Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Sierra med Focus Coilovers fråga!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Fredriik
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 33
Namn : Fredrik
Från : Dalarna
Kör : Sierra
Registration date : 18-01-11

Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! Empty
InläggRubrik: Ford Sierra med Focus Coilovers fråga!   Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! Icon_minitimetor 11 jan 2018, 17:53

Hej!

Någon som vet om dessa Ford Focus mk1 Coilovers passar rakt av på Ford Sierran fram? Självklart läst trådarna om flera som använt Focus Coilovers fram på Sierra men blir nojig så man inte beställer fel!

Bilen dem ska sitta på (endast fram) är en Ford Sierra 1992 Dohc rwd.

Det borde väl inte skilja från coilover till coilover tillverkare? Alla borde väl ha samma mått för att passa bilen eller missar jag något.

Länk till coiloversen:
https://m.ebay.com/itm/Coil-Spring-Over-Strut-COILOVERS-for-FORD-FOCUS-MK1-ADJUSTABLE-SUSPENSION-Kit/182935965137?_mwBanner=1

Så om någon har någon aning om de skulle funka så skulle jag bli oerhört tacksam!
Till överst på sidan Gå ner
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra med Focus Coilovers fråga!   Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! Icon_minitimefre 12 jan 2018, 16:51

Kan ju funka, jag använde Ta-Technix på min, det funkade okej.
Tallriken på dina original dämpare skall ju skruvas fast i dämparen.

För att den skall sitta bra i den måste den vara konisk liksom, finns ju ett lager inuti som dämparen ska vila mot som hjälper till när man svänger.
jag fick brännmärken i fläderbens hatten av friktionen då den inte gled sömlöst i hatten men det funkade ju absolut, besiktigade med Focus Mk1 coilisar fram med utan problem i två år men det kunde få klonkande ljud från fjädrarna lite när man svängde i låga hastigheter ibland.

Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! S-l300

Ford Sierra med Focus Coilovers fråga! Ford_sierra_1986_fj%EF%BF%BD%EF%BF%BDderben_fram
Till överst på sidan Gå ner
 
Ford Sierra med Focus Coilovers fråga!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fråga om sinter lameller? (Ford OHC)
» Dörr fråga till Ford Sierra.
» Var hittar jag Coilovers till Sierra?
» billig tryckplatta o coilovers till sierra pinto?
» turbo fråga, sierra 87 2,0 cl

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: