Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Idiot körning på sörby urfjäll

Gå ner 
+3
Mikael
makkan
Jazen
7 posters
FörfattareMeddelande
Jazen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 27
Age : 39
Namn : Jazze
Från : Gävle
Kör : skyline r32 g-tr
Registration date : 09-04-05

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 13:43

Jag va ute med en kompis o övningskörde på hojjen, tog några rundor tills det dök upp en sierra och en bmw som trodde att urfjället va drifting bana mitt på dagen då det åker bilar där. Bmw´n körde lungt och varsamt, men dock denna sierra! jag har ta me fan aldrig varit så jävla sur på någon som kört så oansvarligt!!! vi stog med hojjarna vid bilprovningen då idioten laddar förbi oss flera gånger på ställ, NOLL hänsyn till andra som åker där! Han va nära att köra in i en annan bil som va där och övningskörde och verkade inte fatta att vi som stog vid vägen blev irriterade och lite nervösa om han skulle träffa en. Min handledare ville inte köra mer där för blev skraj att denna idiot skulle plocka nån av oss. Jag gick till och med ut på vägen för att få ögonkontakt med han o försöka få han att sakta ner men verkar sakna lite hjärnceller karl. Hade han stannat och jag inte haft ställ på mig hade jag nog dragit ut han o ett o annat!!! förbannad blir jag

Som sagt bmwn va bara nå följe bil, han hade mer vett än den andra killen.här är dom bilarna som körde, ni kanske känner igen dom på forumet.
http://www.garaget.org/aDDe
http://www.garaget.org/phIe
Till överst på sidan Gå ner
makkan
Skogenracing Extreme
makkan


Antal inlägg : 441
Age : 33
Namn : bossebatong
Från : gsr
Kör : i från dig
Registration date : 08-06-17

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 13:47

trökit att det blir sånt där.. man lär ju faktist kunna se att det står folk ivägen, spec när man övningskör, man vill nog inte ha en massa driftande bilar runt om sig då... inte jag iaf, men men får väll hoppas att folk skärper sig så det inte blir TOTAL förbud å vara där, det är ju en parfekt plats på eftermidagarna å övningsköra på om man inte är van dvs..
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:21

Nu var jag inte där och såg nått så vet inte alls hur det var men låter otroligt att Adde skulle bete sig så.

Dock så mindes jag en grej som jag letade på lite snabb och visst kan man ana en viss dubbelmoral här -> https://www.youtube.com/watch?v=JM1ENXh7k_I
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 73
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:26

Här leks det vist lika vilt från båda parter Shocked
Till överst på sidan Gå ner
makkan
Skogenracing Extreme
makkan


Antal inlägg : 441
Age : 33
Namn : bossebatong
Från : gsr
Kör : i från dig
Registration date : 08-06-17

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:26

Det han menar är nog att man ska ha lite hänsyn till folk om det står efter vägen, vad jag såg på videon så stog det inge folk som övningskörde där, tror inte jazen har nåt imot å leka där uppe.. men ha hänsyn till folk som övningskör kan man väll iaf ha ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:36

Fast nu finns det utfarter både här och där samt att det kan komma nån på ställ från motsatta håll så går aldrig att förutsätta nått.


Jag hoppas verkligen inte att det är så illa som det låter på Jazen nu. Få se om det kommer nått försvar från adde
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Adde
Skogenracing Large
Adde


Antal inlägg : 155
Age : 39
Namn : Adde
Från : Gävle
Kör : Sierra Cosworth
Registration date : 06-10-14

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:39

Jo jag var där o lekte o sladda igår men så vitt jag vet så stod ni ju still vi bilprovningen när ja åkte förbi er och inte gick det på nå ställ förbi er för den delen heller.. men lite för fort gick det nog.. Och den dära övningskörande bilen som du snackar om.. Då stog ja faktiskt still och väntade på att den åkte förbi innan ja provade start på tvåan med bilen så vart du får din version i från får ju du stå för.
Till överst på sidan Gå ner
phIe
Skogenracing Large
phIe


Antal inlägg : 235
Age : 40
Namn : Nikolaj
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 07-03-17

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimelör 20 jun 2009, 17:50

Ja på nå sladd såg inte då jag att de va förbi heller, mer än att det gick fortare än lagligt. och stod dessutom precis vid han när den övningskörande bilen kom, och som adde säger så stod han still tills den åkt förbi sen starta han iväg på 2:an. Min uppfattning av de....
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 03:08

Vad jag har hört så ska man när man övningskör på båge så skall man väll ha en väst eller en skyllt på sig så man uppmärksammar andra traffikanter på vägarna att man just övningskör, och vad jag har hört så fanns det varken skyllt eller väst med i bilden.

Sen om detta stämmer ska jag då låta vara osagt, men om det inte stämmer så har en olaglig handling utförst ts och då kanske man inte ska klaga på andra.


Det är min åsikt och den står jag för. Men som sagt. användes det väst/skylt så har man inte vart olaglig Smile..



///J
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Jazen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 27
Age : 39
Namn : Jazze
Från : Gävle
Kör : skyline r32 g-tr
Registration date : 09-04-05

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 14:35

skylt hade jag på hojjen, missar man den så går det nog för fort. Jag säger inte att man inte får leka där, visst en annan har ju lekt av sig som fan på urfjället, men jag bränner inte förbi när det är övningskörare eller andra bilister på just dom sträckorna, som skogsberg säger så finns det utfarter här o där.

Men jag har det rätt klart för mig att du åkte på sladd väldigt nära oss därför både jag o min handledare blev oroliga, du märkte inte ens att jag gick ut en bit på vägen och försökte liksom få ögonkontakt med dig för att sakta ner?

lek så mycket ni vill absolut, jag har inte emot det, men tat lungt på dagarna då det är bilister där.
När ni nu åkte därifrån så körde en civilare i en v70 förbi bilprovningen också, mer än bara vi som tydligen blivit irriterade.

som sagt så är detta ingen smutskastning av skogenracing!! jag vände mig bara mot dom som körde där just den dagen, finns endel sköna snubbar som jag känner i skogen så det är inte riktad mot hela teamet alls Smile
Till överst på sidan Gå ner
Adde
Skogenracing Large
Adde


Antal inlägg : 155
Age : 39
Namn : Adde
Från : Gävle
Kör : Sierra Cosworth
Registration date : 06-10-14

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 15:42

Mm du gick säkert ut för att få ögonkontakt med mejj men det var kanske svårt o se eftersom du hadde hjälm på dejj. och som ja skrev gick det lite fort men har garanterat inte sladdat förbi er.. körde till och med sakta förbi er ett par gånger men då kunna du ju ha vinkat eller nått o sagt till ..prata kan väll alla människor göra, inte skriva på ett forum att om du inte hadde haft skinnställ på dej då hadde du slitit ur mejj ur bilen.
Men uppfattar du det så kan ja inte göra mer än o be om ursäkt..
Till överst på sidan Gå ner
Jazen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 27
Age : 39
Namn : Jazze
Från : Gävle
Kör : skyline r32 g-tr
Registration date : 09-04-05

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 17:53

Adde skrev:
Mm du gick säkert ut för att få ögonkontakt med mejj men det var kanske svårt o se eftersom du hadde hjälm på dejj. och som ja skrev gick det lite fort men har garanterat inte sladdat förbi er.. körde till och med sakta förbi er ett par gånger men då kunna du ju ha vinkat eller nått o sagt till ..prata kan väll alla människor göra, inte skriva på ett forum att om du inte hadde haft skinnställ på dej då hadde du slitit ur mejj ur bilen.
Men uppfattar du det så kan ja inte göra mer än o be om ursäkt..

Jag hade visiret uppe och liksom glodde på dig, det ser man ändå vettu.
Men jag skrev så i stundens hetta, var riktigt förbannad just då och kanske skrev lite för aggressivt o det ber jag om ursäkt för. Men jag vet att du åkte minst 2 repor rätt hårt förbi oss, du började vid lastvagnarna och gjorde några starter och åkte på has och åkte förbi oss med jävla fart. Men men visst kunde jag ha vinkat o bett dig att ta det lungt men det trodde jag du förstog ändå. aja shit the same, lås denna tråd nu elelr nått

p.s den som säger att jag inte körde med övningskörningsskylt bör testa synen, jag har det jämt när jag kör o så är det med den saken.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 18:34

Tror vi har utrett detta nu då Smile

Vill samtidigt påminna alla att vi ska respektera urfjället och alltid se till att ha saker och ting under uppsikt. Speciellt när det är massa tvåhuliga saker där för dom svänger tammetusan rakt ut framför en, (tänker inte på dig jazze) utan pojkarna som åker och tränar bakhjulsåka mm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jazen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 27
Age : 39
Namn : Jazze
Från : Gävle
Kör : skyline r32 g-tr
Registration date : 09-04-05

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 18:45

Mikael skrev:
Tror vi har utrett detta nu då Smile

Vill samtidigt påminna alla att vi ska respektera urfjället och alltid se till att ha saker och ting under uppsikt. Speciellt när det är massa tvåhuliga saker där för dom svänger tammetusan rakt ut framför en, (tänker inte på dig jazze) utan pojkarna som åker och tränar bakhjulsåka mm

tror jag med, bara man har hänsyn mot varandra så är det bara o leka av sig.
Till överst på sidan Gå ner
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 73
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 18:49

Jazen skrev:
skylt hade jag på hojjen

Fråga bara: Ska man inte ha en väst om man ska övingköra lagligt med mc?

Idiot körning på sörby urfjäll Vastbak_1918
Till överst på sidan Gå ner
Jazen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 27
Age : 39
Namn : Jazze
Från : Gävle
Kör : skyline r32 g-tr
Registration date : 09-04-05

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 21:21

Ågren skrev:
Jazen skrev:
skylt hade jag på hojjen

Fråga bara: Ska man inte ha en väst om man ska övingköra lagligt med mc?

Idiot körning på sörby urfjäll Vastbak_1918

finns lagliga skyltar som man kan ha på regplåten, enligt lag ska skylten vara synlig från visst antal meter och det är den.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitimesön 21 jun 2009, 21:28

Nu handlade inte denna diskussion om hur skyltningen ska vara vid övningskörning på MC Smile

Vi avslutar denna tråd men uppmaning till alla att respektera våra medtrafikanter och så låser jag nu, har ni synpunkter så skicka mig ett pm Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Idiot körning på sörby urfjäll Empty
InläggRubrik: Sv: Idiot körning på sörby urfjäll   Idiot körning på sörby urfjäll Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Idiot körning på sörby urfjäll
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: