Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kolvringar till cosworth kolvarna?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetis 16 okt 2007, 14:11

Goddag skogen!

Har varit nere på posten och löst ut mina cossiekolvar och stakar. Nu är det ju som så att jag måste ha nya ringar till kolvarna. En kille på verkstan var iväg till ford och skulle handla nått så passade på att be han kolla priser på ringar till mina kolvar..... 1500kr per kolv... Det är väl mycket så några originalringar får det fan inte bli.

Nu undrar jag vilka återförsäljare som går att hitta på nätet. Har varit i kontakt med Trendab idag och skulle få prisuppgift imorgon. Men man vill ju gärna kolla på några fler ställen å jämföra priserna.

Så till frågan: Fler företag som säljer cosworth saker som man kan kolla?

Tack på förhand
//Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetis 16 okt 2007, 15:48

TG racing har jag köpt av, förr hade han ett piratmärke för 1000kr satsen men nu kostar dom ca 1500kr för en sats, alltså orginalringar

Han har för övrigt allt du kan tänkas behövs, värre oljepump, lager osv Smile

TG Racing 0705637224 Tyvär har han ingen sida med priser utan man får ringa och fråga, dock skulle jag säga att han har jämnast priser i sverige på cosworthdelar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetis 16 okt 2007, 18:22

Ok

Får ringa och kolla med Tg också när jag fått uppgifter ifrån Trendab. Men en sats för 1500 kan jag leva med. Men han har allt eller? För vill ju som sagt köpa lager osv sen också när bygget drar igång på alvar.

Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetis 16 okt 2007, 18:32

han får nog tag på mycket så ring o hör!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetis 16 okt 2007, 20:00

Får ta å slå en pling imorgon och kolla lite.
Tackar för tipsen
Till överst på sidan Gå ner
murre200
Skogencrew
murre200


Antal inlägg : 228
Namn : håriga stickan
Från : obyggden
Kör : Lådbil..
Registration date : 07-01-11

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetor 01 nov 2007, 18:57

1500 per kolv.. d är ju hutlöst... D får man ju nästan smidda kolvar för... inklusive ringar:-)


Murre
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimetor 01 nov 2007, 20:57

murre200 skrev:
1500 per kolv.. d är ju hutlöst... D får man ju nästan smidda kolvar för... inklusive ringar:-)


Murre


snackar vi ringar till sierra nu så är de 1500:- för alla ringar.... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimefre 02 nov 2007, 13:44

Alltså 1500kr per kolv. Men det var hos en Fordhandlare... Så är det ju jämnt. Köpa över disk hos en märkesbilhandlare är ju oftast Evil or Very Mad Twisted Evil Mad mycket dyrare. Kan ju ta vilket exempel som helst, typ pinbultar till min gt17 som sitter original på 9-5orna. Skulle ha 2 bultar till en sån när jag hinkade på den på sierran. 76 kr styck, speedparts säljer 4 st för typ 50 lappen.

Men men, blir ju iaf inga fordgrejer

Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitimefre 02 nov 2007, 14:57

NupPaN skrev:
Alltså 1500kr per kolv. Men det var hos en Fordhandlare... Så är det ju jämnt. Köpa över disk hos en märkesbilhandlare är ju oftast Evil or Very Mad Twisted Evil Mad mycket dyrare. Kan ju ta vilket exempel som helst, typ pinbultar till min gt17 som sitter original på 9-5orna. Skulle ha 2 bultar till en sån när jag hinkade på den på sierran. 76 kr styck, speedparts säljer 4 st för typ 50 lappen.

Men men, blir ju iaf inga fordgrejer

Mvh Jimmy


jaja sorry läste lite dåligt... Embarassed jo ringde till ford ja och frågade om ringar till mina cossie kolvar fick då en rejäl chock minns ja... tur tg-racing finns... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kolvringar till cosworth kolvarna? Empty
InläggRubrik: Sv: Kolvringar till cosworth kolvarna?   Kolvringar till cosworth kolvarna? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Kolvringar till cosworth kolvarna?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» placering kolvringar (cosworth)
» Motor byte på ford sierra, till 24v cosworth motor.
» Kolvringar Cosworthkolvar
» Montering av kolvringar? Hur ska dom sitta?
» B: En gammal dräpare har vaknat till liv till allas glädje

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: