HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Dela

Sierra diffbroms

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Ford91
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 95
Namn : Linus
Från : Ronneby
Kör : Bil
Registration date : 08-05-20

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 18:17

Hejsan, jag har ett sierra bygge på gång, men håller på och letar efter en diffbroms som passar. Hörde att det skulle sitta på alla fyrhjulsdrivna sierror, stämmer detta? har även hört att det ska finnas någon scorpio axel som är diffbromsad som ska passa, stämmer detta isåfall vilken scorpio sitter den på?

M.V.H. Ford91

Sierra diffbroms Rita
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 18:28

Varit många diskusioner om detta. Och som jag förstått de så är de väldigt oklart på vilka de sitter nån.
Sen är de ju långt ifrån någon bra diff broms. Sök lite på de heller kolla lite här i teknikdelen hittar du nog tråden...
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 18:45

Mikael har en viskodiff i sin nu så visst finns de =)

Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 19:21

Sitter säkert inte på alla 4x4 men dom flesta skulle jag tro. Jag har en från en xr4x och den är i skapligt skick men bromsar inte så mycket som jag vill. Går att skicka in sin och få den rustad med mycket högre bromsverkan men kostar en 6000-6500kr

Ford91
Skogenracing Medium

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 20:08

Hur skulle det bli att slänga på en sån axel från en 4x4 eller xr4x på en relativt orginal sierra med DOHC motorn? hur är utväxlingen jämfört med sierra original? Hur är det med inpassningen på dessa båda axlar bolt-on eller krävs det modifieringar?
Mikael
Skogencrew
Mikael

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 20:15

Ja den skulle förhoppningsvis inte enhjula hela tiden men enhjulsbörnar blir du tyvär inte av med med en orginal visco diff från sierra/scorpio.

För att den ska passa på din behöver du ha skruvade drivaxlar, sitter på alla sierror med skivor bak. Har du inte skivor bak blir det lite klurigare då du måste byta drivaxlar osv också

Utväxling på min är i alla fall 3.62 ungefär men kan vara skillnad på dohc och v6

Ford91
Skogenracing Medium

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 20:22

Är det någon mening o slänga på en sån axel på min? har hört att sierror "diffar" rätt bra o ofta ändå, lär bli endel burnouter rediga rökare och en och annan lek kväll i en blöt rondell o så. Är det någon mening att byta axel till detta eller duger original?
Mikael
Skogencrew
Mikael

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 20:26

jorå inte så illa men dom enjhular ofta om du svarvar däck med bromsen intryck, men det ska du inte göra endå. Skaffa effekt så den orkar spinna bakhjulen utan att stå på bromsen Smile

Ford91
Skogenracing Medium

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimemån 13 okt 2008, 20:32

effekt i en DOHC utan turbo är ju inte det allra lättaste att få fram stora mängder av, kommer turbobil senare.
Ford91
Skogenracing Medium

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitimeons 15 okt 2008, 18:28

Vad jag har läst lite nu, så ska det sitta lamelldiffad bakaxel på scorpio cosworth stämmer detta? hur är passformen på denna axlen på en sierra?
Sponsored content

Sierra diffbroms Empty
InläggRubrik: Sv: Sierra diffbroms   Sierra diffbroms Icon_minitime

Sierra diffbroms
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: