Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Sierra -93 trög koppling

Gå ner 
FörfattareMeddelande
LillyB
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 33
Namn : Lilly
Från : Timrå
Kör : Ford Sierra 2.0i Gt -93
Registration date : 13-10-17

Ford Sierra -93 trög koppling Empty
InläggRubrik: Ford Sierra -93 trög koppling   Ford Sierra -93 trög koppling Icon_minitimetor 17 okt 2013, 20:15

Hejsan! Lilly heter jag och tog mitt körkort i tisdags. Tänkte rivstarta mina dagar på vägarna med lite gratis bakhjulsdrift från brorsan. Så här står jag med en Ford Sierra 2.0i Gt -93 Smile
Bilen har vandrat i familjen och jag är den 4:e som skrivs på den. Bilen rullar skitbra och jag hoppas att den glider igenom besiktningen till veckan, men en sak som vi alla i familjen håller med om är att kopplingen är extremt tung och måste pressas i botten. Skulle ju gärna vilja att den blev lite lättare och känsligare och tänkte att detta måste ju vara det ultimata stället att be om råd på? Nog för att jag är bilintresserad, men jag vet inte mer än att bilen har en koppling. Smile Någon här som vet vad den kan ha för koppling, vad som kan vara fel på den och om det går att göra något åt? Är även intresserad av hur krångligt och kostsamt det skulle kunna bli att fixa. Hjälp en lite snurrig tjej!

Tack på förhand! Smile
Till överst på sidan Gå ner
 
Ford Sierra -93 trög koppling
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Byta koppling & svetsdiffa bakaxel Ford sierra
» Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul
» Koppling på 2L pinto Sierra
» Koppling till Sierra 2,9
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: