Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Sjunkande laddtryck

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Daniel..
Skogenracing Large
Daniel..


Antal inlägg : 117
Age : 36
Namn : Daniel
Från : Bollnäs
Kör : Sierra Pinto Turbo,VW Passat
Registration date : 08-05-14

Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitimeons 13 aug 2008, 22:47

Har ett återkomande problem med laddet..har trycket ställt på 1.2-1,3kg sen efter ett tag sjunker det till 1,0-1,1kg , Skruvar man upp det till 1,3kg igen och kör ett tag så sjuker det igen till 1,0-1,1kg..vad kan det vara?. Har inga tecken på att topp packingen gått, ingen läckage har jag märkt.. Och WG är en HKS kopia 50mm från KL med 0.85kg fjäder med egen gjorde platta med en skruv så jag kan ställa laddet.. Och trycket sjunker alltid ner till runt 1kg

MVH Daniel
Till överst på sidan Gå ner
http://bsoracing.youneed.us/forum.htm
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitimeons 13 aug 2008, 22:59

Provtryck turbosystemet till att börja med, ett rör med lock och en bilventil på som skruvas fast på turbon är en bra början.
Verkar som du har ett rätt stort läckage eftersom turbon inte orkar hålla trycket

Annars kan det ofta bli problem med laddtrycket om man justerar fjädertrycket. Jag föreslår att du testar mottryck till ovansidan av wastegaten.

En helt vanlig regulator från en kompressor sen lånar du laddtryck av slangen mellan turbo och wastegate och från den till regulatorn och från regulator till ovansidan på wastegaten. Glöm inte att ställa tillbaka grundtrycket på wastegaten
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitimetor 14 aug 2008, 18:10

Eller så är turbon slut.....!!!Min t3/t4 gav upp på en gång....kunde orka upp till 1,3 men sjönk till o,8 fast wastegaten var helt stängd..!!!
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitimetor 14 aug 2008, 18:57

Jag har också de problemet och i mitt fall är turbon slut. Inte så slut att den börjat blåryka man den orkar inte hålla ladd

Men du kan ju för de ha tryckläcka.
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitimetor 14 aug 2008, 21:01

du drar för länge på växlarna Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Sjunkande laddtryck Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunkande laddtryck   Sjunkande laddtryck Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Sjunkande laddtryck
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Laddtryck på S4 2,2T?
» kompression vs laddtryck
» Inget laddtryck?
» Laddtryck B5204T
» Släpper laddtryck

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: