HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

Hur ska jag få ut bulten?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Dezeo
Skogenracing Large

Antal inlägg : 178
Namn : Oskar H
Från : Oskarshamn
Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo
Registration date : 08-11-20

Hur ska jag få ut bulten? Empty
InläggRubrik: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimetis 23 jun 2009, 23:44

Hade lite otur när jag skulle ta bort krängningshämnaren på V6-sierran, fick bort alla utom en som gick av en bit in på gängorna.

borrade ett hål i den och skulle dra loss den med en "grispick" eller vad de nu heter. Självklart går den av i hålet också och precis i kant med hålet så det finns inget att dra i. Så nu går det inte att borra ett nytt hål heller eftersom det är härdat.

Tänkte först svetsa fast bygeln som håller hämnaren. I ena änden så man får böjja bort den när man ska ha ut hämnaren men jag antar att besiktningen inte gillar det. eller?

Har nån ¨nått bra tips?

/Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan

Antal inlägg : 1655
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimeons 24 jun 2009, 13:12

Glöm o dröm nästan att borra i grispitten.. De är väldigt svårt :/

Hade exakt samma problem fast med avluftningsnippel på ett
bromsok Sad

Testa o svetsa dit en "bulthatt" så att de ser ut som om de sitter en bult där Smile
lillen_rille
Skogenracing Large
lillen_rille

Antal inlägg : 215
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS
Registration date : 08-05-20

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimeons 24 jun 2009, 14:26

Går det inte att värma eller blåsa ur den med gassvets då? härdningen släpper ju då?
http://www.garaget.org/Lillen_rille
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimeons 24 jun 2009, 17:14

Svetsa fast en gammal hylsa eller liknande att dra i då?
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimeons 24 jun 2009, 21:01

Sticker det upp material kan du alltid testa svetsa på en mutter som du kan skruva på. Annars ser jag inte så mycket val än att skära ur balken och ta bort svetsmuttern och sätta dit en ny och svetsa ihop allt om du ska ha det vettigt. Har dock svetsat ett kränghämmarfäste och klarat besikten på en svett sierra Smile

Dezeo
Skogenracing Large

Antal inlägg : 178
Namn : Oskar H
Från : Oskarshamn
Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo
Registration date : 08-11-20

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitimeons 24 jun 2009, 23:29

Jag löste dt genom att borra upp ett hål till bortom det andra hålet och förlänga fästet. Så gjorde jag hålet så stor så att jag fick in en mutter och svetsade den i ytterkant.

/Oskar
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hur ska jag få ut bulten?   Hur ska jag få ut bulten? Icon_minitime

Hur ska jag få ut bulten?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: