Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 täta läckande tank?

Gå ner 
+5
xepez
Blöjan
Hedin_
Golden Boy
Ford91
9 posters
FörfattareMeddelande
Ford91
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 95
Namn : Linus
Från : Ronneby
Kör : Bil
Registration date : 08-05-20

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 25 aug 2009, 20:30

Min tank läcker när det är mycket bensin i den eller när det skvalpar, så misstänker att det är hål/läckage i någon skarv. Är detta något man kan laga? Svettsa kanske inte är så bra? men kanske löda? Eller varför inte kemisk metall? Eller finns det något annat sätt?

Jag ska skruva ner min tank imorgon och se om jag hittar läckaget. Så jag återkommer imorgon med vart det läcker.
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 25 aug 2009, 20:46

min garage kompis tätade en tank med kemisk metall och han påstår att det höll tätt, men det måste nog vara riktigt rent innan man har på skiten...

du kan ju svetsa om du tar ner tanken och sköljer ur den men det kanske finns en ny på skroten?

lycka till...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 25 aug 2009, 20:52

Nja kemisk metall ska du nog inte använda. Har provat det o det höll inte så bra. Svetsa som Jonny sa
Till överst på sidan Gå ner
Ford91
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 95
Namn : Linus
Från : Ronneby
Kör : Bil
Registration date : 08-05-20

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 25 aug 2009, 21:00

Golden Boy skrev:
min garage kompis tätade en tank med kemisk metall och han påstår att det höll tätt, men det måste nog vara riktigt rent innan man har på skiten...

du kan ju svetsa om du tar ner tanken och sköljer ur den men det kanske finns en ny på skroten?

lycka till...

Jag tycker kemisk metall borde funka, bara det är riktigt rent.
Jag har inte tillgång till svetts hemma, i så fall får jag lämna iväg tanken o hålla på.
Till överst på sidan Gå ner
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 25 aug 2009, 23:12

Svetsa bör du EJ göra! De är riktigt tunn plåt o de bränner igenom lätt! De brukar inte heller vara ett "hål" utan egentligen en "repa" som läcker soppa.


Det jag brukar göra är att ta loss tanken, tömma, rengöra hela tanken invändigt noga!

Sen så putsar jag med sandpapper nog och gör rent med förgasarrent. sedan så kladdar jag på kemisk metall, helst ska det täcka ca 2-3 cm runt om "hålet" också!

Lycka till! Smile
Till överst på sidan Gå ner
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimeons 26 aug 2009, 22:28

svetsa=explosion. även om du själver ut den ett antal gånger. polaren sköljde sin tank 6 ggr och sen svetsa sen sa de pang.
brossan använde kemisk metal. de höll enda tills han sålde bilen. vet inte om dom andra hade nått problem. dock så blästrade han tanken där hålet/hålen var.
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 01 sep 2009, 13:32

Svetsa tanken är väl inte så farligt? Se bara till att inte vara så dum som alla andra som gör det och tömmer den inna, Fyll upp den till max med bensin så ska det vara lugnt att svetsa,
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel


Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 01 sep 2009, 22:27

Såg på någon video när dom svetsade en tank ala budget-style.
Dra en slang från avgasröret på någon bil in till tanken och låt den stå och puttra på tomgång. Inte lätt att få något att brinna i avgaser.
Till överst på sidan Gå ner
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimetis 01 sep 2009, 23:44

men nu får ni ge er ....
ska du svetsa så ska du inte fylla den med bensin
o mantel ..... min bil spottar eld hela tiden ... genom just avgasröret


tästa me kemisk metall
eller om du vill svetsa så skölj den några gånger och sen låt den stå så ångorna får dunsta... hälst 24tim .... skölj lite till o sen svetsa ...

fattar inte att allt ska va så svårt
Till överst på sidan Gå ner
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimeons 02 sep 2009, 01:21

Herregud.. Denna tråd skulle kunna vara urklippt från garaget.org....
Till överst på sidan Gå ner
Roobin
Skogenracing Extreme
Roobin


Antal inlägg : 376
Age : 33
Namn : Robin
Från : Åland Jomala
Kör : BMW E30 328 // M52B28
Registration date : 08-11-24

täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitimeons 02 sep 2009, 02:26

Annars gör man det riktigt enkelt för sej som jag o ett par anndra har gjort, man lämnar i tanken till ett tvätteri så ångar dom ur den sen släpar du hem den o svetsar den,
har gjort så på ett ex tankar o ingen har exploderat ennu!!

Annars kan man löda tanken det fungerar ypperligt bra, så har gammel gubbarna i skärgården gjort på sina gammla traktorer, men skölj gärna ur den då några gånger endå för att va på den säkra sidan.

Annars byt tank ?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.motorportalen.net
Sponsored content





täta läckande tank? Empty
InläggRubrik: Sv: täta läckande tank?   täta läckande tank? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
täta läckande tank?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» F: Tänk 2 gånger
» Samma tank på sierra?
» CATCH TANk (FUELCELL)
» Bygga Catch tank för bensin
» Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: