Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vad säger SBP om trimning av bilar?

Gå ner 
+6
JBlom
Öbbe
Mikael
Bagge_Turbo
Henrik
Blöjan
10 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimemån 26 nov 2007, 18:55

Vad säger SBP? Jag har en Sierra-90 DOHC och funtar över en rejäl upplyftning av effekten.(turbo) Men jag ska använda bilen varje dag. Behöver man förstärka ramen tro? eller är det helt onödigt att läga pengar på trimm om man andå torskar i besiktningen? Question

Mvh Blöjan.
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimemån 26 nov 2007, 19:13

Går inte att besikta med turbo...
Till överst på sidan Gå ner
Bagge_Turbo
Skogenracing Large
Bagge_Turbo


Antal inlägg : 218
Age : 34
Namn : Bagge
Från : SMÅLAND!!
Kör : Volvo mest!
Registration date : 07-03-22

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimemån 26 nov 2007, 19:18

Besikta som sug. kör turbo efter!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimemån 26 nov 2007, 19:26

ingen form av trimning är tillåtet. Sen att sbp inte märker ett chip etc är en annan sak.
Du får skruva bort anläggningen inför varje besiktning som alla andra


Förstärka ska inte behövas
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimemån 26 nov 2007, 19:30

finns en del lösningar/fusk som gör att de går att lösa bes..

köp en till bil(fundera ut själv hur du gör då)
ha en bes motor
möjlighet att kunna återtsälla, dvs ha original grejor kvar
muta bes gubben
trimma efter bes o sälj innan nästa bes
skit i bes o åka =)

o nej svårt o få igenom bilar med grejor i motorrummet som ej ska vara där o höjer effekten.

ramen/chassiet är väl alltid kul o ha bättre men original funkar ju..

Vi på Skogen sysslar givetvis inte med sånt här fusk.. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetis 27 nov 2007, 00:32

Går det inte att registrera om den till utställningsfordon lr liknande? har hört något om det.

lutar isåfall mest åt att muta, där nere i Katrineholm där bilen är reggad är de ganska blåsta ändå, va där med min jeep cherokee för några är sen, på vägen hem så lossnade hela höger drivaxel bak med rubb ute på en 90 väg, hade en lastbil bakom mej som gjorde det hela lite mer nervöst.

Slutade med att jag satte dit ett "stödhjul", petade i 4 hjulsdriften o körde hem. Very Happy

Mvh blöjan.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetis 27 nov 2007, 06:51

Nä det går inte, enda sättet du kan lösa det med trimning är att

1. Peta i en motorn med mer effekt, den ska vara helt orginal och ha avgasrening orginal. Då får du regga den som ombyggt fordon, kräver dock att du byter t.ex bakaxel bromsar växelåda etc för att kunna registrera den

2. Köp en bil årsmodell 75 eller äldre då är det friare krav, men kommer fortfarande kräva ombyggnad av bromsar osv
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetis 27 nov 2007, 07:37

Du behöver inte byta något i bromsväg eller nåt så länge du håller dig inom effektramen som bilen är godkänd för.

Du kan tex regga en Bmw 325 med en Saab turbo-motor.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetis 27 nov 2007, 08:55

JBlom skrev:
Du behöver inte byta något i bromsväg eller nåt så länge du håller dig inom effektramen som bilen är godkänd för.

Du kan tex regga en Bmw 325 med en Saab turbo-motor.

Det är sant. Hårdrar det lite, men meningen var att få mer effekt än bilen har orginal och då blir det lite mer pill (om man nu ska besikta helt "lagligt")

Hittade föresten en bra och överskådlig tråd på Zatzy som "therealpinto" har skrivit ihop.

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=133795

"Angående besiktning

Lite allmänt om besiktning

Frågorna om vad som gäller för besiktning dyker alltid upp. Jag jobbar som besiktningsman åt SFRO (med amatörbyggda och ombyggda fordon) och ska försöka ge en kort redogörelse för vad som gäller i samband med turbokonvertering.

Man kan säga att det finns två olika saker att ta hänsyn till:
A. Avgaskrav
B. Effekt/vridmomentskrav

A avgaskrav:
Olika krav beroende på bilens årsmodell:
... till och med 1975: Motorn måste i turbokonverterat skick ha sluten vevhusventilation och får max avge 4,5% CO på tomgång.

1976 till och med 1988: Bilen måste ha en avgascertifierad motor i originalskick, som sålts i en bil i Sverige. En turbokonverterad motor är ändrad på sådant sätt att avgascertifieringen INTE längre gäller. Det går alltså inte att regga med en turbokonverterad motor. Avgascertifiering får bara göras av biltillverkare/importörer, det kan man man inte göra själv (och kostnaden skulle vara skyhög eftersom det är komplicerade tester)

1989 - : Samma princip som 1976-88.

B Effekt/vridmomentskrav:
- Skrönan om att man får öka effekten med 10% utan regbesiktning är fel (det undantaget gäller inte för bilar av 1971 års modell eller nyare som har en motor med mer effekt än 30 hk). För bilar äldre än 1971 stämmer det dock.

- Normalt sett tillåts vid regbesiktning ökning av effekten med 20% och vridet med 10% utan andra ändringar. Detta är dock en "töjning" av lagen från Bilprovningens sida.

- Om tillverkaren har intygat en annan maximal siffra för effekt/vrid (som exempelvis Volvo gjort för bland annat 240) så gäller den, med de krav som tillverkaren eventuellt ställt.

- Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.

Sammanfattning av ovanstående
Bilen måste uppfylla kraven BÅDE för A och B, och problemet med att regga turbokonverterade bilar är nästan alltid A (avgaskrav). I klartext är alltså så att om bilen är av årsmodell 1976 eller nyare går det inte att regga med turbokonverterad motor. Ombyggt fordon har inga lättnader i avgaskrav (årsmodellen styr).
editerat 2003-12-15

Tips för dig som tvunget måste ha en turbomotor i en nyare bil

Det finns ett någorlunda enkelt sätt att få regga en turbomotor i en bil av årsmodell 1976-88, och det är att använda en avgascertifierad turbomotor med katalysator i originalskick från en bil som sålts i Sverige. Det finns ett undantag som gör det bytet smidigt (inga krav på intyg på avgasreningen, det räcker att den finns där och fungerar). Tanken är att uppmuntra till att "uppgradera" bilar utan kat till motor med kat. Men det måste alltså vara en motor i originalskick (och effektkraven enligt ovan gäller förstås). Ett typexempel på ett sådant bygge är BMW 3-serie (före 1989) med Volvo 940 lättrycksturbomotor.

Nästa alternativ är att bygga om bilen så mycket att den kan räknas som amatörbyggt fordon. Men då måste du bygga en helt ny bärande struktur (i princip), som att kapa ur hela golvet och bygga en ny bärande bur, med nya hjulupphängningar. Då behövs inte avgascertifierad motor (men om din turbokonverterade motor inte har kat åker du på 7000:- i dispensavgift). Räkna med att ett sådant bygge kostar runt 8000:- i avgifter (15000:- om du inte har kat).

Kryphål som lastbilsreggning (tom 1991), flyttsaksimport och "urkopplad" turbo fungerar sällan eller aldrig. En bil som "smitit igenom" en vanlig kontrollbesiktning med fel motor eller ändrad motor är inte "laglig" för det.

Men hur gör alla i Bilsport?
Tja, fråga dem? Men det troligaste är att bilen är besiktad med en besiktningsmotor eller med bortplockad turbo.

Nu gällande regler om avgasrening finns här:
http://www.naturvardsverket.se/inde...text/l92-12.htm

Förtydligande av turbokonverterad
Med "turbokonverterad" menar vi att man tar en motor utan turbo (eller för den delen, kompressor, samma sak gäller) och modifierar den med turbo (kompressor). Man bygger alltså om en befintlig motor. Observera att det i lagens mening är stor skillnad på att ta en komplett turbomotor från en annan bil, som sålts med turbo.

/Gustaf"
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimeons 28 nov 2007, 21:50

Man får tacka stort för dem orden! Spec inlägget från gustaf!

Men rätta mig om jag har fel, kanske har glömt eller så ( fick liten lätt huvudvärk av de låååånga texterna). Men kan jag ta tex min sierra motor o peta i den i en bil som är äldre en 76?

http://www.blocket.se/vi/13815391.htm?ca=11_s

är en fin bil som jag skulle kunna satsa på. Ser lite fjollig ut just nu, men de går att lösa med lite raggartejp, roller o lite färg. ;P
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimeons 28 nov 2007, 21:52

pampers_38 skrev:
Man får tacka stort för dem orden! Spec inlägget från gustaf!

Men rätta mig om jag har fel, kanske har glömt eller så ( fick liten lätt huvudvärk av de låååånga texterna). Men kan jag ta tex min sierra motor o peta i den i en bil som är äldre en 76?

http://www.blocket.se/vi/13815391.htm?ca=11_s

Jupp

pampers_38 skrev:
är en fin bil som jag skulle kunna satsa på. Ser lite fjollig ut just nu, men de går att lösa med lite raggartejp, roller o lite färg. ;P

App app Vad säger SBP om trimning av bilar? Nono
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 29 nov 2007, 13:46

haha, kanske e lite synd..

Men om jag ska vara helt ärlig så blir de nog att köpa en till sirra. Med pinto! Very Happy Den blir de turbo på! Prjoketet kommer på tråden förr lr senare. Blir snygging av den andra, vad sägs om candy appel red, kolfiberhuv o lite annat porrigt.
Till överst på sidan Gå ner
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimeons 12 dec 2007, 23:00

Men hur e de egentligen med sportlufilter o större skorsten???
Till överst på sidan Gå ner
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimeons 12 dec 2007, 23:31

pampers_38 skrev:
Men hur e de egentligen med sportlufilter o större skorsten???

så länge det inte låter för mycket bryr dom sej inte.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman


Antal inlägg : 319
Age : 41
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 01:31

pampers_38 skrev:
Men hur e de egentligen med sportlufilter o större skorsten???

Filtret kan man få nedslag på om det är ett öppet. Men är dem på humös så blir det en tvåa för "otillåten ändring". Större skrosten är normalt sett inget problem, om den inte låter för illa. Finns 2 olika regelsystem: Det som besiktningen anser är rätt, vilket innebär att en bil inte får låta mer än en orginal av samma modell, det är upp till besiktningensmannen att bedöma om en bil låter för mycket eller inte. Eller vägverkets version med regler uppsatta i decibel. som ju egentligen gäller, men man från SPB's sida har valt att bortse ifrån. Kan gå att surra sig ur om man har koll på reglerna.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.tommyw.se
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 01:47

på en gammal sierra tror jag knappast nån gnäller över luftfiltret , är ju inte ens helbilsgodkänd.

men även helbilsgodkända bilar släpps igenom med andra/större hjul , kjolpaket och sånt.

Ang ljudnivån från avgas så är dom ju hopplösa istan , jag krävde vid ett tillfälle en db mätning , men dom hade inte sån utrustning , så vid ett överklagande hade jag blivit tvungen att åka långt åt helvete och fixa intyg mm.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 14:58

finns mätare i stan, jag har mätt 2 bilar fast va ett tag sen.. 107db va de på vid 3000varv man inte fick överstiga..

jo rätt mycket släpper dom igenom, men ser dom som med emils audi att allt e ombyggt så e det nit!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 15:19

kan ju ändrat reglerna nu , då jag bråkade med dom kollade jag upp vad som gällde och då skulle bilen köras på en plan med viss storlek på en bestämd växel och mätningarna skulle göras från 50 m avstånd mm.var jävligt krångligt iaf , inte bara en mik i ändröret.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 21:51

hehe jaså dom krånglar till de för sig själva med andra ord..

fick du köra run run? Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimetor 13 dec 2007, 22:36

nä dom hade ju inga grejor , och dom envisades med att det inte behövdes nån mätning för det kunde dom avgöra genom att lyssna.

då bad jag honom säga exakt hur många db det var om han nu hade så bra öron.

Det visste han ju naturligvis inte.

jaja slutade inte med att vi blev kompisar iaf Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimefre 14 dec 2007, 00:29

o kan tänka mig att de inte va någon pärla du va in o besiktiga va richard!? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimefre 14 dec 2007, 00:30

jo för fan , var ju amazonen!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimefre 14 dec 2007, 00:34

ja o den va ju tyst som en akvarie fisk.. =)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimefre 14 dec 2007, 00:41

sportbil ju Smile

men spelar ingen roll igentligen , om nu dom tyckte den lät mer än lagen tillåter så tycker jag inte det räcker med att säja det , utan då bör dom ha/använnda utrustning för att kontrollera det och visa på papper hur det ligger till.

Blir ju lite mycket ronny och ragges besiktning annars , tex avgas värdena , ska dom sluta använnda 4gas mätare och lukta på avgaserna ist?
-Hmm luktar lite olja här , då är nog HC för hög?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
richard s
Skogencrew
richard s


Antal inlägg : 931
Age : 42
Namn : richard
Från : gävle
Kör : RMK800
Registration date : 06-10-12

Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitimefre 14 dec 2007, 00:44

btw , kanske skulle döpa om tråden till xcoob's och richards chat? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Vad säger SBP om trimning av bilar? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad säger SBP om trimning av bilar?   Vad säger SBP om trimning av bilar? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad säger SBP om trimning av bilar?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Bandit_PJ - 83 Ford Granada Injection goes trimning
» behöver hjälp med trimning volvo b230f insprutare
» B/F: Era fräna bilar
» Era Garaget.org bilar!
» Hur många bilar har ni ägt!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: