Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Nu kom snön!!

Gå ner 
+7
kryckan
ToTTe
richard s
Combatbenke
JBlom
Ågren
HenrikssonMedia
11 posters
FörfattareMeddelande
HenrikssonMedia
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 52
Age : 37
Namn : Magnus Henriksson
Från : Gävle
Kör : Nissan Skyline R32 GT-R
Registration date : 06-10-23

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 01:26

Jahapp, jobbade sent idag, komut från fabriken och där ligger snön och bara väntar Smile Kunde ju inte låtabli att åka på ställ hela vägen hem!
Va kommer man få se för fordon som åker på snedden i vinter då?

Lyckatill grabbs och ha kul! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://henrikssonmedia.se/
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 73
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 15:47

Min svett sierra kommer åka brett hela vintern!
Har redan sladdat förbi polishuset idag, och det kändes skönt och inspirerande Razz
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 16:40

Jaja... sladda på ni bara. Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Combatbenke
Skogencrew
Combatbenke


Antal inlägg : 1684
Age : 38
Namn : Benke
Från : Gävle
Kör : För lite
Registration date : 06-10-13

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 16:51

hoppas man blir klar med fuckfården till helgen så man kan komma ut å plåga den Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 16:54

hmm , blev kanske lite väl lycklig över snön i tisdags så det var ganska nära ett besök i diket Smile
Men får skylla på blanka 225:or sommarsulor.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ToTTe
Skogenracing Elite
ToTTe


Antal inlägg : 1147
Age : 38
Namn : Kristoffer Matsson
Från : Uppsala
Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i
Registration date : 06-10-16

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 18:19

idag har bmwn fått smaka på ordentligt, 3-4 timmars konstant körning, jävlar så kul.
Skön vinterbil dessutom, kontrollerade ställ utan överaskningar. Lite mer motor så orkar den nog gå på ställ på 3an utan kopplingsjuck också Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
kryckan
Skogenracing Elite
kryckan


Antal inlägg : 1436
Age : 40
Namn : Bankiren
Från : sthlm
Kör : Audi b1, cykel
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 19:23

fan nu vill man ju hem och leka... Smile
Till överst på sidan Gå ner
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimeons 01 nov 2006, 19:48

Fan , var ut på en väg som brukar vara kul.
Men det var ju gropar man kunde gömma småstäder i och fyra stycken träd som låg över vägen.
Ett par cm vatten till så hade hela vägbanan legat under.

Märkliga saker sker i skogen:scratch:
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
HenrikssonMedia
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 52
Age : 37
Namn : Magnus Henriksson
Från : Gävle
Kör : Nissan Skyline R32 GT-R
Registration date : 06-10-23

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimetor 02 nov 2006, 00:31

Kul att folk är ute Smile synd att det ska töa bort i helgen bara Sad men smhi har ju haft fel förr!
Till överst på sidan Gå ner
http://henrikssonmedia.se/
Svintoleffe
Skogenracing Large
Svintoleffe


Antal inlägg : 231
Age : 41
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimetor 02 nov 2006, 15:38

Jag kan lova att det var bra halt även för mig när jag var ut med lastmaskinen o plogade, det gic ibland ifrån plats a till b brett i kurvonra.
Men är man lite kylig så löser man även sånt
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimetor 02 nov 2006, 19:05

Hoppas det inte töar Smile fick på vinterpjäxorna idag så nu kan man sladda lite mer kontrollerat
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
kryckan
Skogenracing Elite
kryckan


Antal inlägg : 1436
Age : 40
Namn : Bankiren
Från : sthlm
Kör : Audi b1, cykel
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimetor 02 nov 2006, 19:11

Mikael skrev:
Hoppas det inte töar Smile fick på vinterpjäxorna idag så nu kan man sladda lite mer kontrollerat

upp med bilder då gosse Smile
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 09:22

Är det fortfarande snö hos er..? kom lite här igår så blev en sen kväll men kul med sommar däck ibak lite svårt i höga hastigheter bara...eller farligt kanske stämmer bättre...
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 12:32

Nä den försvann efter några dagar, får hoppas det kommer lite snart
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 13:29

Börjat töa som fan här nu sedan lördagen. Var ute och plågade Koan hela lördagskvällen, finansierat med svarttaxikörning, bra kombination där +- 0 på soppan. Det var däremot typ Volvodriftarnas afton i lördags, 2/3 av alla bilar var antingen Volvo 240 eller 740 och alla gick brett. Inte en snut på hela stan vad jag kunde se. Vi for och drog upp feta ställ på raksträckor, började gå riktigt fort. For och jagade en 740 som kom och driftade, följde efter honom och härmade hans ställ i en mil ungefär före han äntligen stannade så jag fick se vem det var, visade sig vara en gammal kompis, haha. Aldrig haft så jävla kul i hela mitt liv

Har nog fått ungefär 20 helljusblinkningar och 15 nävar skakandes i luften, samt 30 ilskna läpprörelser sen snön kom, helt oprovocerat dock.
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 14:21

Wezzli skrev:
Börjat töa som fan här nu sedan lördagen. Var ute och plågade Koan hela lördagskvällen, finansierat med svarttaxikörning, bra kombination där +- 0 på soppan. Det var däremot typ Volvodriftarnas afton i lördags, 2/3 av alla bilar var antingen Volvo 240 eller 740 och alla gick brett. Inte en snut på hela stan vad jag kunde se. Vi for och drog upp feta ställ på raksträckor, började gå riktigt fort. For och jagade en 740 som kom och driftade, följde efter honom och härmade hans ställ i en mil ungefär före han äntligen stannade så jag fick se vem det var, visade sig vara en gammal kompis, haha. Aldrig haft så jävla kul i hela mitt liv

Har nog fått ungefär 20 helljusblinkningar och 15 nävar skakandes i luften, samt 30 ilskna läpprörelser sen snön kom, helt oprovocerat dock.


haha.. Nu kom snön!! Nono helt oprovoserat jo kan tänka mig det..klockrent.. konstigt vänjer man sig vid folk som ser sura ut på en för känns mest som man får folk efter sig i börjar av vintern.... klart inte lika mycket folk ute när det är 30cm snö...
Till överst på sidan Gå ner
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 16:00

_-gniraz-_ skrev:
Wezzli skrev:
Börjat töa som fan här nu sedan lördagen. Var ute och plågade Koan hela lördagskvällen, finansierat med svarttaxikörning, bra kombination där +- 0 på soppan. Det var däremot typ Volvodriftarnas afton i lördags, 2/3 av alla bilar var antingen Volvo 240 eller 740 och alla gick brett. Inte en snut på hela stan vad jag kunde se. Vi for och drog upp feta ställ på raksträckor, började gå riktigt fort. For och jagade en 740 som kom och driftade, följde efter honom och härmade hans ställ i en mil ungefär före han äntligen stannade så jag fick se vem det var, visade sig vara en gammal kompis, haha. Aldrig haft så jävla kul i hela mitt liv

Har nog fått ungefär 20 helljusblinkningar och 15 nävar skakandes i luften, samt 30 ilskna läpprörelser sen snön kom, helt oprovocerat dock.


haha.. Nu kom snön!! Nono helt oprovoserat jo kan tänka mig det..klockrent.. konstigt vänjer man sig vid folk som ser sura ut på en för känns mest som man får folk efter sig i börjar av vintern.... klart inte lika mycket folk ute när det är 30cm snö...

Jag och en annan kille har haft lite olika diskussioner om just detta. Folk har skakat näve åt mig, folk har gett mig arga blickar och framför allt har folk blinkat med helljuset. Direkt efter de gjort det så funderar man varför?

Den första människan som någonsin skakat näve åt mig då jag kört förbi var en medelålders man uppe i Bodsjön. Jag var och rastade lyckovolvon utan avgassystem lite lugnt omkring vägarna i Bodsjön när jag på ett avstånd såg att någon var på vägen och hejdade av gasen och puttrade förbi honom sakta, när jag gjorde detta skakar han på näven. Vad är det egentligen för idioti att skaka näve då man visar respekt? Hade seriöst tänk klappa ner karln bara därför.

Jag har fått onda blickar av en man som bor i närheten av oss när jag kört förbi med min Audi på höga varv på tvåan eller treans växel, men fortfarande i laglig hastighet. Då kommer dubbelmoralsnacket upp. Den karln är allmänt känd för en sådan som sitter i sin jaktkoja med jaktlaget och super med bössa i hand, han kör på cykelstigen förbi oss nästan dagligen och jag har personligen legat bakom honom när han kört fortare än jag gjorde där på just den vägen. Vad har man egentligen att vara sur över då? Bara för att det låter som om det går 300 betyder det ju inte att det gör det? Sen nu efter snön kommit så har jag då svålat förbi i 70 med Volvon sidledes och inte fått ens en halv reaktion pga. detta!

Helljusblinkningar tycker jag man får mest hela tiden. Vet inte om dom är vänliga blinkningar eller SLUTA-FÖR-HELLVETE-DRIFTA-blinkningar. Jag brukar bara blinka tillbaka.

Vissa saker kan jag erkänna att jag förtjänat, men 80% måste jag säga är utan grunder. Dom kan ju inte direkt ge mig sura miner för saker jag gjort förut.

Sen då vi åkte fast på OKQ8 för att vi körde avställda bilar så berättade ju polisen att det varit massors med anmälningar om buskörning just i Sjulnäsområdet, så jag frågade honom om Svensbyn men han hävdade klart och tydligt att ingen ringt snuten. Varför i hellvete gnäller man men inte ringer snuten? I Svensbyn må jag ju erkänna att jag inte varit lite vådlig ibland, kört omkring på kvällar utan avgassystem, men ändå äre ingen som ringer.

Kioskägaren här i Svensbyn hade en bra förklaring på detta. Han berättade att hans kiosk blivit rånad/har haft inbrott 3-4 gånger nu och ingen har sett någonting. Folk kan ju i princip stå på hans bro med kofot i hand utan att någon jävel ringer snuten. Bra folk!! Hurra!!

Svensbyn - Dubbelmoralens och driftingkurvornas by
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 16:25

Wezzli skrev:
_-gniraz-_ skrev:
Wezzli skrev:
Börjat töa som fan här nu sedan lördagen. Var ute och plågade Koan hela lördagskvällen, finansierat med svarttaxikörning, bra kombination där +- 0 på soppan. Det var däremot typ Volvodriftarnas afton i lördags, 2/3 av alla bilar var antingen Volvo 240 eller 740 och alla gick brett. Inte en snut på hela stan vad jag kunde se. Vi for och drog upp feta ställ på raksträckor, började gå riktigt fort. For och jagade en 740 som kom och driftade, följde efter honom och härmade hans ställ i en mil ungefär före han äntligen stannade så jag fick se vem det var, visade sig vara en gammal kompis, haha. Aldrig haft så jävla kul i hela mitt liv

Har nog fått ungefär 20 helljusblinkningar och 15 nävar skakandes i luften, samt 30 ilskna läpprörelser sen snön kom, helt oprovocerat dock.


haha.. Nu kom snön!! Nono helt oprovoserat jo kan tänka mig det..klockrent.. konstigt vänjer man sig vid folk som ser sura ut på en för känns mest som man får folk efter sig i börjar av vintern.... klart inte lika mycket folk ute när det är 30cm snö...

Jag och en annan kille har haft lite olika diskussioner om just detta. Folk har skakat näve åt mig, folk har gett mig arga blickar och framför allt har folk blinkat med helljuset. Direkt efter de gjort det så funderar man varför?

Den första människan som någonsin skakat näve åt mig då jag kört förbi var en medelålders man uppe i Bodsjön. Jag var och rastade lyckovolvon utan avgassystem lite lugnt omkring vägarna i Bodsjön när jag på ett avstånd såg att någon var på vägen och hejdade av gasen och puttrade förbi honom sakta, när jag gjorde detta skakar han på näven. Vad är det egentligen för idioti att skaka näve då man visar respekt? Hade seriöst tänk klappa ner karln bara därför.

Jag har fått onda blickar av en man som bor i närheten av oss när jag kört förbi med min Audi på höga varv på tvåan eller treans växel, men fortfarande i laglig hastighet. Då kommer dubbelmoralsnacket upp. Den karln är allmänt känd för en sådan som sitter i sin jaktkoja med jaktlaget och super med bössa i hand, han kör på cykelstigen förbi oss nästan dagligen och jag har personligen legat bakom honom när han kört fortare än jag gjorde där på just den vägen. Vad har man egentligen att vara sur över då? Bara för att det låter som om det går 300 betyder det ju inte att det gör det? Sen nu efter snön kommit så har jag då svålat förbi i 70 med Volvon sidledes och inte fått ens en halv reaktion pga. detta!

Helljusblinkningar tycker jag man får mest hela tiden. Vet inte om dom är vänliga blinkningar eller SLUTA-FÖR-HELLVETE-DRIFTA-blinkningar. Jag brukar bara blinka tillbaka.

Vissa saker kan jag erkänna att jag förtjänat, men 80% måste jag säga är utan grunder. Dom kan ju inte direkt ge mig sura miner för saker jag gjort förut.

Sen då vi åkte fast på OKQ8 för att vi körde avställda bilar så berättade ju polisen att det varit massors med anmälningar om buskörning just i Sjulnäsområdet, så jag frågade honom om Svensbyn men han hävdade klart och tydligt att ingen ringt snuten. Varför i hellvete gnäller man men inte ringer snuten? I Svensbyn må jag ju erkänna att jag inte varit lite vådlig ibland, kört omkring på kvällar utan avgassystem, men ändå äre ingen som ringer.

Kioskägaren här i Svensbyn hade en bra förklaring på detta. Han berättade att hans kiosk blivit rånad/har haft inbrott 3-4 gånger nu och ingen har sett någonting. Folk kan ju i princip stå på hans bro med kofot i hand utan att någon jävel ringer snuten. Bra folk!! Hurra!!

Svensbyn - Dubbelmoralens och driftingkurvornas by


Jo är nog en del i det du säger... men att man får blickar och griniga miner från folk tex din granne så är det. har man en gång gjort något dom inte gillat så är man stämplad till buse så är det bara inget att gör åt bara skita i det men ligger väl lite i att man inte sköter sig heller.. fattas bara att man lyckat sätta på deras dotter också sen är det fulländat... nä ska bli kul att se förövrigt hur man klarar sig i vinter...Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Wezzli
Skogenracing Large
Wezzli


Antal inlägg : 133
Age : 37
Namn : Krängwobbelracing
Från : Piteå
Kör : Volvo 240 drifter
Registration date : 06-10-12

Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitimemån 13 nov 2006, 16:33

_-gniraz-_ skrev:
Jo är nog en del i det du säger... men att man får blickar och griniga miner från folk tex din granne så är det. har man en gång gjort något dom inte gillat så är man stämplad till buse så är det bara inget att gör åt bara skita i det men ligger väl lite i att man inte sköter sig heller.. fattas bara att man lyckat sätta på deras dotter också sen är det fulländat... nä ska bli kul att se förövrigt hur man klarar sig i vinter...Mvh

Haha ja, har tänkt på ett sånt scenario, just med dottern.
Till överst på sidan Gå ner
http://krangwobbelracing.mine.nu
Sponsored content





Nu kom snön!! Empty
InläggRubrik: Sv: Nu kom snön!!   Nu kom snön!! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nu kom snön!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» F: Första snön prövas =)
» F: Quattro x 3 har roligt i snön :)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: