Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Limpdjur - Sierra Turbo x2

Gå ner 
+23
krille_CoX
PLO
Kanto
bosse
_Macce_
makkan
kyllo
NIKKELICIOUS
Grey
JElfgren
MasterDevil
Golden Boy
cappen
ricze
Fiechen
Jättemackan
Eriksson
Crille
Daniel..
Henka_
kryckan
Mikael
Limpdjur
27 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa
FörfattareMeddelande
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 11 sep 2013, 22:08

Fick lite fin prylar till soppa systemet, fördelningsblock å bränslepumpsfäste, lite spons från 828 Engineering, de tackar man för. Hans prylar finns antingen på hans egen sida eller h2m racing

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Kf5xky

Spar en hel del plats mot för ett Y-Kors, man tappar väll lite flöde men skall ha rätt god marginal med 2st 044:or iaf.

Annars har jag tömt tanken på soppa å skall kolla om det är nå konstigheter i den ang gurglingen från soppapumpen.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimetor 26 sep 2013, 23:59

Har inte hänt nå på senaste direkt, Skurit ut delar till ett pressverktyg för att kunna pressa rundade gavlar i rostfritt till 3tumsrör för att kunna bygga ett rostfritt vevhuskärl, lite lagom onödigt, men var samtidigt ett test för att se om jag kan köra samma lösning på att göra en catchtank till bränslet i reservhjulsbaljan som då kommer bli lite större diameter på.

Enkelt förklarat är att jag skurit en 15 mm plåt med rörets diameter och rundat kanten för att det skall glida i lättare när man pressar, ovan på det en 15mm plåt till med ett större hål för ämnet att styra i och ovanpå det en 15mm plåt att styra presskolven med formen i centrum av det hela.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 33awi2v

radierna är gjord med slipstift och rondell och kolven kommer i verkligheten vara flera 15mm plåtar ihopsatta med en tapp så man kan sticka av dom rakt i svarven sen. Resultatet med den här snabb varianten var helt klar över förväntan, första provet gjordes dock med endast en 15mm kolv så ämnet veckade sig likt en kapsyl över kanten men principen funka. Återstår att snygga till detaljena å putsa till dom slät å fin så det glider lite lättare så den orkar med att pressa rostfria plåten sen kommer gå branog mycket tyngre att få igenom det som veckade sig när det inte kan vikas in bakom presskolven ev får man värma med gasen först.

Var ute på en tur med den idag å gasa lite, jäklar vilken skillnad på fästet med tempen ute nu, dels ger den nån kuse till när insugstempen var 25grader som högst sen gör ju tempen i däck å väg sitt. på sliten rödasfallt spann det på 4:an när laddet kom, där små slira den lite på 3an bara i sommras.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimefre 04 okt 2013, 19:56

Har varit å lättat plånboken lite idag, fått topparna frästa med oringsspår och ett kamaxel kit lika som Micke hade i sin. Så skall ta nån kväll med terapi arbete att "gera" ihop oringarna. Sen är de bara skaffa toppackningar nya ventiltätningar å börja montera ihop lite, när jag ändå var till gävle var jag in på jula å köpte en liten lämplig slipmaskin för att snygga till kanalerna lite och ett flänskullager för att kunna göra om spakstället.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 06 okt 2013, 18:57

Trevligt! 500whp vill vi se nästa år Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 06 okt 2013, 19:02

Kan nog nöja mig med 400-450whp en gång :-)
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimelör 12 okt 2013, 00:14

Vart iväg dragen till garaget när jag bara låg å slöa i soffan, så nu är 3 ringar klara iaf

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 1375723_10151753281334821_514422291_n

Lyckades givetvis att slipa den bara det där lilla för mycket, dock passade den lite bättre efter riktning å utmaserande i ett annat spår. Men nå lim blev det inte för jag får inte ur dom så då sitter dom nog kvar tillräckligt.
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimelör 12 okt 2013, 22:36

Nice!
Vad hade du tänkt att ladda när den är klar?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 13 okt 2013, 01:22

jadu vet fan inte vad ladda mikael + 2hekto till ;-)
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 06 nov 2013, 13:59

1,45bar laddade Mikael när rekordet sattes. 471whp och 673wnm. Jag tänkte se till att det rekordet försvinner nästa år! Razz
1,5bar och lite små uppgraderingar på kolvar och turbo ska nog kunna sätta 500whp och en massa Nm. Det är bara att försöka hänga på 2.9 tåget! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 06 nov 2013, 16:02

Men då hade han inte rört tändningen från bensin mappen heller, sen är frågan är hur mycket man vågar gå på orginal stakar, kolvar behöver det ju inte hända så mycket om ringlanden sticker, är ju lite synd å göra tvär natta med hela motorn när man har en helt ny :-) man får väll bygga in laddtrycksstyrning å rampa upp de lite på slutet så man iaf har mer toppeffekt :-)
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 06 nov 2013, 16:31

Mja, laddtrycksstyrning är ju inte så dumt.

Det vore väldigt roligt att maxa en std 2.9a och mosa på så mycket ladd det går med o-ringade toppar. Se vad den ger och om/när den brakar. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 06 nov 2013, 17:46

Ja men då skulle jag vilja ta en lite mer använd :-)
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 08 jun 2014, 22:13

Ja här har det inte hänt så mycket på skruvar fronten, men allt är förberett så nu är det väll bara låsa in sig i garaget i sommar hettan. Packningssats är köpt, likaså 12.9bult. Brickor till bultarna har jag skurit i hardox. Så nu är de bara börja.

Prio på vad som skall göras först:

- Snygga till kanalerna i toppen
- Montera toppar
- Komplettera grenröret som var gjort för orginal på ena sidan med ett eget där också.
- Göra wastegateuttag

mer har jag inte tänkt planera konkret. Massa funderingar hur jag skall göra med framvagnen.

Sen så var jag å skaffa en till sierra, en 3d laser med gamla fronten som jag vill ha på min. Sen var det lite gosaker med som alukylare och rs500 intercooler. En uppsättning rdäck som går å köra en del på, plastrutor bak, polybussningar satt de både i bakvagn å inre på länkarmarna. sen var de stålomspunna slangar runt om tror jag, vilket jag saknar bak. Den var rätt ok i karossen förutom dörrar så är ju på ett vis synd att slakta fronten å ta till min andra men har lite mer sentimentala band till den andra. Så får se vad det blir men troligtvis så blir det plocka det jag behöver å kanske slänga ner pinton i den andra å ha som isbil.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimemån 09 jun 2014, 06:39

Låter som ett prisvärt köp det där Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 15 jun 2014, 01:11

Idag har det varit en första garagedag sen jag vet inte när. Började med att offra en par timmar på att tömma arbetsbänken å vandra runt planlöst i garaget å fundera vart jag skall börja.

Tillslut var bänken tömd.

Började med att mäta lite på kylaren å se hur jag skall göra fläktkåpan så jag har nånting å sitta å kladda på datorn med.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 2u91yy1

Sen började jag med det jag tänkt hålla på med, topparna.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 34gaxhf

Montera nya tätningar då dom som satt där iofs var nya men att ha suttit där sen -93 så är dom nog rätt töra. Dit med fjädrar å knaster. Mycket trevligare med en bra ventilfjäderkompressor motför den krokiga jag hade när jag montera isär.

Mer än så hann jag inte med. Imorn blir det göra rent blocket och dra dit topparna. Blev en vända på området med sierran också å slira lite, suget infann sig direkt efter det  Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Rita

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 2yn5bm9

Sen en bild på sierran jag var å köpte, lite synd på trasig stötfångare men jag tror RS nederdelen jag har skall täcka det mesta annars finns de väll plast å spackel.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 119mr6g

Slutligen en bild på rs500 intercoolern som jag fick med i köpet.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 8x9bly
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 15 jun 2014, 20:38

Gött!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimesön 15 jun 2014, 21:22

å nu är kam, lyftare och toppar på plats, topparna skall dras sista steget imorn efter jag slutat jobbet kl 06.00 om jag är tillräckligt pigg.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimetor 19 jun 2014, 16:55

Topparna är dragen sista steget. Fick byta en bult då jag överdrog den pga trasig momentnyckel. Hade lånat en gammal först som jag drog dom första 2 stegen med sen lånade jag en nyare av en kompis men provade den naturligtvis inte först, det kommer ett yttepytte klick nästan direkt sen inget mer oavsett vad man ställer den på och eftersom jag skulle dra 125nm när ca 135nm är sträckgränsen så vart det dåligt. Mätte bulten mot den nya å den var klart längre än den men gängorna i blocket verkar ha klarat sig iaf för det var inget problem att dra den nya. Men nu skall det vara ordnat förhoppningsvis.

Sen har jag kikat lite på grenröret på andra sidan där mitt var gjort för ett orginalgrenrör. Var in till Custom Parts-Service idag å skaffa sista rördelarna till det och wg å hitta även ett fint flexrör som passar bra till röret som går över till andra sidan, liknande som sitter på gamla audis till wg.

Sen har det klurats på fläktlösning till kylaren jag fick med. a4, passat å nån seat hade en lämplig 280mm fläkt(ca 300mm hög kylare på cosworth) lyckades jag se på bildelsbasen å en bekant höll på skrota ner en passat så var dit å köpte den. Har sedan suttit å cadat lite efter måtten jag tagit på kylaren och idag skulle kollegan sluta tidigare så maskin vart ledig nån timme så jag åkte hem å gjorde klart ritningen å for tillbaks å lasrade ut den. Var till kompisen som hade slut att göra inför helgen på jobbet å fick den ihopsvetsad å så här är slutresultatet. Svetsarna vart lite så där eftersom det blev stora spalter när jag slitsade den för att slippa bocka den i kantpress men lite struktursvart pulverlack på det så blir de nog bra.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 1jxi1e

Urtagen på sidorna skall täckas med gummiflärpar som släpper igenom fartvinden men sugs tät när fläkten går som på många orginal bilar.

Men nu är det dags å sovas efter ca 26h vakenhet.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimetor 19 jun 2014, 18:15

Gött att det rullar, Blir bra!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimefre 27 jun 2014, 23:58

Fick lite hjälp av en kompis ikväll så nu är kamdrivning, vipparmsbryggor och stötstänger på plats. Bytte även bakre packbox.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 08 okt 2014, 23:20

Oj vad lat man har varit. Tänkte montera fläktkåpan och kylaren men har nog gjort den lite tjock så då vart det stopp å inte blivit nå mer. Har dock klurat på en massa olika saker som skall göras å handlat lite prylar.

Mellanstor kina platta att ha som dash och logga körning på i urtaget där klockan är orginal och där jag har laddtrycksmätaren idag. Klurat lite på hur den skall sitta fast å så. Tror jag har kommit på nu.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 9932

En hastighets mätare för motorcykel/moped. Ville igentligen ha en uppsättning vanliga vdo mätare men just hastighetsmätaren ökar på kostnaden med 2500 har jag för mig, jag köpte en mekanisk billigt som jag skulle kunna köra på vajer mot mt75an men skall jag byta till bmw låda är de svårt. Dom var även av lite äldre snitt och varvräknaren som också var med var gjord för 4cylindrar och inte hittat nå bra sätt att lösa det så då skulle de iaf misstämma med en ny sån så nu får de bli denna variant.

Synd på blå bakgrundsbelysning men tror jag kan få till det enhetligt ändå, återkommer till det.
Tanken är att jag skall skrota mätarhuset helt så då är den där bra med alla indikationslampor och tankmätare. Återstår å se om man kan få den att funka å visa någorlunda så man har nån indikation är jag nöjd.
Får se om den hamnar där mätarhuset var eller om jag sätter den närmare ovanpå rattstången så att säga å får mer plats där för andra mätare.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 10q9gur
Hittade en smutt avgastemp på ebay, har kört med min handhållna tidigare men den här var lika billig som bara en ny givare kostar på KL.

Den tillsammans med laddtryck och den blåa lambdamätaren i en täckplåt där mittutblåsen från fläkten är idag, dom viktiga mätarna man vill kunna snegla på. Då kanske inte blåa färgen sticker ut så fjortisaktigt.

Om allt passar som nämnt så hamnar vdo oljetrycksmätare, oljetemp, vatten temp och en 80mm varvräknare i en plåt i mätarhuset. Lackad struktursvart.

Sen skulle dörrsidor och instrumentpanel ha flockats. Allt tänkbart men uppdelat å städat på nå vis det är den looken jag vill åt.

Har länge klurat på en laddtrycksstyrning länge. Har en ritning som igentligen är ett enkelt tillskottssprut som jag funderat på att prova men inte orkat. Nu dök jag på denna i en tråd på sävar.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 5wm7v4

Med den skall jag alltså kunna styra dutyn på magnetventilen med är det tänkt. Då är tanken att jag skall ha en trevägs brytare att kunna välja mellan en laddtryckskurva från sprutet som är lite snällare å rampar upp på slutet, en med fullt ladd från början med pwm styrningen där och tredje läget brutet så man har grundladd. Allt i en liten smidig panel.

Har varit å hämtat en bakdiff och drivaxlar från en grodscorpio kombi diesel i somras. Vilket är en del för omreggningen till ombyggt fordon som skall ske.

Bättre upphängning, 2 öron istället för fästet fyllt med tuggummi typ.
7.5" då med stora knutarna som på rwd cosworth. Behöver dock navet mot drivaxeln för att knuten skall passa så skall leta tag i ett par kompletta bärarmar.
Lättast vore om hela bakvagnen passa men kombin är det ju nått som skiljer på men kan inte få klarhet i exakt vad.
Så det blir nog att bygga om så att drivaxellängd och diffklump passar i den jag har då har jag ju även faktiskt byggt om bakvagnen så den är modiferad å inte satt dit saker som passar = positivt för sfro. Diesel bakaxeln har även utväxling för dieselns låga var vilket är bra om man skall dit med bmw diesel lådan som har 1:1 på 5an oftast.

En kompis var intresserad så den röda sierran blir bus/isbil med pinton bara kompisens garageplats blir ledig.  Jag slakta den på skärmar huv å front så får man bränna dit den från blåa bara så de sitter där. Har massa grejjor som ligger så det går att få ihop den en. k24 s2/s4/s6 turbo fixar 290hp i en 5a iaf med chip så de kan bli lagomt på isen med lite rappare laddtryck. En kompis har en båge som passar så det kan nog bli skoj med en bil som det inte gör lika mycket om jag skulle knöla.

Mycket planer lite aktivitet, men det är lite allt eller inget de brukar bli för mig så bara jag kommer igång så skall de nog bli bra. Jag vill ha konceptet klart i detalj innan jag börjar annars vet jag inte vad jag skall göra så fort nånting går emot så blir det stiltje. Har även sparat ihop en budget till skoteråkandet i vinter vilket gjorde att det inte var nån aktivitet förra vintern när alla pengar gick till att leta snö.
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimetor 09 okt 2014, 14:07

Svårt det där med dom tre onda krafterna: Pengar, Tid och Motivation! Smile

Skriv gärna ett samlat SFRO-recept, jag tänkte göra det samma och skulle någon åka på en nit så vet ju dom andra det. Vi är ju trots allt några som ska regga i vinter är det ju tänkt.

Förövrigt låter det som en bra setup.


Det är bara att kämpa på, även dom tråkiga sakerna blir kul när allt är klart.
Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Rita
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimeons 01 jul 2015, 22:25

Händer inte så mycket här pinton sitter fortfarande i. Har bytt termostathuspackning som läckte och bytt till waterwetter. Anmälde mig just till körning med landracing på föne 18 juli så man får tampas med Mikael/Grey.

Nästa på agendan är bakvagnen men det avaktar jag tills efter körningen på föne. Fick tag i en komplett bakvagnsbrygga som beskrivet ovan så nu har jag reserv diff och drivaxlar också. Bryggan är blästrad och bussningarna är bortagen och är ersatt med en stum hylsa, men jag lära prova montera först innan jag helsvetsar den. Väntar på hjullager från tyskland också.

Trillade in lite slantar på skatt å semestertillägg så jag har handlat ett Ecumaster EMU av Grey. Tänkte de är lika bra när man skall regga, kommer bli lite lättare att få till avgasvärden.

Gjorde en fuling häromdagen för launchens skull. TFI tändningen kan man inte backa mer än till 10grader vilket har gjort att jag inte fått upp mer ladd än 0.4-0.5 bar. Jag provade att låsa tändningen å vrida ner den till 0 grader istället sen la jag helt enkelt på 10grader i hela mappen så nu får jag upp 0.8-1bar nåstans på launchen och man hör turbon börjar vina igång. Så förhoppningsvis så går det att kliva iväg på lite lägre varv istället för att slå loss hjulen å våldsslira iväg. Har dock inte bästa hjulen att åka på, gamla rallycrosslicks, men känner inte att jag har lust att lägga massa pengar på det nu så de får bli som de blir.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimetor 02 jul 2015, 07:21

fan va kul att du koller till föne Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitimefre 03 jul 2015, 17:08

Japp, skall bli kul att prova med tid på preppat. Får nog svårt mot eran sierra om de skall åkas på finslicks för er :-)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 14 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Limpdjur - Sierra Turbo x2
Till överst på sidan 
Sida 14 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra turbo!?!?!
» sierra 2.9 turbo
» Kizen-sierra mk1 turbo
» Aceto - Sierra Turbo
» Cecil - Sierra 2.9 turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: