Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo

Gå ner 
+9
Sten
Painlake Racing
Mikael
ropa
Jättemackan
Jobio
Kanto
Joel
Mattias
13 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 06 nov 2014, 07:48

Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 06 nov 2014, 08:59

Mikael skrev:
Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i
Till överst på sidan Gå ner
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio


Antal inlägg : 490
Age : 51
Namn : Johan Biörs
Från : Insjön
Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird
Registration date : 13-10-05

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 06 nov 2014, 09:27

Precis Jörgen,överdelen med shims som håller ner det snedskurna drevet måste givetvis sitta kvar.

Varför ser drevet så grått ut? Är det metallspån i fettet/oljan?
Till överst på sidan Gå ner
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 06 nov 2014, 21:37

granadadr skrev:
Mikael skrev:
Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i

så är det men oljetrycket kommer direkt nu och jag hoppas iallafall att lagren inte tog skada king  

Det snedskurna drevet hålls ned m.h.a pluggen som dessutom agerar hållare till tändspolen

Johan det mörka på drevet är fett som jag precis har lagt på
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 07 nov 2014, 08:57

Mattias skrev:
granadadr skrev:
Mikael skrev:
Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i

så är det men oljetrycket kommer direkt nu och jag hoppas iallafall att lagren inte tog skada king  

Det snedskurna drevet hålls ned m.h.a pluggen som dessutom agerar hållare till tändspolen

Johan det mörka på drevet är fett som jag precis har lagt på

men vad använder du som lager då?? sitter ju ett lager i fördelaren, så inget tar skada när allt snurrar
Till överst på sidan Gå ner
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 07 nov 2014, 15:20

den är lagrad i pluggen
Till överst på sidan Gå ner
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio


Antal inlägg : 490
Age : 51
Namn : Johan Biörs
Från : Insjön
Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird
Registration date : 13-10-05

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 07 nov 2014, 19:42

Hoppas du klarat lagren Mattias. Har du startat än?
Till överst på sidan Gå ner
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 07 nov 2014, 21:11

Jobio skrev:
Hoppas du klarat lagren Mattias. Har du startat än?

jepp, hoppas jag med, fick den att gå riktigt fint idag iallafall, till först ville den äta stift hela tiden så den gick inte på alla, antagligen för mycket soppa men nu funkar det
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimelör 08 nov 2014, 01:08

Mattias skrev:
Jobio skrev:
Hoppas du klarat lagren Mattias. Har du startat än?

jepp, hoppas jag med, fick den att gå riktigt fint idag iallafall, till först ville den äta stift hela tiden så den gick inte på alla, antagligen för mycket soppa men nu funkar det

cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimelör 08 nov 2014, 19:17

Kul Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimemån 10 nov 2014, 20:07

en fråga, ni som har skruvat dessa motorer, går det att dra ut kamaxeln utan att ha isär motorn? tänkte ifall det går att byta med motor på plats?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimemån 10 nov 2014, 20:21

nej gör det inte
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetis 11 nov 2014, 20:52

fan, då blir det motorbyte, började knacka något så in i helvete ur motorn, tänkte först att det är någon ventil eller något, då lyfte jag upp slavpluggen bara för att kolla, en kugge rakad på kamaxeln Crying or Very sad , tror han som svarvade slavpluggen gjorde för glapp lagring i övre ändan så den började gå snett... kommer att använda fördelaren härefter Mad
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetis 11 nov 2014, 21:02

inte för att låta pessimistisk, men är nog bäst att ha kvar allt runt dyl,, allt som måste vara precition i,,

du skulle byggt fördelaren på ett annat sätt Sad eller som en vän till mig som har en MYCKET snabb 2,0 pinto,, han har kvar fördelaren bara för att slippa problem,, fult ja Sad
Till överst på sidan Gå ner
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetis 11 nov 2014, 21:26

jaa... tänkte ju mest på att jag skulle slippa den när jag endå inte skulle använda den, fan vad jag ångrar mig Evil or Very Mad , nå, bara att fortsätta jag fick ju igång den iaf Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio


Antal inlägg : 490
Age : 51
Namn : Johan Biörs
Från : Insjön
Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird
Registration date : 13-10-05

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetis 11 nov 2014, 22:16

Tråkigt
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimeons 12 nov 2014, 09:34

Mattias skrev:
jaa... tänkte ju mest på att jag skulle slippa den när jag endå inte skulle använda den, fan vad jag ångrar mig Evil or Very Mad , nå, bara att fortsätta jag fick ju igång den iaf Rolling Eyes

mmm MYCKET trist Sad
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimeons 12 nov 2014, 21:02

En plugg från tidigare nämnda 4liters sexan så slipper du problem. Inga svårigheter direkt att hitta. Trist med ras men bara bita ihop och sätta i nytt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 13 nov 2014, 08:33

aa  det ska jag kika på Smile Wink
och NEJ det är inte min bil på bilden,, utan en väns bil

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 IMG_5410_zpsfabc0986
Till överst på sidan Gå ner
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimelör 22 nov 2014, 19:10

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 30ddx6w

sådärja nu är nya motorn i, gick väldigt fint till en början, men då till nästa problem... när den har gått en stund så verkar det som att det klipper strömmen till boxen åså kommer det tillbaks håller på så med jämna mellanrum ca 5 sekunder tills den dör, väntar man en stund startar den igen och går en stund tills den börjar jävlas igen, indikatordioderna på boxen för tändningen slocknar i typ en sek, och bränslepumsreläet klickar det också i, så det är ju precis som det skulle vara någon störning, matningen till boxen är stabil hela tiden, några aningar om vad det kan vara? dålig jord tänke jag tillförst men har trippelkollat alla jordpunkter...
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimesön 23 nov 2014, 05:40

Mattias skrev:
fan, då blir det motorbyte, började knacka något så in i helvete ur motorn, tänkte först att det är någon ventil eller något, då lyfte jag upp slavpluggen bara för att kolla, en kugge rakad på kamaxeln Crying or Very sad , tror han som svarvade slavpluggen gjorde för glapp lagring i övre ändan så den började gå snett... kommer att använda fördelaren härefter Mad

Skaffa 4.0ans plugg, den funkar superbra!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimesön 23 nov 2014, 10:49

Grey skrev:
Mattias skrev:
fan, då blir det motorbyte, började knacka något så in i helvete ur motorn, tänkte först att det är någon ventil eller något, då lyfte jag upp slavpluggen bara för att kolla, en kugge rakad på kamaxeln Crying or Very sad , tror han som svarvade slavpluggen gjorde för glapp lagring i övre ändan så den började gå snett... kommer att använda fördelaren härefter Mad

Skaffa 4.0ans plugg, den funkar superbra!

jaa, jag skulle göra det om jag skulle hitta en, de är inte så lätthittade i mina trakter, men nu har jag hela fördelaren där med ett lock på, funkar det också.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimesön 23 nov 2014, 15:07

Hur har du jordat? Har du skärmat till triggern?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mattias
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 28
Namn : Mattias Yliaho
Från : Finland
Kör : Granada, taunus
Registration date : 14-06-06

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimesön 23 nov 2014, 16:27

Mikael skrev:
Hur har du jordat? Har du skärmat till triggern?

jag köpte sprutet med färdiggjord härva, därifrån kom två ganska grova jordkablar som jag har jordat bra, hur menar du med skärmat till triggern?
Till överst på sidan Gå ner
nygge92
Skogenracing Medium
nygge92


Antal inlägg : 85
Age : 123
Namn : Nygge
Från : GVL
Kör : Litet
Registration date : 10-09-15

Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitimemån 24 nov 2014, 09:38

skärmad mot störningar Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo   Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo
Till överst på sidan 
Sida 3 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Bandit_PJ - 83 Ford Granada Injection goes trimning
» Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)
» kallur- Ford Granada Cosworth 24V Turbo
» ØrjanD - Norsk Ford Granada 2.9 Turbo
» Ford maffian - Ford granada cupé turbo "mean machine"

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: