nybörjare på det här med bilar...) då jag köpt G30 Longlife på Biltema men enligt VW spec. skulle det vara det VAG kallar G12. Kontaktade då VAG och de hade ingen aning om vad G30 var för något. Började då gräva vidare i ärendet och kontaktade helt sonika en kemifirma med järnkoll på vad som är vad och vad som kan blandas.

Resultatet är enligt nedan...

G48 = G11
G30 = VAG G12
G34 = VAG G12 Plus (enda skillnaden mot G12 är att den inte har det
floricerande färgämnet i sig)

G30/G34/VAG G12/VAG G12 Plus är helt kompatibla och kan blandas
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/62706825065314
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 01:15

Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 01:22

handla biltemas det funkar lika bra skulle jag säga. den uppfyller ju exakt samma krav som vags egna. det som skiljer är nog bara priset Smile
Andy_B
Skogenracing Elite

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitimelör 19 dec 2009, 01:42

iROG skrev:
Mantel skrev:
iROG skrev:
Mantel skrev:
haha plz, varför inte?

hihi...

Du har redan fått svar på frågan om glykolen, den andra behöver jag inte ens svara på.
Jag har inte sagt att biltema är dåligt eller så men du kanske har lässvårigheter vad vet jag så jag säger det igen, JAG sökte Audis egna glykol inget annat!
Sen att det dök upp ett tips om biltemas glykol kan inte jag rå för, har inte du råd med något annat än biltema så kör du då på deras grejer jag bryr mig inte.

hahahaha tagga ner lille man ..... du bet dej inte i läppen nu va??? Mad
nu har du ju svart på vitt att biltemas glykol är samma som org vag
folk ville bara höra varför du inte kunde köra med biltemas ... är det svårt att förstå varför?? scratch
men jag menar din audi från -93 måste nog ha det bästa .... så nu borde du ta och leta upp pumpen med org audi bensin så att det inte blir fel på bilen din .....

en fråga oxå ... kör du med orginal AUDI spolarvätska oxå .....
för jag tror jag har en sån dunk från -93 som du kan få köpa ... mer orginal en så blir det ju inte
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.   Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol. Icon_minitime

Vem har glykol hemma G12 plus plus, Röd Audi Glykol.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Linus Klasen

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: