HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

ang köpes säljes

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Mange
Skogenracing Sponsor
Mange

Antal inlägg : 544
Namn : Mange
Från : Furuvik
Kör : Fabia rs1
Registration date : 09-02-13

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 17:01

nu ska det inte kopplas till senaste dagarnas annonser eller tas personligt av skogen crew eller andra,men det är låg kvalite att skriva bud på säljes annonser,ta ex att jag åker till nån o ger 1kr och revolvern i ansiktet,nix inga äckliga bud på säljes köpes tycker jag

fast pris eller högstbjudande borde gälla på skogen.com och då får man skriva vad budet är.annars kan man annonsera på blocket!

jag har bara hängt på sidan typ sedan straxt efter den startades ,,,,,men skriv gärna kommentarer tack. (gästboken menar jag nu och det är väll 6-8 talet personer som hängt kvar sedan dess) Very Happy

ex micke s skriver alltid pris vilket jag anser är rätt och spar tid,ider,drömmar och pengar.

nu vill jag ha fart på denna tråd så kasta skit och + tack
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 17:28

Förstår din tanke & det vore helt klart enklare om alla skrev ett pris.
Men är man osäker på vad man kan få & vad varan kan vara värd, så kan man både sätta för högt och för lågt pris. Då passar bud bra för säljarna.

Klart folk vill ha ut så mycket som möjligt för sina saker de ska sälja.
Fotis
Skogenracing Large

Antal inlägg : 208
Namn : Fredrik F
Från : Sandviken
Kör : Bmw 325 -93, Chevrolett transport -02
Registration date : 09-05-23

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 17:32

Jag håller med Mange.
Finns inge värre än att folk skriver bud utan någon summa.
Man kan väl sätta ett rikt pris och där efter skriva "eller bud"
Då har man något att gå på iaf.
http://www.garaget.org/?car=144802
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 17:43

Ja håller med där, jag avskyr när det inte står pris men vill inte gärna tvinga folk att skriva ut det heller.
Har den regel på Fordklubben där jag är moderator och det är drygt att sitta och hålla efter.

Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 17:57

Håller helt klart med att bud är jobbigt men vissa saker är de svårt att sätta ut ett bra pris på.Sätter man förhögt pris så brukar man oftast inte få så många intreserade.

Ett krav på ordentlig info om grejerna ifråga skulle åtminstone vara bra. Tex modell och skick osv sånt som spelar roll på värdet om man inte har pris utsatt.

Och sen om man frågar om riktpris så har nog personen som säljer ändå ett pris som denna ger. Och har inte säljaren de utan fortfarande säger bud får den skylla sig själv och ta alla skambud.
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 18:03

Så här tänker jag lite grann i mitt fall.. Jag tar gärna pris över pm för då slipper man massa surr i tråden och den om är intresserad pmar eller ringer..

Bra med diskussion och att folk kommer med "förslag"..

Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 18:11

xcOOb skrev:
Så här tänker jag lite grann i mitt fall.. Jag tar gärna pris över pm för då slipper man massa surr i tråden och den om är intresserad pmar eller ringer..

Bra med diskussion och att folk kommer med "förslag"..

Ja har man ordentliga kontaktuppgifter heller svarar snabbt på PM så är de ju fint.

Ju bättre annonsen är utformad desto flera intresserade får man. De anser iallafall jag.
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimelör 10 okt 2009, 21:16

Ja jag e ju inne 17gånger per dag så svar fort kommer då men drygt när man får vänta på svar från nån annan..

Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

Antal inlägg : 1989
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitimetis 20 okt 2009, 23:45

då läar jag nästan lägga mig i!

om nu du e intresserad av varan ta då kontakt med säljaren,månge kolla ofta annonser för å jämföra och av ren nyfikenhet.

Dessutom är det dumt om man säljer saker att bevisa för halva sverige vad jag säljer och inte, och för hur mkt och visse värsa.

Sen finns de ju en chans att få mer betalt än vad man tänkt sig om nu någon bjuder på saker och ting.

Jag anser inte det är ett problem om säljaren inte anger pris, utan tycker de e lika mkt köparens ansavar att ta reda på de.

Om du vill köpa en sak anger du max pris och skick, eller tar du chansen och kanske kan få bättre till och billigare

ska de gälla säljes ska de gälla köpes, gäller de köpes kommer alla som svarar på ens annons säga att dem begär 1500kr för sin kaffebryggare, precis som du har hangett i annonsen att du kan ge max.

Om man nu tar steget längre och säger ett max pris som är lägre an vad man tänkt,så göra även säljarnen det på sina säljes annonser

.Om nu en säljare av "pryl 2 " ser att köpare söker "pryl 2". säljaren slår på 10% och kontaktar köparen, som sedan drar av 10% på sitt tilltänkte köpe summa. om vi nu leker med att summa är 100 000kr så blir de mao 20lök de felar på.

Om de skall vara krav på annonserna att pris ska stå kommer de bara sluta i skit och ingenting.
Sponsored content

ang köpes säljes Empty
InläggRubrik: Sv: ang köpes säljes   ang köpes säljes Icon_minitime

ang köpes säljes
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: