Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
dutten
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 85
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Södertälje
Kör : Moddad Chrysler Simca 1977
Registration date : 09-05-03

HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitimetor 14 maj 2009, 23:36

Hej jag har nu jobbat i två dagar med att prova 2st kedjespännare men får ingen att fungera, har gjort det som står i manualerna och i haynes men verktyget funkar inte mina spännare kommer inte upp snälla HJÄLP desperat får inte iordning på detta fel
Till överst på sidan Gå ner
capri
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 61
Age : 52
Namn : Mattias
Från : Tierp
Kör : Impala Cab LT1 383 Turbo, Ford Capri 2,9i Turbo, Honda Superblackbird, Yamaha Rx1 Mtn Turbo m.m.
Registration date : 07-10-31

HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: Sv: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitimesön 17 maj 2009, 08:27

Har du knackat lätt på den med en hammare?.Det behövs för att den ska komma upp.
Till överst på sidan Gå ner
dutten
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 85
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Södertälje
Kör : Moddad Chrysler Simca 1977
Registration date : 09-05-03

HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: Sv: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitimesön 17 maj 2009, 09:13

capri skrev:
Har du knackat lätt på den med en hammare?.Det behövs för att den ska komma upp.

japp men det funkar inte...
fick plocka isär hela motorn för att kunna få ut den och nu har den verkligen knackats på och den funkade INTE

https://www.youtube.com/watch?v=rNLWnIZydAM
Till överst på sidan Gå ner
capri
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 61
Age : 52
Namn : Mattias
Från : Tierp
Kör : Impala Cab LT1 383 Turbo, Ford Capri 2,9i Turbo, Honda Superblackbird, Yamaha Rx1 Mtn Turbo m.m.
Registration date : 07-10-31

HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: Sv: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitimesön 17 maj 2009, 09:21

Inte behöver du ta isär hela motorn..
Nu var det 10 år sen jag skruvade med dessa motorer,så jag minns inte riktigt..
Men jag har för mej att man var tvungen att ta isär spännaren om man återanvänder en gammal.På Ford hade vi ett speciellt verktyg till detta,men det går säkert att lösa ändå.
Annars får du väl köpa en ny..
Till överst på sidan Gå ner
dutten
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 85
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Södertälje
Kör : Moddad Chrysler Simca 1977
Registration date : 09-05-03

HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: Sv: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitimesön 17 maj 2009, 09:23

jag var tvungen att demontera topp osv pga åtkomst problem min spännare hade dessutom fastnat tog över en timme med att få ut den, hur man återspänner finns på denna länk.

http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=37288

har köpt NY på FORD som ska monteras så nu passar jag på att serva motorn åxå som vattempump osv.... HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Cheerlea
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Empty
InläggRubrik: Sv: HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE   HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
HJÄLP SÖKES JAG ÄR DESPERAT - SCORPIO KAMKEDJE SPÄNNARE
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Spännare m50
» Sökes bil
» Bilköparhjälp sökes!
» volvo+megasquirt+edis=mapp sökes
» Trigger wheel till Pinto sökes?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: