Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ännu ett sierra problem..

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
vippe
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 33
Namn : victor
Från : gotland
Kör : bmw,sierra,opel
Registration date : 13-02-02

Ännu ett sierra problem.. Empty
InläggRubrik: Ännu ett sierra problem..   Ännu ett sierra problem.. Icon_minitimemån 28 dec 2015, 21:14

Har ett märkligt fenomen på min sierra, den är ifrån -88 cl med kat..
Åter till problemet. Bilen tappar all ork efter ett tag men dör inte utan de händer bara inget när man trycker på gasen... Så kan alltså ligga i typ 100blås när de händer men sen vrider ja av o på tändningen o släpper upp kopplingen så startar bilen direkt igen o går som en klocka! Sen tar de typ 10min till sen upprepas de hela... Nån insnöad sierra professor som kan ha nån bra ide om vart man ska börja kolla på eller har nån tokig ide om va de kan vara?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Ännu ett sierra problem.. Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu ett sierra problem..   Ännu ett sierra problem.. Icon_minitimemån 28 dec 2015, 21:44

Kolla denna guide så kanske det går att lura ut felet

http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=35668
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 34
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Ännu ett sierra problem.. Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu ett sierra problem..   Ännu ett sierra problem.. Icon_minitimemån 28 dec 2015, 22:13

Jag har ett tråkigt problem att jag måste pumpgasa varje gång man skall starta bilen, oftast efter den blivit körd inom 24h, har den stått i två dygn+ så startar den direkt utan några konstigheter :S

Också en 2.0 Pinto CAT

Märkligt ibland, hoppas det löser sig Vippe, förhoppningsvis ger länken Mikael lite hjälp Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Ännu ett sierra problem.. Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu ett sierra problem..   Ännu ett sierra problem.. Icon_minitimeons 30 dec 2015, 17:56

vippe skrev:
Har ett märkligt fenomen på min sierra, den är ifrån -88 cl med kat..
Åter till problemet. Bilen tappar all ork efter ett tag men dör inte utan de händer bara inget när man trycker på gasen... Så kan alltså ligga i typ 100blås när de händer men sen vrider ja av o på tändningen o släpper upp kopplingen så startar bilen direkt igen o går som en klocka! Sen tar de typ 10min till sen upprepas de hela... Nån insnöad sierra professor som kan ha nån bra ide om vart man ska börja kolla på eller har nån tokig ide om va de kan vara?

Hade exakt samma problem med min för många år sen.
Blev värre och värre hela tiden.
I mitt fall var det spjällägesgivaren. Mät motståndet i din från tomgång till fullgas. Bara dela kontakten typ 10 cm ifrån givaren. Ska vara en linjär ökning kontra gaspådrag. Motståndet i min trasiga hoppade och levde som fan när man vred på den.

Mvh Jimmy

Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ännu ett sierra problem.. Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu ett sierra problem..   Ännu ett sierra problem.. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ännu ett sierra problem..
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Laddtrycks problem ännu engång..
» Ford Sierra 2.8 problem
» ABS problem sierra!
» Problem med sierra 2.0 ohc
» Sierra Problem...

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: