HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

hur är absen på sierra?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Ford91
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 95
Namn : Linus
Från : Ronneby
Kör : Bil
Registration date : 08-05-20

hur är absen på sierra? Empty
InläggRubrik: hur är absen på sierra?   hur är absen på sierra? Icon_minitimesön 05 jul 2009, 21:40

Hur är absen på sierrorna?
Är det mycket som strular?
Hur är det med handbromsen med skivor och så? Nyper den bra? Håller den för o rycka handbromsen så att man får ut han på ställ?
Är skivorna bak väldigt små?
Går det o ta ok och skivor från v6/cosworth och bara bolt-on?
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy

Antal inlägg : 585
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

InläggRubrik: Sv: hur är absen på sierra?   hur är absen på sierra? Icon_minitimesön 05 jul 2009, 21:45

abs'en vet jag inget om.. har aldrig haft.
Typ aldrig haft några problem med mina sierror, bytt en huvudbromscylinder och ett hjullager.. annars har det bara rullat.
är trumbromsar bak och handbromsen brukar fungera bra. min nyper med båda hjul på torr asfalt iaf.
Användarens profil
capri
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 61
Namn : Mattias
Från : Tierp
Kör : Impala Cab LT1 383 Turbo, Ford Capri 2,9i Turbo, Honda Superblackbird, Yamaha Rx1 Mtn Turbo m.m.
Registration date : 07-10-31

InläggRubrik: Sv: hur är absen på sierra?   hur är absen på sierra? Icon_minitimefre 10 jul 2009, 23:11

Schimpy skrev:
abs'en vet jag inget om.. har aldrig haft.
Typ aldrig haft några problem med mina sierror, bytt en huvudbromscylinder och ett hjullager.. annars har det bara rullat.
är trumbromsar bak och handbromsen brukar fungera bra. min nyper med båda hjul på torr asfalt iaf.

Alla Sierror med ABS har skivor bak.Tyvärr har de den kassa konstruktionen med handbromsen i oket,där hävarmen som vajern sitter i ofta rostar fast.Inget som inte går att lösa,men effekten på handbromsen är betydligt bättre på en Sierra med trummor.
Användarens profil

hur är absen på sierra?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: