Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 montering av rs-kjolar!?

Gå ner 
+2
Öbbe
Löken
6 posters
FörfattareMeddelande
Löken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Age : 40
Namn : Löken
Från : gävle
Kör : sierra
Registration date : 07-12-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:42

tjena tongue

jag hittade ett gammalt rs-kjolpaket till sierra som låg och skräpade i farsans garage

front och bakdelen antar jag att man popnitar fast på befintliga fångare, men sidokjolarna då. limmar man dom eller? montering av rs-kjolar!? Kopfkrat
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:44

dom är nog inte nitade original men de funakr ju alltid beror på hur kräsen man är men titta efter så löser det sig nog med montering av front o bakkjol..

finns de inga hål gjorde i dom då? annars finns det nog monterings grejor på ford till dom, grejor som man trycker fast först på kjolen sen trycker man fast kjolen på bilen..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Löken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Age : 40
Namn : Löken
Från : gävle
Kör : sierra
Registration date : 07-12-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:47

xcOOb skrev:
finns de inga hål gjorde i dom då? annars finns det nog monterings grejor på ford till dom, grejor som man trycker fast först på kjolen sen trycker man fast kjolen på bilen..

Jo det är hål i dom, men det ser ut som det saknas något. bricka eller dyligt inte vet jag.. men du tror det finns monterings prylar på ford altså ?
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:47

Löken skrev:
tjena tongue

jag hittade ett gammalt rs-kjolpaket till sierra som låg och skräpade i farsans garage

front och bakdelen antar jag att man popnitar fast på befintliga fångare, men sidokjolarna då. limmar man dom eller? montering av rs-kjolar!? Kopfkrat




hallo.. ska vara en plåtskena till dom som man skruvar fast i sparklådan som man sen trär i sidokjolen i och sen är de ett hål fram och bak på kjolen som man skruvar fast i innerskärmarna... Smile
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:49

Är även skruva hål på undersidan av kjolen som man skruvar fast i sparklådan kom ja på..
Till överst på sidan Gå ner
Löken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Age : 40
Namn : Löken
Från : gävle
Kör : sierra
Registration date : 07-12-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:51

_-gniraz-_ skrev:
Är även skruva hål på undersidan av kjolen som man skruvar fast i sparklådan kom ja på..

ja hålen på undersidan finns ju.. men nån plåtskena hittar jag inte på.. hmm?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 14:53

den kanske du lär bygga själv då lr ringa till ford o höra om dom har.. lr nita skruva fast på bästa sätt..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 15:03

Löken skrev:
_-gniraz-_ skrev:
Är även skruva hål på undersidan av kjolen som man skruvar fast i sparklådan kom ja på..

ja hålen på undersidan finns ju.. men nån plåtskena hittar jag inte på.. hmm?


Nä dom brukar oftast följa med bilen på skroten eller dyligt... är en plåtskena som är lika lång som sparklådan som ska gå i kanten/spåret som är på innersidan av kjolen... Vet inte om man kan köpa dom på ford eller hur man gör... annars väldigt lätt att göra en själv skulle ja tro.. Har fan ingen bild på en tyvär och orkar inte ta bort en kjol för att visa..

Men är bara en skena man skruvar fast i sparklådan som man ser trär i kjolen i för att hålla den på plats.. så borde gå att bara ta en plåt remmsa som är av rätt längd/höjd och skruva fast den och bryta ut den lite... prova... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Löken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Age : 40
Namn : Löken
Från : gävle
Kör : sierra
Registration date : 07-12-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 15:04

ok yes då blir det ringa ford då å kolla om det finns prylar.. ingen här på forumet som har grejjer liggandes då Question
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 15:48

Sist jag monterade en sån kjol bara skruvade jag direkt i karossen med plåtskruv Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 16:36

Lim och skruv där de inte syns.
Till överst på sidan Gå ner
Löken
Skogenracing Small



Antal inlägg : 36
Age : 40
Namn : Löken
Från : gävle
Kör : sierra
Registration date : 07-12-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimefre 07 dec 2007, 17:05

tack för svar å tips.. ska försöka fixa nått fäste i plåt . bör ju inte vara så svårt.. postar lite bilder när jag fått dit prylarna albino .. kom dock över ett varmgarage med vatten å hela kittet för 120:- / mån så nu har man ställe att hålla till på iallafall. Razz
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 34
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitimemån 10 dec 2007, 22:22

På min såg det nog också ut som sidokjolarna bara var fastskruvade i karossen;) men inte säker kollade bara snabbt på det.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





montering av rs-kjolar!? Empty
InläggRubrik: Sv: montering av rs-kjolar!?   montering av rs-kjolar!? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
montering av rs-kjolar!?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Måste en gjutjärnstopp planas innan varje montering?
» Tips vid montering av spridare.
» Montering av kolvringar? Hur ska dom sitta?
» Off3r - Manta B uppgradering! (montering)
» Behövs nya fjäderbrickor vid montering av kardanaxel?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: