Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen


Antal inlägg : 827
Age : 31
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetor 27 okt 2011, 15:16

Jadu, är nog lite för lite gods i tråget för det ska hålla.
Finns lite exempel på första sidan! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Tom
Skogenracing Large
Tom


Antal inlägg : 108
Age : 39
Namn : Tom
Från : Finland
Kör : Cykel
Registration date : 11-10-20

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetor 27 okt 2011, 16:25

myrberg89 skrev:
men måste man svetsa oljereturen? Går det inte borra och gänga? Och ta loctight typ
Det går att borra och gänga upp om man inte har tillgång till att svetsa alu-tråget. Men om du har ett 740 tråg så går det inte riktigt att bara borra och gänga då tråget inte har rätt lutning där hålet kommer.
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 DSC09354
Om du borrar lägre än på bilden så är risken att oljan i motorn är högre än själva oljereturanslutningen.

Den vettigaste lösningen för dig är att borra upp i blocket där oljereturen original sitter på b230ft.
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 2i8wu1i
Dock är jag osäker om du måste lyfta ur motorn för att göra denna operation...
Till överst på sidan Gå ner
myrberg89
Skogenracing Small



Antal inlägg : 7
Age : 34
Namn : johan myrberg
Från : norrtälje
Kör : saab 9-3 aero 04 och volvo 740 gl 91 snart glt
Registration date : 11-10-24

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimefre 28 okt 2011, 07:11

har tillgång till svets men av erfarenhet så är det lite svårare att svetsa i gjutgods. och slippa lyfta ur motorn är väl ett + . men får väl göra båda då. borra och känga . sen svetsa där man kommer åt Razz
Till överst på sidan Gå ner
Tom
Skogenracing Large
Tom


Antal inlägg : 108
Age : 39
Namn : Tom
Från : Finland
Kör : Cykel
Registration date : 11-10-20

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimefre 28 okt 2011, 14:23

Var tänkte du svetsa om du lyckas borra ett hål i blocket och gänga upp? Smile Det är vel bara att skruva dit en slangnippel efter att du gängat klart?
Till överst på sidan Gå ner
myrberg89
Skogenracing Small



Antal inlägg : 7
Age : 34
Namn : johan myrberg
Från : norrtälje
Kör : saab 9-3 aero 04 och volvo 740 gl 91 snart glt
Registration date : 11-10-24

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 30 okt 2011, 06:31

tänkte väl typ loppa dit den. Razz skit Samma:p ska titta idag vad det är för motor :p
Till överst på sidan Gå ner
Rake
Skogenracing Small
Rake


Antal inlägg : 4
Age : 32
Namn : Mikael Landsberg
Från : Alingsås
Kör : Volvo 940 Turbo och S70 brukis
Registration date : 11-11-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 13 nov 2011, 21:23

Först vill jag brara säga, verkligen underbar guide! Har läst igenom den 100 gånger minst och verkligen forskat sönder i ämnet och nu känner jag mig rätt säker på att jag skulle lätt klara av att turbokonvertera vinterbilen. Men jag är ingen expert än precis och jag tänker inte påbörja bygget föräns efter vintern.
Iallafall så det jag har suttit och funderat en del på är det där med grenröret, om jag fattat det rätt så gör grenröret stor skillnad på flödet/effekten. Jag vet inte riktigt om jag skulle kunna lyckas svetsa ihop ett funktionellt adapterrör eller ens hur man ska veta hur det ska se ut för att bli optimalt. Men kan man kan inte bara svetsa fasst en fläns direkt imot orginal grenröret och sen fästa turbon direkt imot eller bör man få dit ett adapterrör eller helt nytt grenrör?
Bilen ifråga är en 940 GL -91 om det spelar någon roll.

Ursäkta om svaret på min fråga redan finns gömt i denna tråd eller nån annan stans men då måste jag ha läst förbi det.
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetis 15 nov 2011, 17:53

Jag för väl säga mitt då ingen annan har sett detta eller orkat.

Du kan göra hur fan som helst men det blir bättre om du bygger ett eget. Rören behöver inte vara av samma längd och uträknat. Det blir så klart bättre om man gör det men som alltid kan man göra saker på ett komplicerat sätt eller den enklast snikigaste varianten.

Det går så klart ävan svetsa turbon direkt på grenröret om det är ett riktigt snik bygge.
GoldenBoy gör det t.ex på sin vinterbil som han har en tråd om nu. Men jag skulle nog byggt en adapter istället så det går att dela på det om man vill byta turbo eller behöver besikta bilen
Till överst på sidan Gå ner
Stylishh
Skogenracing Small
Stylishh


Antal inlägg : 34
Age : 30
Namn : Fredrik
Från : Trollhättan
Kör : BMW 525 / Opel Manta / Peugeot 407
Registration date : 11-06-29

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetis 15 nov 2011, 18:06

Två frågor. Bästa placeringen på wg'n? Har ju uttag på k24an som såklart är enklast...

Och detta med besiktning, hur gör ni som kör med turbobyggena på vägen? Djup ångest över detta med besikting Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetis 15 nov 2011, 20:32

Är det intern wg på din turbo är det ju bäst/enklast.

Besiktning går inte, vill du åka lagligt blir det att sätta turbo på en bil äldre än 75 eller flytta över en komplett turbomotor med avgasrening och hela köret. Tex en saab turbomotor helt standard ner i en Ford Sierra är t.ex godkänt efter en SFRO besiktning
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Stylishh
Skogenracing Small
Stylishh


Antal inlägg : 34
Age : 30
Namn : Fredrik
Från : Trollhättan
Kör : BMW 525 / Opel Manta / Peugeot 407
Registration date : 11-06-29

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimeons 16 nov 2011, 16:17

Har sett många som gör separat för wgn på grenröret när det ska svetsas, undrade ifall det var någon markant skillnad mellan det och sätta den på det färdiga på turbon.Smile

Jo men bara för att få den igenom vanliga besiktningen, kan ju ta en vanlig clx motor o använda den vid besiktning.. Lite jobbigt jobb men.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimeons 16 nov 2011, 20:48

Är det en "vanlig" bil turbo så räcker den interna bra. Ska du åka med något lastbils agg så funkar inte interna dock

Har du tur kanske dom missar det på besiktningen, men ser dom det får du istället ett helsike
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Rake
Skogenracing Small
Rake


Antal inlägg : 4
Age : 32
Namn : Mikael Landsberg
Från : Alingsås
Kör : Volvo 940 Turbo och S70 brukis
Registration date : 11-11-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimeons 16 nov 2011, 23:21

Joel skrev:
Jag för väl säga mitt då ingen annan har sett detta eller orkat.

Du kan göra hur fan som helst men det blir bättre om du bygger ett eget. Rören behöver inte vara av samma längd och uträknat. Det blir så klart bättre om man gör det men som alltid kan man göra saker på ett komplicerat sätt eller den enklast snikigaste varianten.

Det går så klart ävan svetsa turbon direkt på grenröret om det är ett riktigt snik bygge.
GoldenBoy gör det t.ex på sin vinterbil som han har en tråd om nu. Men jag skulle nog byggt en adapter istället så det går att dela på det om man vill byta turbo eller behöver besikta bilen
Ah tack för infon, blir nog att bygga ett adapterrör då, då kan man ju få turbon var man vill ha den också.

Sen har jag funderat och läst lite mer på andra håll, vissa säger att det räcker att sätta dit en bränsletrycksregulator eller turbo spridare för att få ut tillräckligt med bränsle med turbo (På 940 GL). Stämmer det? Och isåfall blir det som med extraspridare att den dricker bara mer bränsle än än en vanlig gl när man gasar på så turbon (extra spridarna) går igång? Sen är jag lite rädd för det där med spikningar, tror nog jag har tillräckligt bra motoröra för att höra och känna det men åt andra sidan har jag aldrig vart med om några spikningar så jag vet inte exakt vad jag ska vara uppmärksam på. Bör man lägga ut pengar på en bredbandslambdasond för att vara på den säkra sidan eller bör man märka spikningar? Då gäller det ju att man stannar och skruvar ner laddtrycket också och inte fortsätter köra men det är ju klart jag kommer göra Razz

Komprission har jag knåpat lite kring också! Att sänka komprission gör man väll bara för att motorn ska hålla va? Och igentligen så går ju motorn sämre med lägre komprission men håller bättre? Och för att få ner komprissionen ska man få förbränningsrummen större, tillexempel svarva kolvarna, sätta i dubbla packningar? Sen hur mycket man bör sänka komprissionen tänker jag inte fråga, så mycket är jag säker på att det är många faktorer som spelar roll så det går inte att svara på med rak arm!

Finns det något annat än spikningar som kan innebära en tvär död av ens motor pga turbokonvertering? Så länge man har koll på spikningar så borde det väll vara lugnt? Kan lossna delar från turbon och flyga in i motorn om den skär också ju kom jag på nu. Nu har jag inte tänkt plocka ur så mycket effekt men typ 170-180 hk (940 GL), men där omkring så behöver man inte oroa sig för att ventiler brinner upp tillexempel, eller bör man mecka i natriumkylda ventiler? Fasst har man gått så långt kan man ju lika bra håva i ett turbo block och topp istället!

Många frågor... men jag hoppas att nån kanske tycker att det är kul att hjälpa mig och visa vad de kan Smile
Till överst på sidan Gå ner
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy


Antal inlägg : 585
Age : 35
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetis 13 dec 2011, 23:35

En fråga till er som kör med en massa olagliga hk under huven, om man nu har byggt på ett sätt så att bil inte går att reg besikta, vad är då vanligast att folk gör? plockar bort turbon vid just beiktningstillfället och sen dit med den när man kommer hem igen och hoppas på att slippa flygande poliser? Smile
Eller bara skiter i o besikta bilen?

Vilka konsekvenser kan det få om man blir stoppad för:
1: Bli stoppad med en lagligt besiktad bil med sugmotor och typ 50hk men i verkligheten tubokonverterad och 500hk.
2: Bli stoppad med samma bil med 500hk och obesiktad med körförbud.
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimeons 14 dec 2011, 00:32

Schimpy skrev:
En fråga till er som kör med en massa olagliga hk under huven, om man nu har byggt på ett sätt så att bil inte går att reg besikta, vad är då vanligast att folk gör? plockar bort turbon vid just beiktningstillfället och sen dit med den när man kommer hem igen och hoppas på att slippa flygande poliser? Smile
Eller bara skiter i o besikta bilen?

Vilka konsekvenser kan det få om man blir stoppad för:
1: Bli stoppad med en lagligt besiktad bil med sugmotor och typ 50hk men i verkligheten tubokonverterad och 500hk.
2: Bli stoppad med samma bil med 500hk och obesiktad med körförbud.
alt. 3 är att köpa en besiktningsbil men naturligvis är ju de här upp till var o en och man lär veta om ev konsekvenser för är ju inte direkt så de ska gå till..

böter o ombes är väl de man får om man får polisen på sig, största problemet är ju om man krockar, försäkring lär man ju ha även fast man lär få problem med den.

skaffa en veteranbil så äre de bes vart annat år så då kan man ju nästan orka återställa så det går att besiktiga..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
sprint
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 31
Namn : Felix
Från : västernorrland
Kör : bubbla
Registration date : 12-03-19

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimemån 19 mar 2012, 18:54

tja tänkte höra med dig om du vet hur man turbokonverterar en folkvagnsbuss motor på 2liter så att motorn lirar rätt med turbo och sånt mvh sprint
Till överst på sidan Gå ner
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen


Antal inlägg : 827
Age : 31
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetor 22 mar 2012, 16:28

sprint skrev:
tja tänkte höra med dig om du vet hur man turbokonverterar en folkvagnsbuss motor på 2liter så att motorn lirar rätt med turbo och sånt mvh sprint

Att turbokonvertera den är väl inte så svårt men att få det att lira är nog lite knepigare, du får helt enkelt testa dig fram eller kolla på liknande byggen.
Till överst på sidan Gå ner
-Felix-
Skogenracing Small
-Felix-


Antal inlägg : 1
Age : 52
Namn : Mikael
Från : Trollhättan
Kör : Volvo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 06 maj 2012, 22:46

Tja allihopa!

har funderat på att stoppa turbo i min 745:a (230f)

har byggt förgasarturbo till en 240 tidigare men i övrigt åkt fabriksbyggd turbo.

nu till min fundering.
har grenrör och turbo
men måste jag ändra nåt på orginalsprutet eller skulle det kunna tänkas funka ändå?
är lixom 40 och av gamla skolan som trimmat med weber osv. innan.

ifall det skulle tänkas funka är ju nästa fundering. går det att regga om den som den står då tro?
Till överst på sidan Gå ner
http://phoenixxx.blogg.se
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen


Antal inlägg : 827
Age : 31
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 13 maj 2012, 18:58

-Felix- skrev:
Tja allihopa!

har funderat på att stoppa turbo i min 745:a (230f)

har byggt förgasarturbo till en 240 tidigare men i övrigt åkt fabriksbyggd turbo.

nu till min fundering.
har grenrör och turbo
men måste jag ändra nåt på orginalsprutet eller skulle det kunna tänkas funka ändå?
är lixom 40 och av gamla skolan som trimmat med weber osv. innan.

ifall det skulle tänkas funka är ju nästa fundering. går det att regga om den som den står då tro?

Sprutet kan nog kompensera lite själv med mer soppa. Men detta bara till kanske 0.2 bars tryck. Ska du ladda mer än så får du tillföra soppa på ett annat sätt, billigast är ett extrasprut.
Till överst på sidan Gå ner
malmström
Skogenracing Small



Antal inlägg : 41
Age : 103
Namn : malmström
Från : garaget
Kör : pushrods
Registration date : 12-01-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetis 05 jun 2012, 12:02

Någon som vet vad det är för innerdiameter på tryckslangen/bensin matnings slangen ?
Till överst på sidan Gå ner
Tom
Skogenracing Large
Tom


Antal inlägg : 108
Age : 39
Namn : Tom
Från : Finland
Kör : Cykel
Registration date : 11-10-20

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 01 jul 2012, 07:12

malmström skrev:
Någon som vet vad det är för innerdiameter på tryckslangen/bensin matnings slangen ?
Svår fråga då man vet varken bil, modell eller motor. Men jag gissar du kör Ford och har Pinto... Det är 8mm ID på bränsleslangen.
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 01 jul 2012, 21:20

-Felix- skrev:
Tja allihopa!

har funderat på att stoppa turbo i min 745:a (230f)

har byggt förgasarturbo till en 240 tidigare men i övrigt åkt fabriksbyggd turbo.

nu till min fundering.
har grenrör och turbo
men måste jag ändra nåt på orginalsprutet eller skulle det kunna tänkas funka ändå?
är lixom 40 och av gamla skolan som trimmat med weber osv. innan.

ifall det skulle tänkas funka är ju nästa fundering. går det att regga om den som den står då tro?

Köpa en b230 fk med härva o börja därifrån eller kasta ner ett ms. Dem 2 enklaste alt:)
Till överst på sidan Gå ner
freddan222
Skogenracing Small



Antal inlägg : 42
Age : 35
Namn : fredrik
Från : borlänge
Kör : BMW
Registration date : 10-02-09

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimeons 08 aug 2012, 22:53

Hej

Har planer på att turbo konvertera min m30b34
Frågan är om det kommer funka med original kompet 10.0:1?
Tänkte ladda 0,5-0,7 Kan det gå med E85?

Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimetor 09 aug 2012, 15:52

Med E85 är det inga som helst problem!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 30 sep 2012, 20:46

Jag tänkte börja bygga turbo på min sierra pinto snart och sku vilja ha lite tips!

Tänkte köra 0.5 i ladd och med extrasprut!

Motorn kommer vara en nyrenoverad pinto, toppen har större ventiler + portad och en FR 32 kam och jag tänkte INTE köra kompsänkt!

Så funderade på hur många spridare jag måste köra? Tänkte köra "startspridare" och funderade på 2 st men vet ej om det räcker! Och när ska man lägga att dom kommer in?
Och vad brukar ni köra för turbo i era pintos? Funderade på något i storlek med garret gt25/saab turbo
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy


Antal inlägg : 585
Age : 35
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitimesön 30 sep 2012, 21:13

På mitt första pinto bygge körde jag t25 turbo från saab 9000, 0,5 i ladd och 4 startspridare styrda av tryckvakter, 2 spridare öppnade vid 0,2 och 2 till vid 0,4 har jag för mig det va Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 36 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 36 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» MS frågor
» Turbokonvertera opels C16NZ?
» Turbokonvertera ford fiesta.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: