Rigge Skogenracing Small
Antal inlägg: 17 Age: 32 Namn: Rickard Från: Gävle Kör: R32 Registration date: 09-04-04
 | Rubrik: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 1:35 am | |
| Jag har en massa problem med wastegaten, den skär och fastnar öppen. Har brotschat ur ventilsätet och putsat upp ventilskaftet ca:3 ggr nu men ändå hände det igen. Jag har för mig att jag läst att många här kör med KL´s prylar, nån annan som haft samma problem och hur löser man det? |
|
_-gniraz-_ Skogenracing Elite

Antal inlägg: 2077 Age: 26 Namn: Fredrik.Z Från: Fröslunda Kör: ""No Control" Sierran Registration date: 06-10-31
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 2:11 am | |
| |
|
Rigge Skogenracing Small
Antal inlägg: 17 Age: 32 Namn: Rickard Från: Gävle Kör: R32 Registration date: 09-04-04
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 2:36 am | |
| | _-gniraz-_ skrev: | | Vilken model har du... |
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=548
Den är köpt för något år sen men är oanvänd, dom kanske är uppdaterade nu. |
|
Öbbe Skogencrew

Antal inlägg: 6020 Age: 30 Namn: öbbe Från: Gävle Kör: Audi RS4(b7), Volvo 242 16v T, Polaris SBA, Lynx 635 Registration date: 06-10-11
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 9:53 am | |
| är flera som kör med den här och man lär ju göra vissa modifikationer på den för att den ska funka bra o du får nog svar på de snart rigge.. _________________ -Öberg -Tröjor, Dekaler o annat som rör SkogenRacing PMa..
|
|
Rigge Skogenracing Small
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 9:56 am | |
| | xcOOb skrev: | | är flera som kör med den här och man lär ju göra vissa modifikationer på den för att den ska funka bra o du får nog svar på de snart rigge.. |
Ja den läckte ju inte så lite heller, men det är åtgärdat. |
|
Mikael Skogencrew

Antal inlägg: 12305 Age: 32 Namn: Mikael Från: Gävle Kör: Ford Capri 2.8 turbo, Yamaha Nytro XTX turbo Registration date: 06-10-11
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 10:08 am | |
| Du måste justera spelet mera så den inte nyper. Hade lika problem på kryckans sierra här på garaget. Justerade spelet i omgångar tills det funkade. Gör ingenting att det är ganska stort spel _________________ “I live my life a quarter mile at a time. For those ten seconds or less I'm free nothing else matter”
|
|
Rigge Skogenracing Small
 | Rubrik: Sv: Skuren wastegate (KL racing) lör apr 04, 2009 7:11 pm | |
| | Mikael skrev: | | Du måste justera spelet mera så den inte nyper. Hade lika problem på kryckans sierra här på garaget. Justerade spelet i omgångar tills det funkade. Gör ingenting att det är ganska stort spel |
Det blev operation på den idag, styrningen är så hård så den repar ventilen så vi satte i en Ventilstyrning från en B23. 7/100 mm spel. Det har fungerat 2 mil nu iaf. |
|