HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela | 

AP Racing koppling

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Arvidsson
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 519
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

InläggRubrik: AP Racing koppling   mån 28 apr 2014, 11:41

Tjena, har ju tänkt byta koppling på motorn jag bygger just nu och det är bara några veckor kvar innan den ska i bilen, frågan är då om detta kopplingskit duger eller blir overkill på en pinto med ett mål på runt ~210/220hk. Tacksam för svar och synpunkter.

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-kit-sohc-pinto-215mm-cp2000-5.html
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Joel
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 533
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   mån 28 apr 2014, 12:29

Tycker den verkar klen jag med 276nm. Har du 210/220 hk så gissar jag på att du ligger över 300  i Nm i din motor om du har turbo. Varför inte sinterlamel och sachs racing tryckplatta?
Användarens profil
Arvidsson
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 519
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   mån 28 apr 2014, 13:00

Joel skrev:
Tycker den verkar klen jag med 276nm. Har du 210/220 hk så gissar jag på att du ligger över 300  i Nm i din motor om du har turbo. Varför inte sinterlamel och sachs racing tryckplatta?
Edit: Suttit och kikat lite och hittar absolut ingen sachsplatta som passar Pintons svänghjul i och med att 695an är på 240mm och verkar vara gjord för 2.9an och Cosworth.
Så hittade jag denna från AP-racing och tänkte att man kanske ska köra på denna och helt enkelt en ofjädrad sinter från KL?

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-cover-sohc-pinto-2-0-215mm-cp2511-1.html
Användarens profil
Joel
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 533
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   mån 28 apr 2014, 22:36

Heter 669 tror jag om man går på denna: http://www.autokatalogen.se/afw/vaxjo/view_article_info.do?articleIdNo=106703&nodeIdNo=286314

Men är samma spec. som den den första du hittade. Den Ap'n du länkade nu verkar ju bättre på papper iaf. Och framförallt mkt billigare. Hade för mig KL-racing hade en sachs tryckplatta för pinton men hittar den inte nu.
Användarens profil

AP Racing koppling
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: