Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimesön 30 sep 2012, 21:22

Okej då ska jag försöka hitta 4 st startspridare då! Flera som kört sierra pinto med extrasprut får gärna säga hur dom kört och hur det funkade! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimesön 30 sep 2012, 21:38

Ett tips är att läsa hela extrasprutstråden här i teknik så kommer du ha stenkoll sen Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Curious1
Skogenracing Small



Antal inlägg : 23
Age : 32
Namn : Filip
Från : Östergötland
Kör : Moped
Registration date : 11-08-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimelör 20 okt 2012, 11:35

Jag har en 740 gl 92. Jag har tillgång till allt för en turbo konv. utom grenrör.
Sen mest Saab delar. Saab turbos, saab spridare, Saab intercoolers.

Går det få ihop något som funkar ok, och är lite budget?
Effektmål: Mer än 116hk.

Så 117 bör jag få ut? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen


Antal inlägg : 827
Age : 31
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimelör 20 okt 2012, 16:38

Javisst, får du tag i ett grenrör med passande fläns, eller gör ett adapter rör till orginal grenrör så inga problem. Vissa här har klämt Saab turbo, spridare och intercooler på Fordar så varför inte Volvo Wink
Till överst på sidan Gå ner
Curious1
Skogenracing Small



Antal inlägg : 23
Age : 32
Namn : Filip
Från : Östergötland
Kör : Moped
Registration date : 11-08-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimelör 20 okt 2012, 17:04

Fiechen skrev:
Javisst, får du tag i ett grenrör med passande fläns, eller gör ett adapter rör till orginal grenrör så inga problem. Vissa här har klämt Saab turbo, spridare och intercooler på Fordar så varför inte Volvo Wink


Härligt. Hur funkar det med sprutet? Jag har inte LH2,4, utan de andra med insugstemp o skit.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetor 03 jan 2013, 18:27

Tänket höra vilken kam ni skulle köra med om ni hade turbo i eran pinto!

Ska man köra med Kent FR32 eller ska jag köra med original kam? Jag har en liten saab turbo utan ic och toppen är portad + större ventiler samt bilen går på e85!

Och sen hur mycket ska jag backa tändningen när man börjar köra med turbo?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Bozzb
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 30
Namn : Johannes Johansson
Från : Falkenberg, Halland
Kör : Ford Sierra -89 och BMW 523i E39
Registration date : 13-04-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimeons 03 apr 2013, 00:53

Jag är på jakt efter en dumpventil till mitt turbobygge!

Har en ford sierra -89a och undrar vilken dumpventil man ska ha? Provade med en Bosch återcirkulerande men fick inte något ljud alls samt den tjuvöppnar redan på tomgången.. Så kollar på XS-dumpen från KL-Racing, är det ett bra alternativ? Behöver man köpa den hårdare fjädern också? Laddar ca 0.6 bar just nu!
Till överst på sidan Gå ner
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimeons 03 apr 2013, 09:32

för 0,6bar såräcker fjäder i dumpen
Till överst på sidan Gå ner
Bozzb
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 30
Namn : Johannes Johansson
Från : Falkenberg, Halland
Kör : Ford Sierra -89 och BMW 523i E39
Registration date : 13-04-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimeons 03 apr 2013, 11:25

Så den kommer inte smygöppna på tomgången så som Boschen gjorde? Fick orolig tomgång och den dog ibland. För XS dumpen är den billigaste Smile

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/dump_pysventil/-oppen-dumpventil/-turbo-xs-style-enkeltratt.html
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimeons 03 apr 2013, 12:38

Det är för att du egentligen ska dra tillbaka returluften från ventilen till slangen mellan luftmängdmätare och turbo annars blir det mätfel. Ska du ha öppen på din så behöver du något med ganska hård fjäder så den är stängd på tomgång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Bozzb
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 30
Namn : Johannes Johansson
Från : Falkenberg, Halland
Kör : Ford Sierra -89 och BMW 523i E39
Registration date : 13-04-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimeons 03 apr 2013, 15:49

Det var så jag misstänkte! Kopplade in bosch återcirkulerande originaldump från en VAG men var absolut inget dumpljud alls, även med öppet filter!

Men kör på den jag länkade så får vi se hur bra man kan ställa in den Smile Tack för hjälpen!
Till överst på sidan Gå ner
Filborna
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 32
Namn : robin
Från : landskrona
Kör : allt som rullat
Registration date : 13-04-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 16 apr 2013, 00:37

hej har läst igenom hela tråden nu och verkar inte som att många kör på e85?..

köpt en sierra ohc som föra ägaren small topppackning på så köpte ny grp.a och 12:9 bultar och byta.

nästan fått rätt på den nu men är lite orolig att köra och dricker som ett djur. förra ägaren sa att den var inställd på e85 men verkar inte så. sitter btr som står på en 2-2,5 bar på tomgång vet ej om den är linjär eller progressiv, samt röda saab spridare på den och 2 gröna R spridare som extra sprut kopplade till oljetryckskontakter på insuget ser det ut som, men enligt den luft/bränsle mätaren dom kopplat in så går den mega tjock när man kör vanligt sen så fort det kommer laddtryck så går den magert men den går bra ändå scratch

den har druckit 15 liter på 2 mil med lganska mycket gasande, laddet är runt 0,5 nu bara. men vad kan vara fel? den plöddrar och rycker om man inte gasar till ordentligt samt är tomgångne orolig.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimemån 13 maj 2013, 21:17

Vågar man ladda 1 bar med en original pinto motor? turbon kommer från en b204ft! Den körs på etanol och lite backad tändning, sen är toppen portad + större ventiler och 12,9 topplocksbultar!

Jag har kört den på 0,7 i ladd i ca 400mil och de har gått bra!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimemån 13 maj 2013, 22:01

Javisst
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 14 maj 2013, 06:00

Tänkte bara ifall att de sku rasa dirrekt när det inte är kompsänkt? Vad har folk kört för ladd utan att kompsänka?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 14 maj 2013, 06:42

Nej, den går bra på bensin 1bar och absolut inga problem med E85. Är inte så högt komp, 9,0:1 eller liknande så går lätt att ladda uppåt 2bar med E85 om man vågar tumma på resten av hållbarheten
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 14 maj 2013, 15:20

Okej! Då får jag väl höja lite då Smile Vet du vad folk brukar köra för grader på tändningen när man kör sneak turbo med extrasprut på pintos?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 14 maj 2013, 22:45

Alexander92 skrev:
Okej! Då får jag väl höja lite då Smile Vet du vad folk brukar köra för grader på tändningen när man kör sneak turbo med extrasprut på pintos?

Har aldrig kollat, lite svårt att se hur mycket tändning det är, brukar få justera fördelaren tills det inte spikar något men med E85 behöver du inte backa så mycket men du hör samtidigt inte spikningarna förens det är försent
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Caprimk1
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 33
Namn : Klas-göran
Från : Lakritsgren
Kör : Ford capri mk1
Registration date : 13-05-25

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimelör 25 maj 2013, 15:17

Hej jag har en extra 1.6 ford kent från 1969 på lager funderar på att turboladda den intercooler och turboförgasare... kolvarna är vanliga "Djuptallrikar"

Motorn är en klassisk OHV

vad ca skulle man kunna ladda?

men funderar vilken förgasare skulle man använda? hur tjock topplockspackning skall man använda för laddtrycket?

Kan man använda E85 i turboförgasare?

Förresten hur förhindrar man att tryckluften åker mellan ventilerna och topplocket och åker ut i ventilhuset?

Dessutom måste man köpa ny oljepump..? eftersom orkar oljepumpen pumpa turbon och maskin på samma gång? är de bättre att göra en y-piece vid oljesensorn och ta oljetrycket därifrån istället för en såkallad oljeadapter? funderar att använda en kullagersturbo istället en med oljelager för då behöver man inte lika mycket oljetryck till turbo

Obs! Jag siktar inte emot något otroligt då det gäller hästkrafter Smile redan en effektökning på 30 hästar skulle vara kul..

Svar uppskattas verkligen!

Hälsningar: motorgalen 17 åring Smile
Till överst på sidan Gå ner
hessu75
Skogenracing Large
hessu75


Antal inlägg : 156
Age : 48
Namn : Heikki
Från : Finland
Kör : Capri MK3 2,9 turbo, Kawasaki ZX14. Vinterbil Ford Sierra kombi 4x4
Registration date : 13-07-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 02 jul 2013, 11:03

Hejsan alla, och hälsningar från Finland.

De e dags för mig också börja min först turbo project nästa vintern.

Motorn kommer att bli 2,8i Cologne. Motorn är redo med turbo grenrör och low comp kolvar osv.

Måste bara meka Megasquirt och ställa turbon.

Vad behöver jag för Megasquirt? Nån triggerwheel och Hall- sensor, för att Megasquirt "kan se" motorn?

Måste jag också använda 7. insprutare i insug? Eller, är detta 7. insprut för TT setup bara?
Bredband lambda förstås.

Kan nån berätta om VGT styrning?

Har en lastbil Holset HE series turbo, som har servo styrd VGT. Kan jag använda nån typs tryck sensor, som vill kontrollera VGT servo, eller måste jag använda reostat typ manuella styrning ( inte bra)?

MVH

-Hessu-
Till överst på sidan Gå ner
OlliFIN
Skogenracing Small



Antal inlägg : 15
Age : 28
Namn : Oliver
Från : Finland
Kör : Bmw 525 tds Ford sierra
Registration date : 13-12-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 17 dec 2013, 08:13

tjääänare, det värkar som tråden dött ut men provar iallafall.. Smile

jag har köpt en ford sierra 2.0iS -85 + någre turbo delar jag fick med.
så nu går jag ju självklart i turbo tankar  och den här tråden hjälper väldigt mycket! det är trots allt mitt första turbokonverterings projekt..

men det jag vill ha svar på är om jag fick med någolunda bra delar till detta ändamål :

Toyota CT26 Turbo
Original Cosworth Intercooler
tryckvakt
några extraspridare (167cc  hur många skall jag använda till extrasprut???) Embarassed 
Silikon slangar
Hemgjort grenrör och downpipe
2.5" avgas
några mätare

vet inte om jag kom på allt där i sömnyran nu men.. bara att hoppas att det blir någe liv här nu då..  Smile 
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 17 dec 2013, 12:01

Ser ut som en bra spec för extrasprut. Hur mycket tänkte du ladda? Med några mätare så hoppas jag du inkluderar en riktig bredbandslambda, värt varenda öre för att kunna ställa in tryckvakten och du kommer alltid ha nytta av den om du tänkte fortsätta trimma i framtiden . Smile

OlliFIN skrev:
tjääänare, det värkar som tråden dött ut men provar iallafall.. Smile

jag har köpt en ford sierra 2.0iS -85 + någre turbo delar jag fick med.
så nu går jag ju självklart i turbo tankar  och den här tråden hjälper väldigt mycket! det är trots allt mitt första turbokonverterings projekt..

men det jag vill ha svar på är om jag fick med någolunda bra delar till detta ändamål :

Toyota CT26 Turbo
Original Cosworth Intercooler
tryckvakt
några extraspridare (167cc  hur många skall jag använda till extrasprut???) Embarassed 
Silikon slangar
Hemgjort grenrör och downpipe
2.5" avgas
några mätare

vet inte om jag kom på allt där i sömnyran nu men.. bara att hoppas att det blir någe liv här nu då..  Smile 
Till överst på sidan Gå ner
OlliFIN
Skogenracing Small



Antal inlägg : 15
Age : 28
Namn : Oliver
Från : Finland
Kör : Bmw 525 tds Ford sierra
Registration date : 13-12-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 17 dec 2013, 13:22

oj jag trodde nästan att jag inte skulle få svar när tråden nästan dött Smile

jag hade tänkt mejj något liknande 0.8 - 1 bar.. med oöppnad motor, det är väll inte helt omöjligt?
tanken med bilen är att gasa tills det rasar men skulle ju gärna få hålla en sommar..

och nejj bredbandslambda är tyvärr inte inkluderat,, men har det uppskrivet på tomtelistan så man kan ju hoppas!  Laughing 
Till överst på sidan Gå ner
OlliFIN
Skogenracing Small



Antal inlägg : 15
Age : 28
Namn : Oliver
Från : Finland
Kör : Bmw 525 tds Ford sierra
Registration date : 13-12-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 17 dec 2013, 17:49

Men jag undrar en sak men det kanske skall vara i tråden för extrasprut men jag testar iallafall,, går det att använda dom där spridarna jag hade (167cc tror jag) till extra sprut och hur många?

Ber om ursäkt för dumma frågor och kanske dåligt skrivet men jag är ju endå en finne  Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Help 
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitimetis 17 dec 2013, 19:31

OlliFIN skrev:
oj jag trodde nästan att jag inte skulle få svar när tråden nästan dött Smile

jag hade tänkt mejj något liknande 0.8 - 1 bar.. med oöppnad motor, det är väll inte helt omöjligt?
tanken med bilen är att gasa tills det rasar men skulle ju gärna få hålla en sommar..

och nejj bredbandslambda är tyvärr inte inkluderat,, men har det uppskrivet på tomtelistan så man kan ju hoppas!  Laughing 

OlliFIN skrev:
Men jag undrar en sak men det kanske skall vara i tråden för extrasprut men jag testar iallafall,, går det att använda dom där spridarna jag hade (167cc tror jag) till extra sprut och hur många?

Ber om ursäkt för dumma frågor och kanske dåligt skrivet  men jag är ju endå en finne  Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Help 


Spridarna har jag för mig att fyra st i ungefär din storlek du nämner räcker till rätt exakt 1 bar på bensin. Men som sagt, att investera i en bredbandslambda är värt varenda öre!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 37 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 37 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» MS frågor
» Turbokonvertera opels C16NZ?
» Turbokonvertera ford fiesta.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: