HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Trött sierra 2.9 etanolare

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Dogmata
Skogenracing Small

Antal inlägg : 33
Namn : Robin
Från : Arjeplog
Kör : Ford sierra 2.9 90 GHIA
Registration date : 08-07-19

Trött sierra 2.9 etanolare Empty
InläggRubrik: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 10:38

Nu är det såhär att man köpt sig en mycket fager Sierra 2.9, som förra ägaren har bytt BTR, och är för tillfället omställd på etanol.

Var ute och provkörde den igår när farsan var förbi med den en stund, och den ville inte riktigt gå lika bra som jag vet att 2.9 ska göra.

Bränsletrycket ligger på 4.1 bar och har två skiiitcoola biltema luftfilter på den. (Jag vet, ska bort direkt kan jag lova.)

också ligger fläkten på, hela tiden, från uppstart till avstängning. ska komma underfund med vad som är fel med den till helgen.

min fråga är, kan fläkten sno så mycket kraft av motorn?

eller vill inte spridarna/bränsle pumpen leverera 4.1 bar till min motor?

Tyckte jag hörde en lätt tendens till knackning, men det var så jävla svårt att höra när det låter som en nystartad lastbil när man kör.

power to the 2.9!
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 11:19

Börja med att stoppa på en original btr samt tanka 95oktan istället. Kvarstår fortfarande problemet så är det något annat.
Men troliga är ju att konverteringen till Etanol inte fungerar som det ska.

VW Tiguan -12 Familjevagnen
VW Golf -12 Åkatilljobbetbilen
VW Typ3 Variant -73 Pro Touring
VW Typ1 -70 Cal Look
Användarens profil http://www.luftschutzracing.com
Dogmata
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 13:44

JBlom skrev:
Börja med att stoppa på en original btr samt tanka 95oktan istället. Kvarstår fortfarande problemet så är det något annat.
Men troliga är ju att konverteringen till Etanol inte fungerar som det ska.

Har ställbar Cool

Ska pröva med 95'oktan till helgen..

någon som haft något liknande problem med fläkten då?

scratch
Användarens profil
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas

Antal inlägg : 893
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 21:14

Är det Visco fläkt...kan ju vara så att förra ägaren kopplat den så att den alltid går....sådana fläktar brukar väl kopplas direkt till plus på tändspolen isåfall...Fläkten stjäl säkert en del effekt...som jämförelse Volvo 740 2.5 TD...-20 hp när fläkten är igång!!!
Användarens profil
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

Antal inlägg : 735
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 21:19

Ursäkta men är det inte så att när kopplingen i fläkten slutar fungera som de börjar gå hela tiden? orkar inte dra en berättelse om hur de fungerar men har nu det för mig att det är på det viset...
Användarens profil
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas

Antal inlägg : 893
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 21:24

Haggen skrev:
Ursäkta men är det inte så att när kopplingen i fläkten slutar fungera som de börjar gå hela tiden? orkar inte dra en berättelse om hur de fungerar men har nu det för mig att det är på det viset...

De ä ju en magnet som slår i fläkten när den får plus....har prövat själv å så fungerar det....när den slutat fungera slår den aldrig i!!! Iaf på mercedes
Användarens profil
Dogmata
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 21:52

Mese_Jonas skrev:
Är det Visco fläkt...kan ju vara så att förra ägaren kopplat den så att den alltid går....sådana fläktar brukar väl kopplas direkt till plus på tändspolen isåfall...Fläkten stjäl säkert en del effekt...som jämförelse Volvo 740 2.5 TD...-20 hp när fläkten är igång!!!

Jävlar!

Det är en visco fläkt, och i kvittona står det att en visco koppling är bytt förut. får nog ta och köpa mig en haynes för 2.9'an. Synd att den inte är med i sierra handboken utan bara i scorpaboken study

Blir till att ställa om till helgen med till hederliga dyrbränsle. Trött sierra 2.9 etanolare Rita
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 21:55

Ja konvertera tillbaka den till orginal. Fulkonverteringar till E85 ger jag inte mycket för.

ang fläkten så har den helt enkelt skurit ihop, du får åka till en skrot eller liknande och köpa en bättre. Glöm inte att den är felgängad

Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 22:24

Ang fläkten så vill jag säga emot micke ang att köpa en ny från skroten, köp elfläktar ist som är termostatstyrda så tjänar du lite där effektmässigt.
Användarens profil http://www.skogenracing.com
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 22:56

Henka_ skrev:
Ang fläkten så vill jag säga emot micke ang att köpa en ny från skroten, köp elfläktar ist som är termostatstyrda så tjänar du lite där effektmässigt.

Kanske 1 häst man tjänar där Shocked
Användarens profil
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimetor 02 okt 2008, 23:00

Ja men du slipper fortfarande jävla höfläkt ljudet, låter sator.
Användarens profil
Dogmata
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimefre 03 okt 2008, 10:03

Okej, skurit ihop.

Har en till fläkt som fungerar, man har ju en pinto som reservdels. lär ju fungera på 2.9'an också.

Okej? Felgängad, några snabba meningar på hur man åtgärdar det?
Användarens profil
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimefre 03 okt 2008, 13:37

Mer än en hk plockar man ut på de, du får ju tänka på hur mkt skiten väger :S men med felgängad menas att du får skruva medsols för att skruva lös den. alltså skruva "åt" den för att den ska lossna.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimefre 03 okt 2008, 16:34

Nä det blir ingen vinst i effekt på att byta till elfläkt. helt onödig operation anser jag och 2.9:orn är känsliga som det är på riktigt fläkt. Är ingen Volvofläkt direkt så dom låter inte mycket när dom är friska

Har för mig det är olika gängor på sexan och fyran.

Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimelör 04 okt 2008, 12:51

Okej, jag finner mej rättad här Smile man kan ju inte alltid ha rätt Razz
Dogmata
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimesön 05 okt 2008, 18:44

Suck.

av till skroten och dona en ny då!

Har en till fråga, katten är redigt slut på bilen så jag går i nya utandningsbanor.

2 stycken simons fullflödes dämpare 2.5" utan slutdämpare, kommer det mullra gött på sexan?

ni får ursäkta alla dessa frågor, men, är man ung och dum och har sin första bil, så är man.
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Trött sierra 2.9 etanolare   Trött sierra 2.9 etanolare Icon_minitimesön 05 okt 2008, 18:45

Jorå kommer nog låta fint med två sånna

Trött sierra 2.9 etanolare
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: