Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ställa laddtryck?(golf gdt)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
sharm
Skogenracing Small
sharm


Antal inlägg : 37
Age : 39
Namn : DaViD
Från : Sthlm,salem
Kör : Golf GTD-84
Registration date : 07-03-16

ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitimelör 21 jun 2008, 23:00

Tänkte slälla laddtrycket på min golf 2 gtd,hur gör man lättast fins ingen justerskruv till turbon,på min bmw som ja hade förut röck ja wastegateslangen så den laddade full,på den här är de ingen slang,utan ett litet stål rör ska ja ta bort den kanske?...då ladar väl turbon allt vad den kan då men vad jag har förstått så mår inte en diesel dåligt av överskott av luft,men håller topppacningen?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitimesön 22 jun 2008, 00:59

hum.. ta de lite lugnt med de där om du inte har 100% koll om du nu är rädd om bilen..
Och ja om wg slangen tas bort laddar turbon fullt, ej att rekomendera.. Men du hittar ingen wg lr?
Ska ställa på laddet så börde ställa på soppan/dieslen..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
E-Tech
Skogenracing Elite
E-Tech


Antal inlägg : 1584
Age : 43
Namn : Eric
Från : Jästrikland
Kör : 9,92sec 235kmh
Registration date : 06-10-13

ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitimesön 22 jun 2008, 02:52

sharm skrev:
Tänkte slälla laddtrycket på min golf 2 gtd,hur gör man lättast fins ingen justerskruv till turbon,på min bmw som ja hade förut röck ja wastegateslangen så den laddade full,på den här är de ingen slang,utan ett litet stål rör ska ja ta bort den kanske?...då ladar väl turbon allt vad den kan då men vad jag har förstått så mår inte en diesel dåligt av överskott av luft,men håller topppacningen?

Höj soppan på skruven med plombering som sitter på pumpen ! knacka bort den lilla stål plomben och skruva in skruven tills den börjar höja tomgången sen drar du tillbaka den 1/4del och sätter ett t kors på stålröret till WG´n o höjer laddet till 1,1-1,2 så blir det prima ! //E-Tech
Till överst på sidan Gå ner
sharm
Skogenracing Small
sharm


Antal inlägg : 37
Age : 39
Namn : DaViD
Från : Sthlm,salem
Kör : Golf GTD-84
Registration date : 07-03-16

ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitimesön 22 jun 2008, 12:19

ok tackar för svarena....
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitimemån 23 jun 2008, 17:04

Går att ställa WGn på mitt dieselagg iaf, du spänner med skruven på wgn och drar åt m6an som sitter som stopp utanpå. Har du k14 aggregat?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





ställa laddtryck?(golf gdt) Empty
InläggRubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt)   ställa laddtryck?(golf gdt) Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
ställa laddtryck?(golf gdt)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Subaru Impreza WRX - Ställa upp laddtryck?
» Passar fögg motorn från golf 1 "bolt on" i Golf 2
» ställa ventiler
» Ställa på turbon på Audi 100 tq-88
» hur ställa tändning på sierra v6 2,9??

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: