Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Limpdjur - Sierra Turbo x2

Gå ner 
+23
krille_CoX
PLO
Kanto
bosse
_Macce_
makkan
kyllo
NIKKELICIOUS
Grey
JElfgren
MasterDevil
Golden Boy
cappen
ricze
Fiechen
Jättemackan
Eriksson
Crille
Daniel..
Henka_
kryckan
Mikael
Limpdjur
27 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa
FörfattareMeddelande
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 01:48

Vad kör du för bränsle ?
Vad har du för komp ?

Hur pass vanligt är det med spikningar ?
Undrar en som vill lära sig mappa lite lätt på gatan ( till en början Wink )
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 03:01

Kör 95 som jag tankade i februari nu och sen tändningen alldeles för aggressiv när jag kollat det lite nogrannare å jämnfört med andra mappar så det är inte alls konstigt, gjorde en miss helt enkelt när jag bytte ut mappen efter kört på etanol.

Kompet skall vara 7.8:1

Den här motorn verkar tåla mycket stryk har spikat den så här många gånger men skulle nog inte rekomendera det på en med gjutna kolvar då sticker nog ringlanden fort. Sen har man ju lyssnat efter det med så man har inte hållt i när man hört minsta tendens.
Tändning verkar vara svårt å kräva mycket erfarenhet å helst va i bänk för att prova så det ger önskat resultat.

Soppan är ju bara lägga där den "skall" vara liksom.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 08:47

Du kör ju bensin så då hör man ju spik bra sen backar du av runt 5 grader då borde du vara i land bra
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 17:09

Har gjort så ungefär motför sist,

Inga protester på 2bar iaf, glömde kolla dutycycle men frågan är om det ger så mycket mer nu, 1.6 till 1.8 gör mycket mer skillnad än 1.8 till 2.0, det känns. men vi får väll prova mata på mer nästa tur. 780g temp mitt 4:ans rör, det var där det var en fin plats att sätta givaren, hade velat haft på 3:an igentligen då den sägs gå varmast men det vart så bökigt.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 20:40

Bromsa Bromsa Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 01 jun 2013, 21:18

Läre höjja till 2.5 först tror jag, 98 och xylen blir nog bra ;-)
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 05 jun 2013, 17:47

Lekt lite i caden igen, eftersom jag inte hittar nå vettigt gummi till växellådan blir det hockeypuck, dock inte enkla lösningen med en bult rätt igenom bara utan en hållare till pucken och en lös bult med hylsa å brickor i pucken.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Esksgk

Plåten skall alltså kapas ur å svetsas i orginalbalken.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 08 jun 2013, 20:26

Skönt när bilen bara funkar å man kan ta en fin lördags tur. Provade musta ur den på 4:an å tror jag hörde nå pickel, kan ju dock varit nå smågrus på vägen så skruvade ner laddet igen till 1.8, fast endast efter först rattat åt fel håll å provat laddstoppen på 2.2
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 08 jun 2013, 20:52

lär ju vara lite effekt, du skulle haft en kam också som pricken över i
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 08 jun 2013, 21:45

känns som lite onödig utgift när jag har annat på gång. Hade det varit som en volvo å bara slänga i den å schimsa in spelet hade det ju varit lungt nu skulle det gå åt för mycket pengar på det här bojsänket. Ja jag tror fan den ger lite effekt räknar man på grundeffekten 100hp så säger ju det 300motorhästar, men det brukar ju vilja kunna ge lite "plusgrundeffekt" om man räknar baklänges från bromsningar, du hade ju 300whp men då var det ju en del som inte lirade med laddtrycksstyrning och hur våra portningar skiljer sig vet man ju inte, inte tändningen heller. skall backa av mer på tändningen på översta lastraden å prova med stetoskopet på. annars får det bli lite homebrew med toulen/xylen.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimelör 08 jun 2013, 22:02

300whp vid 1.9 bar hade jag, dock skena det så med tidigare ladd skulle det nog blivit mer effekt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetis 11 jun 2013, 19:28

Så där idag har jag varit iväg å gjort det definitivt med motorköp. 2.9a ny i kartong. Men den kommer inte att hamna i bilen föräns nästa säsong. Kommer tas isär för byte av packboxar, ventiltätningar osv eftersom den stått sen slutet av 80 eller början av 90 Oringning av toppar. Sen måste allt runtomkring skaffas eftersom den är helt ren.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetis 11 jun 2013, 21:05

Tummen upp!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 12 jun 2013, 21:45

Härligt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 12 jun 2013, 22:00

Coolt med helt ny motor! Vad fick du punga ut med för den då?
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 12 jun 2013, 22:17

Varken billigt eller dyrt skulle jag säga. Som sagt blir roligt att få sprätta pallen :-)
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 12 jun 2013, 22:28

Helrätt med 2,9a!
Smidd eller standard botten undrar då givetvis vi alla ? 
Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 12 jun 2013, 22:58

Blir som micke körde standard å annan kam den effekten duger bra i en sierra ett tag tror jag
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetis 18 jun 2013, 22:03

Fick en liten teaser på mms

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 I4onjq

Nerplockad ur pallstället så bara att hämta! läre dock låna nån vagn, lånade ut min å han kom på att han skulle köra grus i den, en 750vagn... väntar på att få en ny axel till den.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetis 18 jun 2013, 22:54

Ballt med nytt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
PLO
Skogenracing Large



Antal inlägg : 221
Age : 33
Namn : -
Från : Västernorrland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 11-05-29

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimeons 19 jun 2013, 12:06

Riktigt fint! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetor 20 jun 2013, 00:49

Ja det blir roligt, får hoppas farsan bara ser till att skaffa ny bil så jag får reservdelsmotor och alla runtomkring grejjor. Har beslutsångest hur jag skall göra sen om det blir att skruva i den orginal eller om jag skall göra allt på en gång som jag tänkt först. Har ju ändå en del kvar att göra med pinton, bromsa, få en tid, orsa speedweekend vore ju tufft det med som avslutning. Kommer ju garanterat bli svinsugen på att bara kasta i den. Men är ju en del grejjor att skaffa mer innan, soppa systemet behöver en till pump catchtank, å tänkte dra an8 med alurör, 2st spridare till, se om det är nån man kan skicka in dom 4 jag har på rengöring å flödning tillsammans å se om dom kan plocka 2 liknande, mototron spole från ppf, skicka iväg andra MS boxen jag skaffat för ombyggnad till hallgivare å 4bars mapsensor. Leta tag i en låda. Turbo skulle ju vart en ny, största varianten av borgwarner s200 skulle vart nå. Sen springer det iväg med allt små joks också med kontakter å skit, tänkte göra en översyn av härvan lite seriösare. Många sköna tusenlappar kommer springa iväg
Till överst på sidan Gå ner
krille_CoX
Skogenracing Extreme
krille_CoX


Antal inlägg : 332
Age : 33
Namn : Krille
Från : Enköping
Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (;
Registration date : 12-04-12

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimetor 20 jun 2013, 21:26

Blir säkert super detta ! Kostar att ligga på topp ;p
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimefre 21 jun 2013, 16:27

Midsommar tur till stugan backat av ett par grader tändning å rattat upp trycket till 2bar igen, knäpptyst i stetoskopet, men tempen börjar gå iväg nu 820c mitt på grenröret så så mycket mer skall jag nog inte backa av.

Edit, 2.14bar på vägen tillbaks nu fortfarande tyst. Höja lite till å gå på en par grader sen skulle man börjat prova ställa kammen, kan inte göra nå alls att man flyttar upp effekten eftersom jag inte har nån innan laddet kommer.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitimemån 24 jun 2013, 12:01

Så där, nu har jag bokat bromsning 22/7 hos Grey GZ Racing. Skall bli intressant att se vad den ger
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 10 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Limpdjur - Sierra Turbo x2
Till överst på sidan 
Sida 10 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra turbo!?!?!
» sierra 2.9 turbo
» Kizen-sierra mk1 turbo
» Aceto - Sierra Turbo
» Cecil - Sierra 2.9 turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: