Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimeons 01 nov 2006, 13:46

http://krangwobbelracing.mine.nu/film/Koatrailer.avi


"En liten invigningsfilm och trailer inför den stora filmen, speciellt dedikerat till våran nya Volvo 244 GL. Filmen presenterar även lite av bygden här i Svensbyn (Det var dom enda driftarkurvorna som hade snö och is kvar)."

Den kan uppfattas som slö, men det är även för att man ska ha tid att titta på omgivningen.
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimeons 01 nov 2006, 16:56

Laddar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimeons 01 nov 2006, 17:43

Nä , tyckte inte den var "för" slö , visst lågsam och så , men inte så det blev dåligt.

Gillade när du körde på ställ mellan soptunnan och postlådan , även om det kunde varit bredare.

dock skulle det nog varit tydligare att det är 1 körning och inte flera olika klipp från olika platser.Nu kan det ju varit så att alla klipp kom iföljd och det är 1 körning , men då får man hjälpa till så den korkade publiken fattar Smile

Skulle även kunna ha med lite olika kamera vinklar , både utanför bilen högt/lågt och kanske längre bort , men framför allt filmat ifrån bilen.Där är det risk att det blir en massa snabba klipp hit och dit , men går säkert att lösa så man ser vyerna och den inte blir i nått hypertempo.

tror nästan du kan spela mer på ödemark och obygd och sånt , gärna så man får en nedstämd/ensamhets känsla.

Har ni inget övergivet hus eller liknande som kan vara med?
Även saker som är övergivna funkar bra.

Tror eran kamera funkar bättre i dagsljus än våran , hade sett skit ut i det ljuset för oss , och blått när det blivit mörkare Smile

men skulle nog varit gråmulet ute för absolut bästa ljus.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimeons 01 nov 2006, 18:13

richard s skrev:
Nä , tyckte inte den var "för" slö , visst lågsam och så , men inte så det blev dåligt.

Gillade när du körde på ställ mellan soptunnan och postlådan , även om det kunde varit bredare.

dock skulle det nog varit tydligare att det är 1 körning och inte flera olika klipp från olika platser.Nu kan det ju varit så att alla klipp kom iföljd och det är 1 körning , men då får man hjälpa till så den korkade publiken fattar Smile

Skulle även kunna ha med lite olika kamera vinklar , både utanför bilen högt/lågt och kanske längre bort , men framför allt filmat ifrån bilen.Där är det risk att det blir en massa snabba klipp hit och dit , men går säkert att lösa så man ser vyerna och den inte blir i nått hypertempo.

tror nästan du kan spela mer på ödemark och obygd och sånt , gärna så man får en nedstämd/ensamhets känsla.

Har ni inget övergivet hus eller liknande som kan vara med?
Även saker som är övergivna funkar bra.

Tror eran kamera funkar bättre i dagsljus än våran , hade sett skit ut i det ljuset för oss , och blått när det blivit mörkare Smile

men skulle nog varit gråmulet ute för absolut bästa ljus.

Vi funderade länge på om vi skulle ta med några inside-clip från bilen, men just för att de flesta har problem med att hålla kameran still och att jag inte lyckats få ett stadigt fäste, så blev det lite svårt. Sen gillade jag just att man fick med så mycket natur och då skulle det blivit en liten annan känsla om man filmat inuti. Vi försökte göra den "röda tråden" lite synligare men det var inte så enkelt just då 60% av alla vägarna har två svarta asfaltsspår i, vilket gör att det är lite svårare att ställa i. Mer vinklar hade vi gärna gjort, mycket folk som reaggerar om man står på varje ställe mer än 5 minuter och speciellt om man börjar gå för nära hus! Kommer givetvis bli mer sådant senare, kul att experimentera på detta viset.
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimeons 01 nov 2006, 20:01

Det jag skulle vilja prova appropå filma i bilen är nått liknande introt till Soppranos , typ slö äter lite och röker pipa , fipplar med radion eller nått Smile

Men ska det vara nå sånna klipp i din film så måste dom vara slöa , och absolut inga bild-i-bild grejor eller visa flera vinklar samtidigt.

Tror mycket av "röda tråden" ligger i vinklar och klippning.
Sen är det ju bra om bilen försvinner ur bild att den kommer in i bild rätt så den inte kommer från fel håll.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimelör 04 nov 2006, 00:05

richard s skrev:
Det jag skulle vilja prova appropå filma i bilen är nått liknande introt till Soppranos , typ slö äter lite och röker pipa , fipplar med radion eller nått Smile

Men ska det vara nå sånna klipp i din film så måste dom vara slöa , och absolut inga bild-i-bild grejor eller visa flera vinklar samtidigt.

Tror mycket av "röda tråden" ligger i vinklar och klippning.
Sen är det ju bra om bilen försvinner ur bild att den kommer in i bild rätt så den inte kommer från fel håll.

Jo, preckasis, snöröken gör det ju lite svårare dock. På klippet då jag driftar upp för kurvan i backen så ser man ju i princip inte vart bilen far efteråt. Dessutom hade vi faktiskt inte så att man såg hela vägen till där nästa klipp kom in eftersom det skulle bli så mycket raksträckekörning då, på två ställen hade vi däremot det.

Verkar som det bara är du som kollat in trailern!
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimelör 04 nov 2006, 00:52

hehe , kanske det.Är ju tydligen filmchef?kan ju vara bra att höra lite ide'er och sånt.

Känner väl till problemet där man vill ta bort i början/slutet på ett klipp efter tex en sladd , men samtidigt få det sammanhängande med nästa sladd.Minns inte vad den sierra filmen hette , men jag valde iaf att snabbspola mellan sladdarna i den.

Tyckte det funka ganska bra , tror inte det funkar i en långsammare film dock.Är ju även ett problem att ändra hastigheten då man upplever klippen som är i normal hastighet anorlunda.
I fortsättningen ska vi lägga in symboler som tex "FF" , "Slow" eller nått när vi ändrar.Annars kan ju folk tro att den där skitsnabba körningen var snabbspolad pga förra klippet var det.

Men väntar på filmen och hoppas det blir lite humor i den.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimelör 04 nov 2006, 01:31

richard s skrev:
hehe , kanske det.Är ju tydligen filmchef?kan ju vara bra att höra lite ide'er och sånt.

Känner väl till problemet där man vill ta bort i början/slutet på ett klipp efter tex en sladd , men samtidigt få det sammanhängande med nästa sladd.Minns inte vad den sierra filmen hette , men jag valde iaf att snabbspola mellan sladdarna i den.

Tyckte det funka ganska bra , tror inte det funkar i en långsammare film dock.Är ju även ett problem att ändra hastigheten då man upplever klippen som är i normal hastighet anorlunda.
I fortsättningen ska vi lägga in symboler som tex "FF" , "Slow" eller nått när vi ändrar.Annars kan ju folk tro att den där skitsnabba körningen var snabbspolad pga förra klippet var det.

Men väntar på filmen och hoppas det blir lite humor i den.

Jo, som i sommarhopkoket jag gjorde, man kan nästan tro att jag har 9000 hästar och monsterfäste i Volvon som den accelererar!

Gör egentligen dagligen riktigt komiska saker, samt hittar på ideer för saker man kan spela in. Vi har ju ganska mycket folk med samma sorts humor här i gänget, så det är inte allt för svårt, enda frågan är ju hur det uppskattas av andra som inte har samma humor. Har fått ett litet tillskott av crew i Krangwobbel racing, ett par som inte har bilåldern inne än men ändå delvis vill assistera och dom är med på det mesta.

Har alltid haft extremt många sjuka ideer på roliga saker man kan spela in med t.ex. undercoverkamera då man driver lite med folk, men inte på samma skämmiga sätt som i vanliga program som går på tv däremot. Mycket ideer, men man vet inte vad som passar bäst. Är inte så extremt mycket för "jackass" stuket på saker, om det inte handlar om saker som görs riktigt snyggt och ändå inte bara håller en aj-standard utan även komedi. Förutom det finns det ju saker som man kan göra som t.ex. blir roliga om man använder dem i rätt sammanhang och följd i filmen, som t.ex. killen som springer å sparkar i bilen. Det hade ju inte varit coolt utan allt annat i filmen. Det ger liksom en oväntad grej i filmen, oväntade saker uppfattas lättare som roliga.

Må så vara att filmen egentligen bara är en bilfilm, men enligt mig gör det inget med variation, bara det är coola saker. Finns ju en del saker som vi redan gjort i förväg som kan uppfattas som roligt, för vissa i varje fall

Haha, vet inte om jag welar nå mycket nu, kanske borde sova, men ändå.
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 74
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimelör 04 nov 2006, 09:29

Har också sett filmen nu. Men jag är inte någon film expert som Runar ja, så mitt utlåtande blir på vad jag tycker Rolling Eyes

Trailen lovar gött tycker jag. Men jag efterlyser mera snabba klipp, blir just det problemet som Runar skriver. Att man måste snabbspola ibland, för att hinna i kapp den andra kurvan, så det ser bra ut.

Men tittar du på våra första filmer, så var ju inte de, de bästa heller Very Happy

Tar tid, och låt det ta tid. Bara leka vidare med kameran.
Och riktigast av allt, är att ha mycket matrial, för det mästa slängar man. 90min film, blir typ 9min bra film.
Till överst på sidan Gå ner
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimelör 04 nov 2006, 12:12

ST200 skrev:
Har också sett filmen nu. Men jag är inte någon film expert som Runar ja, så mitt utlåtande blir på vad jag tycker Rolling Eyes

Trailen lovar gött tycker jag. Men jag efterlyser mera snabba klipp, blir just det problemet som Runar skriver. Att man måste snabbspola ibland, för att hinna i kapp den andra kurvan, så det ser bra ut.

Men tittar du på våra första filmer, så var ju inte de, de bästa heller Very Happy

Tar tid, och låt det ta tid. Bara leka vidare med kameran.
Och riktigast av allt, är att ha mycket matrial, för det mästa slängar man. 90min film, blir typ 9min bra film.

Det är ju vad man tycker som räknas, vare sig man är proffs eller ej så har man väl ändå mest troligt en känsla för vad man tycker ser fult ut och vad man tycker är snyggt. Det kommer ju bli ganska mycket mer snabba klipp i stora filmen, bara vi får lite snö dock. Men den här gjorde jag ju som sagt mest för att göra något snyggt och slött, att den sen utnämdes till trailer, är ju bara coolt, den har inte nödvändigtvis så mycket att göra med stora filmen, förutom att volvon är med
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimesön 05 nov 2006, 12:48

tor den typen av humor grejer som funkar bäst är enkla saker som går fort , typ stoppa huvet i en hink med vatten eller nått.Det blir som du säger ett ovänntat klipp och fast det man gör i det klippet är superenkelt och helt värdelöst blir det kul i rätt sammanhang.

Om du har sett MX50 filmen 50 nuts , så är det ett bra klipp med i den då en kille gör en kullerbytta nedanför en läcktare med folk.Funkar hur bra som hällst.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimefre 10 nov 2006, 10:48

trevlig film. lite... långsam... bara min uppfattning!
hehe hade oxå en koa -81a men den fick en åktur te skroten... Sad(min avatar)

MvH
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimefre 10 nov 2006, 12:04

werd skrev:
trevlig film. lite... långsam... bara min uppfattning!
hehe hade oxå en koa -81a men den fick en åktur te skroten... Sad(min avatar)

MvH

LOL, KOA BROTHER, SKICKA STÖRRE BILD F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Rita
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitimefre 10 nov 2006, 17:01

http://www.freewebs.com/engelo/index.htm

Klicka på Foto så finns någon bild...
Fattar inte varför vi skrota den... *suck* rostig ja.. men det hade kunnat bli lagat...
Din 240 är väldigt fin!
MvH
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Sponsored content





F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Empty
InläggRubrik: Sv: F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon   F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
F: Ny trailer och invigningsfilm för nya volvon
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» B: Bilder på volvon
» F: En lakrits med Volvon =)
» B: Fulaste volvon!!
» F: Generalen brinner, ryker och åbäkar sig (trailer)
» F: manligt ljud i volvon

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Bilder/Filmer-
Hoppa till: