Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimetor 17 sep 2009, 16:24

hej gott folk

Nu börjar jag bli riktigt trött på det här problemet. Har installerat ett megadquirt 1 v3 med EDIS 4 tändsystem på min volvo 940 turbo. Bilen går hur bra som helst att köra förutom när laddtrycket kommer då börjar den rycka/pulserar/hackar. Rätt svårt att förklara men hoppas ni förstår. Vad kan det vara för fel. Har kollat med bredbandslambda så att den får tillräckligt med sopa, byttat stift, Tändkablar, VR-sensor, ny edismodul, kolla läckage, bytat megasquirt box, testat 3 dumpar mm mm. Vad kan jag missat? Är tacksam för svar då jag snart ger upp.

mer info om bilen finns här: http://www.garaget.org/?car=71761


Senast ändrad av _carlss0n_ den lör 19 sep 2009, 12:29, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimetor 17 sep 2009, 20:37

Testa logga en sväng när du kör och felet inträffar så kanske det går att tyda ut
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimetor 17 sep 2009, 21:13

Mikael skrev:
Testa logga en sväng när du kör och felet inträffar så kanske det går att tyda ut

Har gjort detta och inte kommit fram till något...blir stora dippar överallt när det inträffar så svårt att säga vad det beror på. Du har ingenaning om vad det kan vara?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimetor 17 sep 2009, 21:14

Jag vill se loggen givetvis. Har du byggt egen edis härva eller använde du orginal?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimefre 18 sep 2009, 08:18

Mikael skrev:
Jag vill se loggen givetvis. Har du byggt egen edis härva eller använde du orginal?

snällt av dig....lägger upp den när jag kommer hem från jobbet.Jag har byggt EDIS härvan själv.

Köpte reläkortet och reläkablen av DIYautotune.com färdiglöddat och även kablen var klar.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimefre 18 sep 2009, 08:53

Har du gjort själv kan du råkat polvänt triggern, men det kanske du har koll på?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimefre 18 sep 2009, 09:21

Mikael skrev:
Har du gjort själv kan du råkat polvänt triggern, men det kanske du har koll på?

har jag kollat första gången jag startade bilen. Ska kolla en gång till så är jag på säkra sidan. Tack för tipset!
Till överst på sidan Gå ner
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 19 sep 2009, 12:28

Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 19 sep 2009, 12:53

Loggfilen innehåller ingen data står det här
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
NIKKELICIOUS
Skogenracing Supreme
NIKKELICIOUS


Antal inlägg : 607
Age : 33
Namn : Niklas
Från : Kiruna
Kör : med hjulspinn
Registration date : 09-06-24

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimemån 19 okt 2009, 20:25

Upp med filen igen Smile
Till överst på sidan Gå ner
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 24 okt 2009, 19:38

Tror jag vet vad det är nu.....har aldrig upplevt det innan men det kallas väl för surge?

exakt så här låter min https://www.youtube.com/watch?v=nCj6Spwl1CU

Hur ska man kunna motverka detta? större avgashus eller köpa sig ett antisurge kompressorhus???
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 24 okt 2009, 20:56

Jo har stött på det på en Cosworth med GT30 men på den motorn var det bara runt 4000-4500. På den räckte det med att göra om huset till antisurge så försvann problemet

Problemet med surge blir när motorn inte orkar svälja det som turbon ger och då går trycket tillbaka ut
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 24 okt 2009, 21:33

Mikael skrev:
Jo har stött på det på en Cosworth med GT30 men på den motorn var det bara runt 4000-4500. På den räckte det med att göra om huset till antisurge så försvann problemet

Problemet med surge blir när motorn inte orkar svälja det som turbon ger och då går trycket tillbaka ut

Tack för det Mikael. Har ju ändå optimerat med större IC och tryckrör samt större spjäll och insug? Är det stopp i min IC kanske? Gjorde du om kompressorhuset själv då eller?

Här är min specc på motorn: Har jag för stor turbo då alltså, eller en för snabbspolup i den?
Många frågor Smile

http://www.garaget.org/?car=71761
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimelör 24 okt 2009, 21:41

Är stopp i din motorn, din turbo som leverar mer än vad motorn klarar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimesön 25 okt 2009, 09:12

Mikael skrev:
Är stopp i din motorn, din turbo som leverar mer än vad motorn klarar

Fan vad segt :/ denna turbon är ju inte överdimensionerad med det motorkonceptet jag har. Får väl tänka över hur jag ska göra
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimesön 25 okt 2009, 09:23

Lämna in kompressorhuset till någon som kan svarva antisurge. Tyvär kan jag inte svara på vad du bör fixa för att slippa det som det är nu utan att ändra turbon. Men börja med att provtrycka hela tryck systemet för att kolla så du inte har läckage någonstans
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_carlss0n_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 38
Namn : Mattias
Från : Eslöv
Kör : Volvo 940 LTT-96
Registration date : 09-09-17

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimesön 25 okt 2009, 11:08

Mikael skrev:
Lämna in kompressorhuset till någon som kan svarva antisurge. Tyvär kan jag inte svara på vad du bör fixa för att slippa det som det är nu utan att ändra turbon. Men börja med att provtrycka hela tryck systemet för att kolla så du inte har läckage någonstans

Det ska jag göra, inget är så lätt som man tror det ska vara :/
Till överst på sidan Gå ner
NIKKELICIOUS
Skogenracing Supreme
NIKKELICIOUS


Antal inlägg : 607
Age : 33
Namn : Niklas
Från : Kiruna
Kör : med hjulspinn
Registration date : 09-06-24

Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitimesön 25 okt 2009, 17:14

Hoppas det löser sig!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Empty
InläggRubrik: Sv: Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner   Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Megasquirt 1 V3 - rycker vid belastning. Logg fil finns längst ner
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» För liten turbo?Logg
» Rycker under last och hoppar på varvmätaren
» DOHC, rycker och går dåligt ibland
» Volvo 855 T5 Rycker. snälla hjälp!
» Konstigt problem, smäller till och rycker vid ladd!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: