HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela | 

kadettt - Bmw e30 streetdrifter

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
kadettt
Skogenracing Large

Antal inlägg : 169
Namn : Charlie
Från : Västerås
Kör : e30 x2, evo 2
Registration date : 12-11-25

InläggRubrik: Sv: kadettt - Bmw e30 streetdrifter   tor 11 maj 2017, 20:39

Mycket kul att ni gillar den!

mer har hänt

bränsleledningar dragna, 8mm kopparör. all el iprincip klar, ny styrstångskudde gjord, kylare omsvetsad

Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Fiechen
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 816
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi A3 1.8T Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

InläggRubrik: Sv: kadettt - Bmw e30 streetdrifter   lör 13 maj 2017, 19:29

Ser bra ut, gillar färgkombon!
Användarens profil
kadettt
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: kadettt - Bmw e30 streetdrifter   lör 13 maj 2017, 19:37

Fiechen skrev:
Ser bra ut, gillar färgkombon!

tack!

fortsätter att jävlas med er och mosar ut lite mer bilder på vad som blev gjort igår&idag.
fortsatt på amg motorn och monterat koppling & dragit oljetryck till turbon, kompletterat soppasystemet med sista två an10 kopplingarna och provkört, hittade två läckage som ska åtgärdas. därefter har jag kortat kardan 12cm, svarvat till hylsa som pressades i sedan svetsat ihop den igen, hann även med att fixa till en kardanring och växellänkage.

imorgon skall den "lilla" 2.8an lyftas ur bilen, tråget & låda skall flyttas till amg motorn och sedan tillbaka ner sedan är vi nästan redo för uppstart.

Användarens profil
kadettt
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: kadettt - Bmw e30 streetdrifter   sön 21 maj 2017, 18:50

har fått i rätt motor nu och kommit till att den ska starta, men har fått stopp där. hade först problem med att jag inte fick någon trigger signal, sedan massa trigger error och nu verkar det funka som det ska. men ändå får jag ingen gnista eller bränsle ur spridarna..

någon som har bra koll på vipec/link? skulle köpt ett nytt vems istället....

Användarens profil
kadettt
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: kadettt - Bmw e30 streetdrifter   mån 29 maj 2017, 18:18

fortfarande inte fått ordning på sprutet, gnista finns nu. hade bara inte kopplat in pin4 (skyddsjord) på vagspolarna vilket man inte brukar behöva göra för att de ska funka, men nu funkar de och finns gnista. däremot vill de fortfarande inte öppna spridarna av någon anledning... funkar fint om jag jordar en spridare manuellt(alltså lägger en jordkabel emot ena stiftet på spridaren)

så gör lite annat när jag tröttnat på felsökning.

fått hem mina stötdämpare, 10" långa protech stötdämpare, justerbar hårdhet. snålade in på fjädrar då jag inte var säker på vad jag skulle ha, hade 400lbs hemma som dock var 1 1/2 varv för långa så kapade dom och bilen är stenhård. så ska beställa hem lite mjukare. så svarvades även en bult och gängades om så det passa nertill och dragit ihop ett fäste upptill.
dragit bromsrör & nya slangar, målat upp oken. skivorna & hjullager ska dock bytas.

kopplat in en touchpanel, 6st brytare. 1 vanliga lyse f&b, 2. strobe över ic 3. lyse i bil 4. fläkt 5. blinker V 6. blinkers H. rätt shysst tycker jag iaf.
Surfplattan kommer bytas till en stor laddtrycksmätare eftersom vipec inte har BT.

min bobber som jag byggt är också till salu om någon är sugen. 30Tkr, bes till nästa höst och går klockrent.
Användarens profil

kadettt - Bmw e30 streetdrifter
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-
» kadettt - Bmw e30 streetdrifter
» Kadettt - Bmw 320 e36 1993
» kadettt - Volvo 740 16v turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-