Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kents Ventilfjädrar!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
incon92
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 31
Namn : Christofer Holgesson
Från : Östersund
Kör : Ford Scorpio -93
Registration date : 12-02-23

Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitimetis 24 nov 2015, 20:28

Tjena! Skulle vilja ha reda på en sak innan jag meckar isär och byter alla fjädrar!... Tycker dom nya ser (och känns) mycket svagare även fast dom ska vara hårdare än dom som redan sitter där! nån som har nått svar ifall jag har fått fel eller ifall det är jag som inte greppar! Tack på förhand!


Kents Ventilfjädrar! 200efmg
Till överst på sidan Gå ner
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 51
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Sv: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitimetis 24 nov 2015, 21:06

Va har du för kam?
Till överst på sidan Gå ner
incon92
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 31
Namn : Christofer Holgesson
Från : Östersund
Kör : Ford Scorpio -93
Registration date : 12-02-23

Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Sv: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitimetis 24 nov 2015, 21:08

den som TG racing tar hem till 2.9or med turbo, vet inte exakt vad det är för grader och lyft på den! :/
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Sv: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitimefre 27 nov 2015, 08:27

Har du ett kit med kam och fjädrar är det bara slänga i nya, vill du vara säker så mäter du dom gamla men som du ser är det fler varv och orginafjädern kommer bottna tidigare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
MrB
Skogenracing Large
MrB


Antal inlägg : 275
Age : 55
Namn : Björn
Från : Borlänge
Kör : Capri RS Clone
Registration date : 10-09-17

Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Sv: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitimefre 27 nov 2015, 21:38

Fjädrarna är progressiva dvs är relativt mjuka till och börja med men vid t ex 11 mm lyft är dom garanterat inte mjuka som Micke säger så är det mindre varv på dem för att "få plats" för högre lyft . Sedan är det ju så att det finns någon mystisk myt om att man skall ha "stenhårda" ventilfjädrar men det är faktiskt helt fel ,
Man skall ha så mjuka fjädrar som man bara kan ha det sparar både ventilmekanism & kamaxel och ger faktiskt lite mer effekt pga mindre friktion och en Ford 6a varvar inte speciellt mycket
Min Essex 6a varvar jag ca 6500 rpm som mest och jag kör Burton FT415 fjädrar och det räcker dom till utan bekymmer
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kents Ventilfjädrar! Empty
InläggRubrik: Sv: Kents Ventilfjädrar!   Kents Ventilfjädrar! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Kents Ventilfjädrar!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fräsa för ventilfjädrar/ ventilknaster

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: